برنامه یاد بعضی نفرات
 
خانه «فرهاد» درحال انحلال است
در يك نشست خبري مطرح شد:
خانه «فرهاد» درحال انحلال است

موسيقي ما- خانه فرهاد درحالي مراحل انحلال خود را طي مي‌كند كه خانواده اين هنرمند از چگونگي برگزاري جايزه فرهاد اظهار بي‌اطلاعي كردند و از تشكيل خانه‌ي جديدي خبر دادند.

نماينده خانواده‌ي فرهاد به همراه پوران گلفام همسر فرهاد، در نشست خبري كه روز چهارشنبه ـ 17 مهر ماه ـ در منزل فرهاد برپا شده بود، با اشاره به اختلافات هيأت‌مديره خانه فرهاد و تبعات آن، گفت: اختلافات شديدي از دوسال پيش در هيأت‌مديره خانه فرهاد به وجود آمد كه نهايتا با وجود تلاش ما براي رسيدن به يك توافق جمعي، به مصالحه طرفين نرسيد و به ناچار هيأت‌مديره تصميم به انحلال اين خانه گرفت كه در پي آن قرار است از اين پس پرونده‌ي «خانه فرهاد» با هماهنگي‌هاي صالح نيكبخت – وكيل جديد خانواده فرهاد – توسط دادگاه پيگيري شود.

او در ادامه با اشاره به جريان برگزاري جايزه فرهاد و وضعيت فعلي آن، يادآور شد: در تاريخ بيست‌وهشتم مهر ماه سال گذشته و بعد از جلسات مختلف كه ناشي از دغدغه‌ي «پوران گلفام» براي برگزاري هرچه آبرومندتر اين جشنواره بود، نهايتا صورت‌جلسه‌اي به امضاي اعضاي هيأت‌مديره رسيد و در راستاي آن تمام اختيارات برگزاري اين جشنواره به صورت تام به يحيي شريعت‌نيا – وكيل سابق خانواده فرهاد تفويض شد به طوري‌كه ساير اعضاي هيأت‌مديره اجازه هيچگونه مداخله‌اي در برگزاري جشنواره و زمان برپايي آن را نداشته و ندارند، لذا پوران گلفام و مريم علوي در قبال اين جشنواره و عدم برگزاري آن تا اين لحظه پاسخگو و مسوول نيستند.

كاشيگر با اشاره به اين صورت جلسه و مشكلات ناشي از آن براي برگزاري جايزه فرهاد، گفت: طبق اين صورت‌جلسه و با توافق طرفين تمام اختيارات برگزاري جايزه فرهاد و چگونگي آن به شريعت‌نيا تفويض شده است و هيچ‌كدام از اعضاي ديگر هيأت‌مديره حق دخالت در آن را ندارند، اما اين صورتجلسه تاريخ مشخصي ندارد و براساس آن يحيي شريعت‌نيا مختار است تا در هر تاريخي كه اراده كرد، اين جايزه را برگزار كند، هرچند كه به گفته وكيل جديد خانواده فرهاد عدم قيد تاريخ در اين صورتجلسه به معناي به روزبودن آن است و بايد سريعا انجام شود، ولي شريعت‌نيا اين موضوع را رد كرده است، كه در راستاي آن ما تصميم‌گيري درباره اين وضعيت را به دادگاه واگذار كرديم.

پوران گلفام هم در ادامه اين نشست، توضيح داد: در كنفرانسي كه مهرماه سال گذشته برگزار شد، به صورت اتفاقي آقاي شريعت‌نيا اعلام كردند كه جايزه فرهاد دي‌ماه برگزار مي‌شود و حتا براي آن پوسترهايي هم چاپ كرده بودند كه اين اتفاق باعث تعجب همه ما شد و براي چگونگي برگزاري اين جايزه با ايشان مدام درحال كشاكش بوديم و نهايتا ايشان پيشنهاد دادند تا صورتجلسه‌اي را به امضا برسانيم و اختيارات كامل برگزاري جايزه فرهاد را به ايشان واگذار كنيم. از آنجا كه هدف ما برگزاري اين جايزه در تاريخ اعلام‌شده در مطبوعات بود و به خاطر احترام به مخاطبان خود همه‌چيز را واگذار كرديم.

او ادامه داد: در ابتداي شكل‌گيري خانه فرهاد، بنده مديرعامل و رييس هيئت‌مديره بودم و تمام كارها بايد به امضاي من مي‌رسيد، اما بعدا متوجه شديم كه اساسنامه جايزه فرهاد مشكل دارد و هركسي حق دارد براساس آن جلوي تمام كارها را بگيرد، از سوي ديگر از همان ابتدا هم بنده علاقه داشتم تا در هيأت امناي خانه فرهاد افرادي فرهنگي-هنري حضور داشته باشند كه اين موضوع همواره با مخالفت آقاي شريعت‌نيا روبه‌رو بود.

كاشيگر هم در توضيح بيشتر مشكلات اساسنامه جايزه فرهاد، عنوان كرد: بعد از اين‌كه اساسنامه جايزه فرهاد را خواندم، متوجه شدم كه مشكل حقوقي دارد و پيشنهاد تصحيح و بازنگري آن را دادم، ولي با تغيير مجدد اساسنامه‌ هم مشكلي حل نشد و با سه نفره شدن هيأ‌ت‌مديره هم‌چنان مشكلات وجود داشت، زيرا هركسي مي‌توانست جلوي كار را بگيرد، به همين دليل در اين سيستم امكان هيچ‌گونه پيشروي وجود نداشت و خانواده فرهاد براي حفظ‌ شان اين هنرمند مجبور به امضاي صورتجلسه و تفويض اختيارات به شريعت‌نيا شدند.

