برنامه یاد بعضی نفرات
 
اركستر ملي با اجرای قطعه «ای ایران» به کار خود پایان داد
در حضور صدیق تعریف و همایون خرم ؛
اركستر ملي با اجرای قطعه «ای ایران» به کار خود پایان داد
موسیقی ما - دومین شب کنسرت ارکستر موسیقی ملی در جشن موسیقی با اجرای قطعه "ای ایران" شامگاه گذشته به پایان رسید و اجرای گروه موسیقی "شهناز" با آواز استاد محمدرضا شجریان در تالار بزرگ کشور امشب و فرداشب پایان بخش مجموع کنسرت های نهمین جشن خانه موسیقی خواهد بود. دومین اجرای کنسرت گروه موسیقی ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی با آواز سالار عقیلی درقالب جشن موسیقی شب گذشته در دو بخش اجرا شد.
قطعه بی کلام "طرب انگیز" به آهنگسازی شهرام توکلی آغازگر مجموع اجراهای ارکسترملی در بخش اول بود و در ادامه قطعه "شبگرد" و "دگر چه خواهی از ساخته های حبیب الله بدیعی و با اشعاری از معینی کرمانشاهی ونواب صفا با آواز عقیلی اجرا شد؛ قطعه بی کلام "رنگ شیراز"،"ساحل" ساخته امیر حسن زندیان با شعر بیوک ملکی ،گزیده ای از موسیقی امام علی از ساخته های فرهاد فخرالدینی با شعری از سعدی از دیگر قطعات اجرا شده توسط ارکستر موسیقی ملی بود و همچنین پایان بخش قسمت نخست از این کنسرت قطعه "سرود رودکی" از آثار طالب خان شهیدی بود .
کنسرت ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی پس از آنتراک بار دیگر به روی صحنه آمدند و در میان تشویق حاضران قطعات بخش دوم را اجرا کردند.
در این بخش قطعات "حالا چرا" از آثار روح الله خالقی،"سلام شیراز" با شعری از شهریار ، قطعه "بخارا" اثر طالب خان شهیدی ،"زلف کج "، از آثار و شعری از شیدا،"وای از شب من" به آهنگسازی همایون خرم با شعری از رهی معیری اجرا شد ؛همچنین قطعه "دختر کولی" با شعری از معینی کرمانشاهی پایان بخش قسمت دوم کنسرت ارکسترموسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی بود.
سالار عقيلي در تمام طول اجراي قطعه «واي از شب من» همايون خرم را مخاطب خود قرار داده بود كه پس از اتمام به درخواست فخرالديني همايون خرم در ميان حاضران بلند شد و با تشويق‌هاي مردم فخرالديني و عقيلي به آهنگساز اين قطعه اداي احترام كردند.
امشب و فردا شب نیز استاد شجریان به همراه گروه شهناز به اجرای برنامه در تالار بزرگ کشور می پردازد و سه شنبه 30 مهرماه مراسم اختتامیه جشن با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار می شود.

حاشیه
-
صدیق تعریف و همایون خرم از جمله مهمانان کنسرت ارکستر موسیقی ملی در دومین شب از اجرای خود بودند.
- هنگام اجرای قطعه "وای از شب من" ساخته همایون خرم فرهاد فخرالدینی ضمن ادای احترام به آهنگساز(همایون خرم) این قطعه را اجرا کرد.
- سالار عقیلی خواننده گروه موسیقی ارکستر ملی پس از پایان اجرا در میان تشویق حاضرین از صحنه به پایین آمد ودسته گلی را به پاس قدردانی از زحمات استاد آواز خود به صدیق تعریف تقدیم کرد.
منبع: 
فارس - مهر
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مهر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر ملي با اجرای قطعه «ای ایران» به کار خود پایان داد | موسیقی ما