برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت شب وسک
با اجرای آثاری از «پِطِریس وَسک»، برای اولین بار در ایران
تالار رودکی میزبان ارکستر «نیلپر» می‌شود
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: ارکستر بزرگ «نیلپر» برای اولین بار آثار آهنگساز معاصر لتونی؛ «پِطِریس وَسک» را با نظارت مستقیم وی در ایران اجرا می‌کند.احسان تارخ؛ مدیر ارکس‌تر بزرگ «نیلپر» در گفت‌و‌گو با موسیقی ما با اعلام این خبر گفت: ارکس‌تر بزرگ «نیلپر» به رهبری و سرپرستی نوید گوهری، در حالی به اجرای آثار این هنرمند می‌پردازد که نه تنها برای اولین بار درایران اجرا خواهد شد بلکه در دنیا نیزاجرای آن‌ها تازگی داشته و کمتر اجرا شده است.

وی افزود: همچنین بخش امور بین الملل ارکس‌تر «نیلپر» از یکسال پیش جهت تهیه نُت‌ها و پارتیتورهای آثار با ناشر آثار وَسک در ارتباط بوده، کلیه حقوق کپی رایت پرداخت شد و از این هنرمند جهت حضور در این برنامه دعوت به عمل آمد که متاسفانه به دلیل فشردگی برنامه‌های ایشان این امر می‌سر نشد.

احسان تارخ که خود در زمینه نوازندگی سازهای کوبه‌ای مهارت دارد، خاطر نشان کرد: ارکس‌تر «نیلپر» با برنامه ریزی فشرده و دقیق، و همچنین بهره گیری از تیم اجرایی و پشتیبانی خبره، همکاری با نوازندگان با تجربه، جوان و مستعد سعی داشته تا خود را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کند. به همین دلیل تمرینات ارکس‌تر جهت آماده سازی این برنامه تنها در بازه زمانی سه هفته برنامه ریزی شد و این حاکی از خواست ارکس‌تر برای نزدیک‌تر شدن به استاندارد‌های مطلوب بود.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه موسیقی «نوای امین» به عنوان دفتر ارکستر «نیلپر» تمامی امور مربوط به قرارداد‌ها، نشست‌ها و تمرینات ارکس‌تر را هماهنگ کرده است، گفت: در این برنامه که طی روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه و ۱ شهریورماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود، قطعات Double bass Sonata، Epifania، Cantabile، Meditation، Musica Dolorosa از این موزیسین به هنرمندی دوستانی همچون امیر باورچی (کنسرت مایس‌تر و سولیست ویلن) و فرشید پاتی نیان (سولیست کنترباس)، اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: نوازندگان این ارکستر را ویلن (مهدی جوان بخت، یاسمن کشاورزی، صبا ندایی، امین مجدم‌زاده، آذین نصرتی، آرمین قضاتی، سجاد بهروز، نوشین معتمدی، فرمهربیگلو، محمدعلی قریبی، شیما گشتایی) ویلن آلتو (عادل پورصمدی، صبا صفوی، نیلوفر هادی سهی، سهراب جلایی) ویلنسل (ماکان خوئی‌نژاد، علی آقاجانی، گلسانا شناسایی) وکنترباس (فرشید پاتی نیان، هادی اسماعیلی) تشکیل می‌دهند.

گفتنی است فروش بلیت این اجرا از طریق سامانه اینترنتی سی گذر به آدرس اینترنتی www. sigozar. com صورت می‌گیرد. علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به www. nilper. weebly. com و www. navayeamin. weebly. com مراجعه کنند. کنسرت ارکستر «نیلپر» ۳۰ و ۳۱ مرداد ساعت ۲۰ در تالار رودکی اجرا می‌شود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1392 - 15:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تالار رودکی میزبان ارکستر «نیلپر» می‌شود | موسیقی ما