برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور وزیر ارشاد، شهردار تهران و اهالی موسیقی؛
آیین افتتاح استودیوی موزه موسیقی برگزار شد
موسیقی ما - در آیین افتتاح استودیوی موزه موسیقی مقرر شد، «علی مرادخانی» علاوه‌بر پذیرفتن سمت معاون امور هنری وزیر ارشاد، همچنان موزه موسیقی را نیز مدیریت کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف شب گذشته (چهارشنبه، 6 شهریور ماه) با حضور در موزه موسیقی و در جمع هنرمندان، استودیوی این موزه را افتتاح کردند.در این مراسم، علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در سخنانی گفت: از شهرداری تهران بابت حمایت و پشتیبانی موزه موسیقی قدردانی می‌کنم و از آقای مرادخانی نیز سپاسگزارم که با تلاش و کوشش و جدیتی که به خرج داد، این مجموعه‌ی آبرومند به پا داشته شد.

علی جنتی ادامه داد:‌ من بارها از این موزه بازدید داشتم و باید بگویم که اینجا گنجینه‌ای از آثار موسیقی بی‌نظیر است و باعث افتخار همه ماست که جمهوری اسلامی ایران در یک بخش غیردولتی توانسته از چنین گنجینه‌ای صیانت کند.

وی یادآور شد: بسیاری از شخصیت‌های خارجی و سفرا را دیده‌ام که وقتی از این موزه بازدید کرده‌اند، آن را گنجینه‌ای بی‌بدیل دانسته‌اند.وزیر ارشاد در افتتاحیه استودیو موزه موسیقیوزیر ارشاد درباره افتتاح استودیو موزه موسیقی گفت: این استودیو حدود دو سال است که مشغول تجهیز دستگاه بوده و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. همچنین امیدوارم این مرکز بتواند پاتوق خوبی برای هنرمندان و اهالی موسیقی باشد و وزارت ارشاد هم در راستای پیشرفت این مجموعه حمایت‌هایی خواهد کرد.

جنتی درباره انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاون امور هنری گفت:‌ خوشحالم که مرادخانی پذیرفت در وزارت ارشاد کنار ما باشد، چرا که وقتی این پیشنهاد به ایشان ارائه شد گفتند که دوست دارند در موزه موسیقی باشند و من هم به او گفتم شما هر سمتی داشته باشید، باید از موزه موسیقی حمایت کنید.

وی با بیان اینکه محمدباقر قالیباف در طول خدمتش در شهرداری توجه خاصی به مسائل فرهنگی داشته است، گفت: اتفاقاتی که در این راستا افتاده، جای تقدیر و تشکر دارد و امیدوارم در این دوره جدید هم از خدمات‌ آقای قالیباف بهره‌مند شویم. باید همکاری نزدیک بین وزارت ارشاد و شهرداری برقرار شود تا بتوانیم در کنار یکدیگر این قافله را پیش ببریم تا اهالی فرهنگ و مردم نشاط جدید پیدا کنند.

جنتی در پایان سخنانش اظهار کرد: در سالیان گذشته وقتی این چهره‌های افسرده را می‌دیدم، متأثر می‌شدم؛ اما امیدوارم در دولت جدید امیدواری به وجود بیاید و ما هم در راستای تقویت این روحیه حمایت‌هایی انجام می‌دهیم. امیدوارم ادامه‌دهنده خوبی برای راهی باشیم که آقای خاتمی آن را شروع کرد و قبل از اینکه رأی اعتماد بگیرم، از نظرات ایشان استفاده کرده‌ام.قالیباف در افتتاحییه استودیو موزه موسیقیبه گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف نیز در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: خوشحالم که در جمع هنرمندان کشور توفیق حضور دارم. هنر وقتی با انسانیت و آزادگی عجین می‌شود، به اوج خود می‌رسد.

