برنامه یاد بعضی نفرات
 
تأثير موسيقي در ارتقاي ذهني معلولان
كيوان ساكت در جشنواره موسيقي معلولان؛
تأثير موسيقي در ارتقاي ذهني معلولان
موسيقي ما-  بنابر اين گزارش به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره موسيقي معلولان مهرآوا ، كيوان ساكت نوازنده تار و آهنگساز با بيان اين مطلب گفت: آموزش موسيقي غير از لذت و نشاطي كه در افراد در هنگام تمرين ايجاد مي‌كند در پرورش ذهن و ارتقاي روحي كساني كه به اين كار مهم مي‌پردازند بسيار موثر است.
وي افزود: همچنين از طرفي اين هنر مي‌تواند در ارتقا ذهني اين بخش از جامعه كه متاسفانه تعدادشان هم كم نيست و از محروميت‌هايي برخوردارند، موثر باشد.
وي ادامه داد: كساني كه به فراگيري موسيقي مي‌پردازند از لحاظ ذهني به ويژه در سنين پايين‌تر رشد ذهني و مغزي‌شان به نسبت هم سن وسالانشان فراتر مي‌رود، براين اساس افراد معلول اگر به كار موسيقي بپردازند؛هم تاثير بسزايي در روحيه‌شان دارد و هم اينكه اختلالات ذهني‌شان كاسته مي‌شود.
اين نوازنده تار بيان داشت: كساني كه فقط معلول جسمي هستند و كار موسيقي مي‌كنند انسانهاي بسيار قابل احترامي هستند چرا كه با توجه به مشكلات ،معلوليت‌ها و مشكلات جسمي كه دارند، نخواستند تسليم اين مشكلاتشان شوند ودرواقع با كار موسيقي با مشكلات‌شان مبارزه كردند.
ساكت با بيان اين كه موسيقي مي‌تواند معلولين را همسو با ديگران قرار دهد، اظهار داشت: اگر از زمان كودكي همه كودكان و خصوصا افراد معلول به موسيقي روبياورند نه تنها باعث ارتقاي ذهني‌شان مي‌شود بلكه آنها را همسو و هم‌تراز با هم سن و سالانشان در فعاليت هنري مي‌كند. من به همه خانواده‌ها توصيه مي‌كنم كه بچه‌ها و فرزندانشان را از كودكي به سوي آموزش موسيقي سوق دهند.چرا كه از اين طريق نه تنها بچه‌هاي سالم داراي هوش بيشتر و فراگيري بيشتري خواهند شد بلكه بچه‌هاي معلول هم روحيه و ذهنشان تقويت مي‌شود.
اين آهنگسازادامه داد: اثبات شده كساني كه در كارهاي هنري داراي خلاقيت هستند و در برنامه‌هاي موسيقي شركت مي‌كنند هر دو نيم كره مغزشان به يك شكل فعال است و رشد مي‌كند در مورد معلولين هم اين مسئله نمي‌تواند بي‌تاثير باشد.چرا كه باعث مي‌شود اين افراد از لحاظ روحي به‌واسطه اين كه اغلب احساس مي‌كنند افراد جدا مانده و طرد شده از جامعه هستند، به دامن جامعه برگردند.
سرپرست گروه وزيري درپايان درباره برگزاري جشنواره موسيقي معلولان خاطر نشان كرد: برگزاري اين جشنواره در تقويت روحيه آنها بسيار موثر است و به نظر من كار بسيار ارزنده و در خور شايسته‌اي است كه بايد خيلي زودتر برگزار مي‌شد.
براساس اين گزارش، دومين جشنواره موسيقي معلولان«مهرآوا» در دو بخش رقابتي و جنبي شامل موسيقي سنتي، تلفيقي، نواحي، كلاسيك، پاپ و سرود به صور تك‌نوازي يا گروه نوازي برگزار مي‌شود و مهلت شركت در اين جشنواره موسيقي كه قرار است همزمان با روز جهاني معلولان برگزار شود، تا 20 آبان ماه سال جاري تمديد شد.
اين گزارش مي‌افزايد: هنرمندان معلول براي شركت در اين جشنواره مي‌توانند آثار خود را به صورت لوح فشرده تصويري يا نوار ويديويي به دبيرخانه جشنواره واقع در خيابان كريمخان زند، بين خيابان ايرانشهر و سپهبد قرني، شماره 188 ساختمان معاونت فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور ، طبقه دوم ارسال يا به سايت www.mehrava.behzisti.ir مراجعه كنند.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تأثير موسيقي در ارتقاي ذهني معلولان | موسیقی ما