برنامه یاد بعضی نفرات
 
ذوالفنون هم براي مولانا نواخت
'گزارش کنسرت ذوالفنون در فرهنگسرای نیاوران؛
ذوالفنون هم براي مولانا نواخت
موسیقی ما - جلال ذوالفنون و گروهش کنسرت خود را در تالار اصلي فرهنگسراي نياوران اجرا کردند. در آغاز اين مراسم که با تاخير کوتاهي همراه بود، اکبر پدرام به‌عنوان مجري و نماينده گروه در مراسم حاضر شد و با عذرخواهي براي شروع ديرهنگام برنامه، عنوان کرد: با توجه به ترافيک تهران با کمي تاخير برنامه را آغاز کرديم تا ساير تماشاگران هم به جمع ما بپيوندند.
او ادامه داد: اين برنامه پيش از اين قرار بود هشتم مهرماه و در هشتصدمين سالروز تولد مولانا اجرا شود که به دليل تداخل آن با ماه رمضان به اين شب‌ها موکول شد.
در ادامه با توجه به اينکه بروشوري از برنامه‌ي گروه در اختيار تماشاگران قرار نگرفته بود، او به معرفي بخش‌هاي اين کنسرت پرداخت و گفت: برنامه از دو قسمت‌ تشکيل مي‌شود که در بخش نخست گروه نوازي در دستگاه شور با اشعاري از مولانا و در بخش دوم تک‌نوازي و گروه نوازي با اشعاري از هوشنگ ابتهاج اجرا مي‌شود.
بر اساس اين گزارش در ادامه اين برنامه بعد از حضور گروه در صحنه، جلال ذوالفنون با خيرمقدم به حاضران گفت: در شرايط امروز پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر نياز به کمک‌هاي همه جانبه دارد و در اين مسير هنرمندان رنج فراواني را تحمل مي‌کنند و از هيچ تلاشي فروگذار نيستند. ولي در کنار آن نياز به پشتيباني‌هاي ديگري هم دارند و خوشحاليم که در اجراي اين برنامه از کمک‌هاي دوستاني در اين مسير بهره برديم، چه بسا که هر چه اين همراهي‌ها بيشتر شود، نتيجه کار هم بهتر خواهد بود.
او ادامه داد: متاسفانه اين روزها مشکلات اجتماعي براي برگزاري کارهاي فرهنگي و برگزاري کنسرت زياد است، به‌طوريکه براي برگزاري اين کنسرت يک تلاش دو ماهه صرف شد و بيشتر کارها با هماهنگي آرش زنگنه صورت گرفت.ذوالفنون خاطرنشان کرد: وقتي بار فرهنگي در هر حوزه‌اي بالا مي‌رود، دوندگي‌هاي آن هم بيشتر مي‌شود و به همين دليل براي برپايي يک کنسرت بايد انرژي زيادي را صرف کرد.
مه من نقاب بگشا ز جمال کبريايي که بتان فروگذارند اساس خودنمايي
شده انتظارم از حد، چه شود ز در درآيي ز دو ديده خون فشانم ز غمت شب جدايي
بخش نخست برنامه با اجراي گروه نوازي که با تارو سه تار و دف و چغته همراه بود آغاز شد و با شعر
مرده بدم زنده شدم گريه بدم خنده شدم دولت عشق آمد و من دولت پاينده شدم
به پايان رسيد.
بعد از يک استراحت کوتاه بخش دوم برنامه با تک‌نوازي سه‌تار جلال ذوالفنون در مايه‌ي افشاري آغاز شد و با اجراي گروه نوازي و با خوانندگي سهيل ذوالفنون و اشعاري از مولانا، ادامه يافت.
اي دل اگر عاشقي، در پي دلدار باش بر در ودل روز و شب منتظر يار باش
اين بخش هم با اجراي قطعه‌ي ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم محصول دعا در ره جانانه نهاديم ...
و با خوانندگي بامداد به پايان رسيد.
گفتني است که با اتمام برنامه و با وجود اصرار تماشاگران براي اجراي يک قطعه ديگر و با وجود آمادگي گروه براي اجراي دوباره، از سوي مسوولان تالار تذکر داده شد که برنامه بايد در موعد مقرر به پايان برسد، که اين مسئله با نارضايتي مردم براي اجراي چند برنامه‌ي پشت سر هم در يک تالار همراه بود و با عذرخواهي ذوالفنون براي نبود زمان، همراه شد.
در اين برنامه جلال ذوالفنون:نوازنده سه تار، سهيل ذوالفنون: نوازنده تار ،آرش زنگنه نوازنده دف و چغنه و سيد مرتضي فلاحتي (بامداد) خواننده گروه بودند.
برخلاف آنچه در اين برنامه اعلام شد كه بخش دوم با اشعاري از هوشنگ ابتهاج اجرا مي‌شود اما در بخش دوم هم از اشعاري از مولانا اجرا شد.
 از همان آغاز برنامه قطع و وصل صداي ميکروفن‌ها باعث از بين رفتن تمرکز گروه و تماشاگران شد که در طول کنسرت با وجود تذکر چند باره‌ي گروه در حين برنامه به اتاق صدا، اين وضعيت ادامه داشت.
بلافاصله بعد از اجراي کنسرت، اين تالار ميزبان تماشاگراني شد که براي فيلم «کنعان» بليت خريداري کرده بودند و پشت درها منتظر ورود به سالن بودند.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مهر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ذوالفنون هم براي مولانا نواخت | موسیقی ما