برنامه یاد بعضی نفرات
 
براي انتشار بدون مجوز آثار، اقدام قانوني مي‌كنيم
وکیل خانواده فرهاد اعلام کرد؛
براي انتشار بدون مجوز آثار، اقدام قانوني مي‌كنيم
موسیقی ما- صالح نيكبخت، درباره پيگيري پرونده انحلال خانه فرهاد، توضيح داد: باتوجه به اينكه با گذشت يك سال‌ونيم از انتشار فراخوان جايزه «فرهاد» هنوز خبري از برگزاري اين مراسم از سوي وكيل سابق خانواده فرهاد نيست و از آنجا كه پوران گلفام و مريم علوي به عنوان دو تن از شركاي اين خانه موفق نشدند شريك سوم خود يعني يحيي شريعت‌نيا را براي برگزاري اين جايزه و يا كناره‌گيري از آن راضي كنند، لذا قرار شد براي پيگيري اين جريان اقدام به انحلال خانه فرهاد كنيم.

او ادامه داد: اقدامات قانوني اين كار صورت گرفته و با توجه به آدرس شريك آنها در مجتمع قضايي عدالت در شميران، درخواست انحلال موسسه ارائه شده است كه براساس آن دادخواست ما دو هفته پيش به دادگاه ارائه و منتظر تعيين زمان براي برگزاري نخستين جلسه دادگاه هستيم.

او تصريح كرد: بعد از انحلال خانه فرهاد ما اقدام به تاسيس موسسه ديگري به نام او خواهيم كرد، زيرا كه هيچ يك از آثار اين هنرمند به كسي منتقل نشده است و قرار داد استفاده دائمي و ابدي اين آثار با كسي تنظيم نگرديده است.

نيكبخت در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به وضعيت انتشار بدون مجوز و نام آثار اين هنرمند در رسانه‌ها عنوان كرد: انتشار بدون مجوز آثار فرهاد همچنان ادامه و همسر او درنظر دارد عليه كليه پخش‌كنندگان بدون مجوز آثار فرهاد اقدام قانوني به‌عمل آورد.

او با اشاره به نقش صدا و سيما در اين زمينه و اقدامات اين خانواده براي پيگيري مسئله توضيح داد: اين رسانه ملي، علي‌القاعده براي حفظ حقوق فرهنگي و هنري اين هنرمند و خانواده او بايد احترام قائل شود و از انتشار بدون مجوز و نام اين آثار جلوگيري كند كه با توجه به وكالتنامه‌اي كه از پوران گلفام و ساير وراث فرهاد در دست دارم، قرار است با مديران اين رسانه مكاتبه كنم.

او ادامه داد: صدا و سيما يكي از وظايفش توسعه، ترويج و آموزش فرهنگ قانون‌مداري است و مطمئنا به درخواست ما براي رسيدگي به اين وضعيت پاسخ مثبت مي‌دهد، كه اگر اين اتفاق نيافتد بديهي است با توجه به اينكه طبق قانون تمام اشخاص حقيقي و حقوقي در برابر قانون مساوي هستند، ناگزير مي‌شويم از مجاري قانوني اقدام به عمل آوريم.

وكيل خانواده فرهاد خاطرنشان كرد: از آنجا كه ادعاي مالكيت ورثه فرهاد برآثار فرهنگي و هنري او قانوني است و اين يك واقعيت عيني و قانوني محسوب مي‌شود، پس ما موفق خواهيم شد و صدا و سيما هم قطعا راضي نمي‌شود حقوق مادي و معنوي يك هنرمند را كه مانند ساير حقوق او به خانواده‌اش منتقل شده، ناديده بگيرد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود براي انتشار بدون مجوز آثار، اقدام قانوني مي‌كنيم | موسیقی ما