برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهرزاد اعظمی‌کیا
مهرزاد اعظمی‌کیا در گفت‌وگو با موسیقی ما:
«نزدیک‌تر از دور» یک ادعا نیست
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: مهرزاد اعظمی کیا، نوازنده کمانچه در گفت و گو با موسیقی ما از انتشار آلبوم خود با عنوان «نزدیک‌تر از دور» در آینده ای نزدیک خبر داد ودر این گفت‌وگو به شرح جزییات این آلبوم پرداخت.این نوازنده درباره آلبوم خود گفت: نگاه من به ساز کمانچه نگاهی تک بعدی نیست، به همین دلیل به اجرای قطعاتی پرداخته‌ام که نتیجه این نگاه من است که در این آلبوم به انتشار می‌رسد.

اعظمی کیا ادامه داد:در این آلبوم و 10 قطعه ای که اجرا کرده‌ام، سعی داشته‌ام ساز کمانچه و توانایی‌هایی که دارد را در حد توان خود بیان کنم که صدالبته یک آلبوم با نوازنده کم تجربه ای چون من شاید نتواند آنطور که باید حق مطلب را ادا کند.

وی تاکید کرد: قطعه اول برای کوارتت زهی ایرانی نوشته شده که تجارب شخصی من درآهنگسازی وتنظیم درپرتوکارباآهنگسازان جوان ومطرح کشوراست. قطعات آوازی نیز دراینکاروجودداردکه حاصل یکی دوسال تمرکزمن برروی سازاستادعلی اصغربهاری واستاد اردشیرکامکارهستند.

وی با تاکید بر این که یک قطعه از 10 قطعه آلبوم را به یاداستادعلی اصغربهاری اجرا کرده است، گفت: در این آلبوم به مونس شریف اف، هابیل علی اف وکمانچه آذربایجان نیز توجه خاصی داشته‌ام و باتمرکزدقیق بر روی حالات ترکی به کمک استادم جناب شروین مهاجربه بیان این شیوه کمانچه نوازی پرداخته‌ام.

مهرزاد اعظمی کیا ادامه داد: کوارتت های استانبولی نیزهمیشه آرزوی من درتکنیک نوازندگی این سازبه عنوان یک ساز زهی آرشه ای بوده‌اند که سری به آن‌ها نیززده‌ام. درآخرنیزتریویی برای کمانچه وتمبک است که به همراهی استادم شروین مهاجراجرا شده است. این آلبوم پایان کار من نیست و ایده های من درباره موسیقی اقوام مختلف همچنان ادامه دارد.

آلبوم «نزدیک‌تر از دور» توسط موسسه ماهور (انتشارات کارگاه موسیقی) اواخرتابستان 92 روانه بازارموسیقی خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1392 - 14:43

دیدگاه‌ها

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 02:14

ma bisabrane montazere in album hastim

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نزدیک‌تر از دور» یک ادعا نیست | موسیقی ما