گلفام نيز توضيح داد: قبل از سفر به فرانسه، چند جلسه با يحيي شريعت‌نيا داشتم و از ايشان درخواست كردم تا به احترام نام فرهاد و براي احترام به مردم و شركت‌كنندگان در اين جايزه، تاريخي را براي برگزاري قطعي‌ جشنواره مشخص كنند ،ولي ايشان اعلام كردند كه براساس صورتجلسه من حق هيچ‌گونه دخالتي ندارم، از سوي ديگر طي صحبتي كه با آقاي شهبازيان داشتم باز هم خواهش كردم تا به عنوان دبير اين جايزه جلسه‌اي بگذارند و كارها را ساماندهي كنند، ولي بعدا متوجه شدم كه حتا داوري‌ها در مرحله اول متوقف شده است و هيچ اقدامي براي برگزاري جشن صورت نگرفته است و درحال حاضر هم هيچ اطلاعي از برگزاري جايزه ندارم.

او تصريح كرد: ما به شريعت‌نيا پيشنهاد داديم با تاريخي مشخص جايزه را برگزار كند و يا كنار بكشد و با دريافت تمام هزينه‌هايي كه تاكنون تقبل كرده است، اختيارات اين برنامه را به ما واگذار كند كه ايشان جواب ندادند و خودشان پيشنهاد انحلال خانه فرهاد را مطرح كردند، ولي حتا در آن جلسه حاضر به امضاي صورتجلسه اين انحلال نشدند.

كاشيگر هم خاطرنشان كرد: درحال حاضر و تا اعلام نتيجه دادگاه تمام اختيارات برگزاري اين جايزه دست يحيي شريعت‌نيا ـ وكيل سابق خانه فرهاد ـ است و خانواده فرهاد حق هيچ‌گونه پيگيري و اعمال‌نظري ندارد، البته ايشان براساس صورتجلسه موجود، متعهد به برگزاري جايزه‌اي در شأن فرهاد شده‌اند و در غير اين‌صورت اين حق براي هرگونه اعتراضي از سوي خانواده فرهاد بعد از برگزاري اين جايزه وجود دارد.

نماينده خانواده فرهاد متذكر شد: تمام تلاش ما بر اين بود تا با توافق اين مشكلات را حل كنيم، ولي با كنارنيامدن يحيي شريعت‌نيا مجبور شديم تا كار را به دادگاه بكشانيم و خانه فرهاد را منحل كنيم، زيراكه اين جريان برخلاف شئونات و جايگاه فرهاد درحال پيشروي بود.

پوران گلفام هم، گفت: در اين مسير و با وجود تمام مشكلات پيش‌آمده براي ما مردم و نظر آن‌ها اهميت داشت ولي گويا براي آقاي شريعت‌نيا نه مردم و نه جايگاه فرهاد هيچ اهميتي ندارد، زيرا تاكنون برخلاف صورتجلسه امضاشده هيچ اقدامي براي برپايي اين جشنواره نكرده است و حاضر به استعفا از هيأت‌مديره خانه فرهاد و واگذاري اين مسووليت نيست.

كاشيگر در ادامه خبر از ثبت و راه‌اندازي موسسه جديدي داد و افزود: تا زماني كه خانه فرهاد مراحل انحلال خود را طي مي‌كند، ما در حال ثبت و راه‌اندازي موسسه جديدي هستيم تا با اساسنامه‌اي جديد مدافع حقوق مادي و معنوي فرهاد باشيم و از آن‌جا كه دو عضو ديگر هيأت‌مديره راضي به اين انحلال هستند، قطعا اين اتفاق مي‌افتد ولي هنوز زمان برپايي دادگاه براي تصميم‌گيري در اين رابطه مشخص نيست.

همسر زنده‌ياد فرهاد، در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به يادداشت‌هاي يك نشريه درباره فراموش‌شدن ياد و خاطراه فرهاد، گفت: آن‌ها كه فرهاد را فراموش كرده‌اند، دوستداران واقعي او نيستند درحالي‌كه من با افرادي آشنا هستم و تماس دارم كه از شهرهاي دور به من زنگ مي‌زنند و درخواست برپايي بزرگداشت‌هايي براي فرهاد مي‌كنند.

حتا همين چند وقت‌پيش از شهر دهدشت با من تماس گرفتند و در نهايت سادگي مراسم آبرومندي در حد توان خود براي فرهاد برگزار كردند، كه اين كارها براي ما ارزش زيادي دارد.

او همچنين با گلايه مجدد از عملكرد راديو و تلويزيون براي پخش آثار فرهاد بدون ذكر نام او گفت: هنوز از فرهاد و آثارش مثل گوشت قرباني استفاده مي‌كنند و بدون ذكر نامي از او كارهايش را به كررات پخش مي‌كنند كه اميدوارم هرچه زودتر به اين وضعيت رسيدگي شود.

منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : جمعه 19 مهر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خانه «فرهاد» درحال انحلال است | موسیقی ما