برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجاه درصد بليت‌ها پيش‌فروش شد
در آخرين نشست خبري جشنواره فجر؛
پنجاه درصد بليت‌ها پيش‌فروش شد
موسیقی ما- بابك رضايي كه صبح امروز سه‌شنبه 12 آذرماه در آخرين نشست خبري جشنواره موسيقي يك هفته پيش از آغاز آن سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب ادامه داد: البته معرفي داوران به عهده دبير جشنواره كامبيز روشن‌روان است، اما براساس تصميمات انجام‌شده قرار شد داوران تا پيش از 24 ساعت به شروع جشنواره معرفي نشوند.

او سپس با ارايه توضيحاتي درباره بخش‌هاي گوناگون جشنواره از نبود سالن استاندارد و آكوستيك براي اجراي برنامه‌هاي موسيقي اظهار تأسف كرد و ادامه داد: با وجود اين مشكلات تلاش كرده‌ايم تا فاصله‌ي سالن‌ها را به حداقل ممكن تا سالن‌هاي استاندارد موسيقي برسانيم و اين‌گونه است كه براي تمام سالن‌ها با مشورت كارشناسان صوتي و افراد صاحب‌نظر، صدابرار و امكانات صوتي در نظر گرفته‌ايم.

او در حالي از بازسازي تالار «رودكي» هم‌زمان با جشنواره خبر داد كه اعلام كرد: اين تالار تنها تالار استاندارد اجراي موسيقي است كه پس از 40 سال بازسازي و نوسازي مي‌شود.

رضايي درباره حضور گروه‌هاي گوناگون در جشنواره توضيحاتي ارايه كرد و يادآور شد: در بخش موسيقي پاپ حضور هنرمنداني همچون محسن يگانه، حميد حامي، علي لهراسبي و احسان خواجه اميري قطعي شده است، البته احسان خواجه‌اميري از آن‌جا كه خيلي دير قطعيت حضورش را اعلام كرد نام او در جدول عنوان نشده و به آرم جشنواره مزين شده است.

به گفته او احسان خواجه‌اميري شنبه 23 آذرماه در تالار بزرگ وزارت كشور به اجراي برنامه مي‌پردازد.

رضايي درباره برگزاري مراسم افتتاحيه در اين دوره از جشنواره توضيح داد: معمولا جشنواره‌ها افتتاحيه رسمي ندارند، چراكه برنامه رسمي موضوع را لوث مي‌كند. البته مراسم پاياني براي معرفي برگزيدگان، تجليل از چهره‌ها و ارايه گزارش جشنواره برگزار مي‌شود.

او سپس به برگزاري برنامه‌ي ويژه‌ي سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان يكي از برنامه‌هاي اين دوره از جشنواره اشاره كرد و بيان داشت: اين برنامه ساعت 17و30 دقيقه روز جمعه 23 آذرماه و به صورت دعوتي با حضور مسوولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

دبير اجرايي جشنواره موسيقي درباره برگزاري نمايشگاه موسيقي نيز عنوان كرد: اين نمايشگاه سال گذشته برپا شد اما امسال به دليل محدوديت زماني و درگيري‌هاي فراوان در امور اجرايي و همين‌طور كمبود نيروي انساني نتوانستيم اين نمايشگاه را هم‌زمان با جشنواره برگزار كنيم، چراكه علاقه‌مند نبوديم به اين برنامه خدشه‌اي وارد شود، بنابراين دومين دوره آن را حتما برگزار خواهيم كرد كه قطعا بايد در قياس با دوره نخست رشد كافي داشته باشد.

او با ابراز خرسندي از ميزان استقبال مخاطبان از پيش‌فروش بليط‌هاي اين دوره از جشنواره يادآور شد: پيش‌فروش بليط‌ها 15 روز پيش از برگزاري جشنواره آغاز شد كه دو روز نخست به پيش‌فروش بليط‌هاي دانشجويي اختصاص داشت و خوشبختانه با استقبال كم‌نظير دانشجويان روبه‌رو شديم دو روز نيز ويژه پيش‌فروش بليط براي هنرمندان در نظر گرفته بوديم و از روز 7 آذرماه پيش‌فروش بليط‌هاي جشنواره در چهار گيشه ققنوس، دارينوش، سُلفا و سياه و سفيد آغاز شد. در كنار اين چهار گيشه، گيشه ويژه تالار وحدت نيز به علاقه‌مندان بليط ارايه مي‌كرد و تا به امروز بين 40 تا 50 درصد بليط‌ها به فروش رفته است.

به گفته‌ي او بخش ويژه اين دوره از جشنواره شامل دو بخش موسيقي پاپ و موسيقي ايراني است كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار مي‌شود و بليط‌هاي اين بخش به دليل حجم بليط‌ها و درصد بالاي علاقه‌مندان به شكل اينترنتي به فروش رسيده است.

او يادآور شد: براي هنرمندان و خبرنگاران جايگاه مناسبي در هر سالن در نظر گرفته‌ايم و طبقه چهارم تالار وحدت با امكاناتي همچون دستگاه فكس و اينترنت به خبرنگاران سرويس مي‌دهد.

در بخش ديگري از اين نشست كيوان فرزين – مسوول بخش امور بين‌الملل اين دوره از جشنواره – با ارائه توضيحاتي در خصوص گروه‌هاي شركت‌كننده عنوان كرد: در اين بخش آثار را براساس موضوعيت آن‌ها طبقه‌بندي كرده‌ايم تا علاقه‌مندان تكليف خود را بدانند.

او درباره عدم حضور گروه ژاپن توضيح داد: مذاكراتي انجام شد اما از آن‌جا كه به پايان سال ميلادي نزديك مي‌شويم و به دليل مشكلاتي همچون كمبود بودجه، سفر اين گروه به سال آينده موكول شد.

فرزين با اشاره به حضور سردبير يكي از فصلنامه‌هاي معتبر انگليس در اين دوره از جشنواره، اظهار اميدواري كرد: با اين سفر آشنايي بيشتري با موسيقي ايراني و انعكاس آن در نشريات بين‌المللي اتفاق بيافتد.

او سپس درباره عدم حضور اساتيد درجه يك در اين دوره از جشنواره هم گفت: حضور اساتيد درجه يك كه در جهان شناخته شده هستند نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي طولاني مدت است و ما به دليل محدوديت‌هاي موجود و برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه‌مدت براي حضور اين هنرمندان با مشكل روبه‌رو هستيم.

به گفته او گروه موسيقي «فيوژن» با حضور هنرمنداني از كشورهاي روماني، تركيه، هلند و دو نوازنده از ايران به اجراي برنامه مي‌پردازد.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پنجاه درصد بليت‌ها پيش‌فروش شد | موسیقی ما