شهردار تهران گفت: در سال‌هایی که در شهرداری تهران به مردم شریف و نجیب و متدین شهر خدمت کردم که شاید کفاف نداد، اما به این موضوع تأکید داشتم که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی سوق دهم. با حضور آقای مسجدجامعی که خودش اهل فرهنگ و متعلق به این قشر هستند اقدامات خوبی انجام شد. هر چند که بضاعت ما هم بیشتر از این نبود.

او در بخش دیگری از سخنانش به تأسیس 5 هزار صندلی برای سینما و بیش از 4 هزار و 500 صندلی برای سالن‌های تئاتر و آمفی‌تئاتر اشاره کرد که به زعم او در خاورمیانه بی‌نظیر است و گفت: امیدوارم این اقدامات ناچیز در برابر تلاش بی‌نهایت شما هنرمندان توانسته باشد آرامش را برایتان فراهم کند. من هیچ‌گاه شما را فراموش نکردم، اما به هر حال امیدوارم خدمتگزار خوبی برای شما هنرمندان باشم.

علی مرادخانی نیز در این مراسم گفت:‌ از سال 73 که قرار شد یک موزه موسیقی داشته باشیم، آقای بهشتی این مجموعه را در اختیار ما قرار داد و ما بدون اینکه خبری منتشر کنیم، شروع به آماده‌سازی مجموعه کردیم و من مدیر پروژه شدم تا اینکه آقای ایازی گفت، بالاخره باید کاری برای این موزه انجام داد.مرادخانی در افتتاحییه استودیو موزه موسیقیوی افزود: با محبتی که آقای ایازی داشت و با همه این اوصاف توانستیم مجموعه‌ای غنی از آثار موسیقایی کم‌نظیر که از نظر آرشیو موسیقی بی‌نظیر است،‌ ایجاد کنیم؛ به گونه‌ای که وقتی یکی از سفرا از موزه بازدید کرد گفت، من رویاهایم را اینجا پیدا کردم و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ معتقدند که اینجا ویترین فرهنگی است.

مرادخانی ادامه داد: وقتی پیشنهاد مدیریتی به من داده شد گفتم اینجا را با هیچ‌جا عوض نمی‌کنم، چرا که موزه موسیقی زیرساختی و مهم است و دوستان هم موافقت کردند که علاوه‌بر حضور در معاونت در موزه موسیقی، به کارهایم ادامه دهم.

او خطاب به هنرمندان پیشکسوت حاضر گفت: از اینکه ستارگان موسیقی امروز اینجا هستند خوشحالم. وقتی هستید با دلگرمی بیشتری کار می‌کنم. امیدوارم از این به بعد وزارت ارشاد با حمایت آقای جنتی و شهرداری به شایستگی ملت ایران خدمت کنند.

فرهاد فخرالدینی هم با حضور در این آیین افتتاح در سخنانی مطرح کرد:‌ نمی‌خواهم بگویم وضعیت موسیقی چگونه است، چراکه همه می‌دانند. با موسیقی و فرهنگ می‌توانیم به خود ببالیم، اما وقتی می‌بینم بعضی حرف‌ها چگونه شأن موسیقی را پایین می‌آورد دلم به درد می‌آید.افتتاح استودیو موزه موسیقیاین آهنگساز پیشکسوت ادامه داد:‌ اگر موسیقی چیز بدی بود، حکیم ابوعلی‌سینا به بحث‌ در این موضوع نمی‌پرداخت. او می‌گوید، موسیقی در بین علوم در بالاترین جایگاه قرار دارد.

وی افزود: با موسیقی کارهای زیادی می‌شود انجام داد. موسیقی به جامعه روح و نشاط می‌بخشد.

او گفت: از آقای جنتی و آقای قالیباف که امروز به این مراسم تشریف آوردند، صمیمانه خواهش می‌کنم که با هم همکاری کنید تا موسیقی رواج بیشتری پیدا کند. باور کنید ضرر نمی‌بینید. مردم ما از موسیقی بهره‌مند می‌شوند و موسیقی جلوی انحرافات را می‌گیرد. بیاییم همگی در این راه دست به دست هم دهیم تا مردم به نیکی از این هنر والا بهره‌مند شوند. خواهش من به عنوان یک موسیقیدان فقط همین است.

