برنامه یاد بعضی نفرات
 
داریوش طلایی بعد از ۱۰ سال در ایران به صحنه می‌رود
داریوش طلایی بعد از ۱۰ سال در ایران به صحنه می‌رود
موسیقی ما - داریوش طلایی که آلبوم موسیقی دلگشا را به تازگی روانه بازار کرده و قرار است تا پایان بهمن آلبوم «جلوه گل» را با صدای علیرضا قربانی منتشر کند، قرار است در سال ۹۰ با شاگردانش یک کنسرت بزرگ برگزار کند.

داریوش طلائی (نوازنده قدیمی تار و آهنگساز) گفت: در این برنامه قطعاتی از ساخته‌های خودم به همراه شاگردانم تمرین می‌شود و امیدوارم بتوانم آن را در سال آینده به صورت یک کنسرت بزرگ به صحنه ببرم.

وی افزود: در این کنسرت در تلاش هستم که از خواننده استفاده کنم اما به یقین از خواننده تک و ستاره که مشهور باشد؛ استفاده نخواهم کرد؛ چراکه اعتقاد دارم باید از خواننده‌های جوان که صداهای خوبی دارند؛ استفاده شود.

طلائی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه نوآوری در موسیقی ایرانی را تا چه حد جایز می‌داند، خاطرنشان کرد: باید نوآوری در هنر باشد اما نوآوری بدین معنا نیست که تمام ریشه‌ها و مضامین یک فرهنگ از بین برود و به بهانهٔ نوآوری؛ موسیقی‌ای ارائه شود که هیچ شباهتی به ریشهٔ فرهنگی خود ندارد.

طلائی در ادامه افزود: آنچه موسیقی ایرانی نیاز دارد این است که باید روح تازه‌ای در آن دمیده شود و زیاد مهم نیست که شکل آن عوض شود.

وی گفت: می‌توان با تصویربرداری‌های زیبا در مکان‌هایی با معماری‌های خاص و طبیعت خاص، اجرای مستقیم کنسرت در دکورهای خاص، تبلیغ این نوع موسیقی به‌صورت تصویری در رسانه‌های تصویری ازجمله صدا و سیما؛ جوانان را نسبت به این موسیقی علاقه‌مند کرد.

طلائی خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر نمی‌توان فقط از موسیقی انتظار داشت که موسیقی یک تنه و به تنهایی بتواند مخاطبان را جذب کند؛ چراکه در برههٔ کنونی موسیقی تولیدکننده می‌خواهد، تهیه‌کننده می‌خواهد، یک گروه حرفه‌ای برای تبلیغ می‌خواهد و بدون کنار هم گذاشتن این شرایط نمی‌توانیم از خواسته‌های دور و دراز صحبت کنیم.

این نوازنده تار تاکید کرد: بر این موضوع که ترکیب‌بندی ساز‌ها، تغییر فرم و قالب در موسیقی ایرانی و علاقه‌مند کردن آن‌ها ممکن است راه‌گشا باشد اما به یقین این موضوع مقطعی است و پایدار نیست.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

خبر شگفت انگیزی است.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود داریوش طلایی بعد از ۱۰ سال در ایران به صحنه می‌رود | موسیقی ما