برنامه یاد بعضی نفرات
 
باحضور ستاره های عرصه نوازندگی؛
میدیا فرج نژاد آلبوم ارکسترال منتشر می‌کند
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: نوازنده و آهنگساز موسیقی سنتی کشورمان از انتشار آلبوم خود با عنوان «باداباد» بعداز محرم و صفر خبر داد و گفت: تمامی مراحل ساخت این آلبوم طی شده و منتظر به پایان رسیدن ماههای محرم و صفر برای انتشار آن‌ها هستیم.میدیا فرج نژاد در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ما با اعلام خبر انتشار آلبوم «باداباد» با صدای اشکان کمانگری و موسیقی خودش، گفت: کار بعدی من یک کار تلفیقی از ارکستر سمفونیک و ارکستر ایرانی است که هم اکنون در دست ضبط است. آهنگسازی این آلبوم را برای سازهای ایرانی انجام داده‌ام و تنظیم آن را امیرحسین سمیعی برای ارکستر به عهده داشته است.

وی افزود: این آلبوم اولین تجربه امیرحسین سمیعی در ژانر ایرانی است و پیش از این بیشتر موسیقی کلاسیک کار کرده‌اند. در واقع ایشان به خواسته من درد این آلبوم با این سبک کار کرده‌اند. چون من معتقدم آثاری که قرار است در فضای ارکسترال منتشر شود، باید جنبه های زیبایی شناسانه ارکستر در آن وجود داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از آنجایی که دیگر دوستانی که در فضای ارکسترال فعالیت می‌کنند، بیشتر علاقه مند به ارکستر گل‌ها هستند و کارهایی که می‌سازند شبیه این ارکستر می‌شود، می‌خواستم با کسی کار کنم که حرف تازه تری برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: با تمام احترامی که برای این دوستان قائلم باید بگویم که سلیقه شخصی من چیز دیگری است. در این خصوص من بیشتر یک شنونده هستم و نخواستم کاری انجام بدهم. به همین دلیل خواستم از کسی استفاده کنم که فضای موسیقی کلاسیک را می‌شناسد و با امیرحسین سمیعی همکاری‌ام را آغاز کردم.

فرج نژاد با بیان اینکه این آلبوم در محله ضبط به سر می‌برد، گفت: ارکستر ایرانی و آنسامبل گروه سواران برای این آلبوم ضبط شده است و بقیه کارها نیز در دست انجام است. پاشا هنجنی، شروین مهاجر، کامران منتظری، همایون نصیری، محسن پوربخت و رابعه زند به عنوان نوازنده در کنار من حضور دارند و با من همکاری کرده‌اند. در بخش ارکسترال هم با همکاری پدرام فریوسفی، علی جعفری پویان، میثم مروستی، علیرضا دریایی، کریم قربانی، ایمان جعفری پویان و آرمین قیطاسی و ... با من همکاری کرده‌اند.

این نوازنده تار در پایان گفت: قرار است برای این آلبوم خواننده اشته باشیم که هنوز کسی انتخاب نشده است. فعلا مذاکره ای با سینا سرلک داشته‌ایم که اگر به توافق برسیم با ایشان همکاری خواهیم کرد. اشعار این آلبوم نیز از میان اشعار هوشنگ ابتهاج، دکتر شفیعی کدکنی، سعدی و مولانا انتخاب شده است. قطعات نیز در مایه همایون و چهارگاه بوده و هنوز عنوانی برای آلبوم انتخاب نشده است.

میدیا فرج نژاد در زمینه موسیقی از محضر مدرسان و اساتیدی چون کیوان یحیی زاده، افشارنیا، عطاالله جنگوک، حمید سکوتی بهره برده است. همچنین ردیف نوازی، فنون نوازندگی، گروه نوازی و تلفیق شعر و موسیقی را از محسن نفر آموخته است. فرج نژاد نخستین آلبوم خود را با عنوان شرح پریشانی در اسفند ماه 88 به بازار عرضه کرد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 - 00:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میدیا فرج نژاد آلبوم ارکسترال منتشر می‌کند | موسیقی ما