خشایار اعتمادی نیز به نمایندگی از هنرمندان موسیقی پاپ در این آیین حضور پیدا کرد و در سخنانی گفت: آقای جنتی قطعا می‌دانید که موسیقی پاپ بر مبنای نیاز جامعه پا به عرصه گذاشت و با عنایت خدا، مردم و حُسن نظر مسئولان، این سبک تثبیت و تبدیل به یک صنعت قوی شد. این صنعت با سرمایه‌گذاری و حمایت هواداران ایستادگی کرد.خشایار اعتمادی در افتتاحییه استودیو موزه موسیقیاین خواننده پاپ همچنین گفت: اهالی موسیقی پاپ موسیقی‌های وارداتی است و با توجه به ساختار این موسیقی نیاز به این است که آهنگ‌سازان با ابزار روز کار کنند، اما به خاطر این نیاز باید به استودیوهایی در خارج از کشور برویم یا در زیرزمین‌هایی کار خود را ضبط کنیم که تکنولوژی‌های خاصی ندارد؛ ولی هزینه‌هایش آن‌چنانی است و به قول معروف در حوضی که ماهی قرمز نیست، قورباغه امپراطور می‌شود.

او تأکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در این حیطه اقدام خوبی است و همچنین نیاز به سالن‌های بیشتری در حوزه موسیقی است.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم داوود گنجه‌ای در سخنانی گفت: من با آقای مرداخانی از سال 69 آشنا شدم که البته آن زمان او خیلی جوان بود. به آقای جنتی تبریک می‌گویم که در این موقعیت مرادخانی را به عنوان معاون امور هنری انتخاب کرد. ما اکنون سوار بر اسب هستیم، اما اگر دوباره از اسب بیافتیم، دیگر کسی سوارمان نمی‌کند.

این هنرمند پیشکسوت در بخشی از سخنانش هنرمندان را به مهربانی و همدلی دعوت کرد و از مسئولان خواست که به حوزه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند.

پس از پایان سخنرانی‌ها مسئولان و هنرمندان پیشکسوت از استودیو موزه موسیقی بازدید کردند و استودیو با صدای شهرام ناظری و نی‌نوازی محمد موسوی افتتاح شد.افتتاح استودیو موزه موسیقیدر این مراسم هنرمندانی چون هوشنگ و ارسلان کامکار،‌ شاهین فرهت، حسن ریاحی، فرهنگ شریف، عباس خوشدل، سهراب و تهمورث پورناظری، علیرضا قربانی، هوشنگ ظریف، کیوان ساکت، کامبیز روشن‌روان، بهروز صفاریان، پدرام کشتکار، مهرداد نصرتی، بنیامین بهادری، محسن یگانه، بیژن بیژنی و... حضور داشتند.
منبع: 
خبرگزاری ایسنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 11:26

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 23:48

سلام تو رو خدا یه خرده روی نظر من مانور بدید از مهندس ضرغامی خواهش میکنم شبکه ای به نام موسیقی ساخته بشه واقعا نیاز اصلی جامعه ی ما ساختن این شبکه هست.

Mas
جمعه 8 شهریور 1392 - 11:31

تا باشد از این خبرهای خوش
MAS

جمعه 8 شهریور 1392 - 13:59

اميدوارم اين حركت كه به تازگي استارتش خورده،همون طور كه خوب شروع شده خوب هم ادامه پيدا كنه.

جمعه 8 شهریور 1392 - 15:07

من هم مثل امیررضا دوست خوبم خیلی وقته منتظرم تا صدا و سیما یک شبکه مختص موسیقی افتتاح کنه. به نظر من خواسته اصلی اهالی موسیقی باید افتتاح یک شبکه قانونی موسیقی و همچنین نشان دادن سازهای موسیقی از سیما باشه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیین افتتاح استودیوی موزه موسیقی برگزار شد | موسیقی ما