برنامه یاد بعضی نفرات
 
حمایت 60 میلیونی از 10 گروه
انجمن موسیقی ایران کانون برگزیدگان فجر را تاسیس کرد؛
حمایت 60 میلیونی از 10 گروه موسیقی
موسیقی ما - انجمن موسیقی ایران برای حمایت از برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر کانونی را تحت عنومان کانون برگزیدگان فجر به دبیری امیرعباس ستایش‌گر‌ تاسیس کرد.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در این باره توضیح داد: همانطور که سال‌های قبل در نقد جشنواره‌های فجر گفته می‌شد‌ این جشنواره در جهت حمایت از برگزیدگان اقدام خاصی انجام نمی‌داد. علی ترابی اضافه کرد: ما در همین راستا تصمیم گرفتیم کانونی را تشکیل دهیم تا به این انتظار پاسخ دهیم. اما از آنجا که تجربه‌ای نداشتیم مشکلاتی هم پیش روی ما قرار گرفت و مساله بودجه هم مطرح بود.

وی افزود: ابتدا گروه‌های برگزیده را در جشنواره‌های فجر شناسایی کردیم البته بسیاری از این گروه‌ها انسجام خود را حفظ نکرده‌ بودند. ترابی درباره معیار انتخاب این گروه‌ها به عنوان اعضای کانون گفت: گروه‌هایی که انتخاب شده‌اند در واقع 70 درصد از ترکیب گروهی خود را حفظ کرده‌اند و در زمینه موسیقی فعالیت دارند که این فعالیت در زمینه اجرای صحنه‌ای یا آلبوم موسیقی خلاصه می‌شود. او با بیان اینکه برای این کار باید تمرکز خاصی انجام می‌دادیم، گفت: به این منظور از امیرعباس ستایش‌گر درخواست کردیم که دبیری کانون برگزیدگان فجر را بپذیرد؛ چرا که او چند سال هم مدیر بخش نسل دیگر جشنواره فجر بود و گزینه‌ خوبی محسوب می‌شد. ترابی که صبح 20 آبان ماه در انجمن موسیقی ایران سخن می‌گفت، اضافه کرد: این کانون درواقع زیرمجموعه انجمن موسیقی ایران است و فعالیت‌های خود را در همین مکان انجام خواهد داد.

مدیرعامل انجمن موسیقی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه این کانون صرفا برگزیدگان جشنواره فجر را دربرمی‌گیرد یا خیر؟ بیان کرد: این کانون به نام فجر است اما محدود به جشنواره موسیقی فجر نخواهد بود بلکه برگزیدگان تمام جشنوار‌ه‌های معتبر شناسایی شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ البته برنامه‌هایی هم برای برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان داریم که آنها را اعلام خواهیم کرد.

او درباره‌ی مسائل مالی این کانون نیز اظهار کرد: طبق جلساتی که با معاون امور هنری داشتیم ایشان حمایت‌هایی را از ما خواهد کرد و مسائل مالی به هیچ وجه کار ما را خدشه‌دار نخواهد کرد. ما برای 10 گروه 60 میلیون تومان هزینه خواهیم کرد اما قرار نیست که این مبلغ به طور مساوی میان گروه‌ها تقسیم شود. بلکه بستگی به نوع حمایت ما دارد. به گفته ترابی این جشنواره در حال حاضر برنامه‌ای برای حمایت از گروه‌ها در زمینه حضور در فستیوال‌های خارجی ندارد. امیرعباس ستایش‌گر نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: این کانون زیر نظر آقای مرادخانی شکل گرفته و آقای ترابی هم حمایت‌های زیادی از این کانون کرده‌اند که البته امیدوارم چنین طرحی تداوم داشته باشد.

دبیر کانون برگزیدگان فجر درباره اهداف این کانون گفت: اجرای کنسرت‌، انتشار آلبوم و برگزاری مسترکلاس و کارگاه‌های آموزشی از اهداف کانون است و تاکنون 10 گروه عضو کانون هستند که از میان آنها چهار گروه مربوط به استان تهران‌، دو گروه از شیراز و یک گروه از اصفهان‌، تبریز‌، مهاباد‌ و ساری هستند. او درباره برنامه‌های این کانون نیز اظهار کرد: در شش ماه اول فعالیت کانون یعنی از آذر ماه 92 تا اردیبهشت ماه 93 ‌، 5 گروه حمایت می‌شوند که گروه‌های «نیواک» و «ژی» در بخش انتشار آلبوم و گروه‌های باران‌، کوارتت زهی کادانس و گروه آوازی سونات در بخش اجرای صحنه‌ای در شش ماه اول قرار دارند. وی با بیان اینکه کانون ژانرهای مختلف موسیقایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد افزود: کانون در شش ماه دوم فعالیت‌های خود گروه آرسنوا از تهران، گروه نسیم از اصفهان‌، گروه‌های پاسارگاد و سمات از شیراز و تریو جوان از تهران مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: کانون همیشه در مهم‌ترین بخش فعالیت‌های حمایتی خود را انجام می‌دهد؛ برای مثال در زمینه اجرای کنسرت تهیه سالن را برعهده می‌گیرد و در زمینه انتشار آلبوم هزینه‌های ضبط و انتشار را برعهده می‌گیرد. همچنین دعوت از اساتید داخلی و خارجی در بخش مسترکلاس از دیگر برنامه‌های ماست. ستایش‌گر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری مبنی بر اینکه هر گروه چه مدتی تحت پوشش کانون قرار می‌گیرد؟ اظهار کرد: به هر حال هرچه بخش رقابتی جشنواره فجر جلوتر می‌رود برگزیده‌ها بیشتر شده و در نهایت اعضای کانون افزایش پیدا می‌کنند؛ بنابراین با توجه به حجم کاری‌، فکر می‌کنیم همان شش ماه برای حمایت از هر گروه کافی است و گروه می‌تواند چرخه خود را به راه بیاندازد اما اگر مورد خاصی پیش آمد کانون از حمایت‌های خود دریغ نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این نشست مدیر روابط عمومی انجمن موسیقی ایران از راه اندازی سایت جامع جشنواره موسیقی فجر خبر داد. سحر طاعتی گفت: سایت جشنواره فجر می‌توانست زودتر از اینها نیز رونمایی شود اما از انجا که قرار است 28 دوره جشنواره موسیقی فجر در این سایت به همراه تصویر،‌ خبر و اطلاعات هنرمندان آرشیو شود، برای ما زمان‌بر بود اما در هفته‌های آینده این سایت رونمایی خواهد شد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1392 - 01:17

دیدگاه‌ها

یکشنبه 26 آبان 1392 - 18:20

خیلی خوبه . امیدوارم تداوم داشته باشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمایت 60 میلیونی از 10 گروه موسیقی | موسیقی ما