برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» عنوان شد؛
معین راهبر: برای امسال دو سورپرایز بزرگ دارم!
موسیقی ما - «معین راهبر» یکی از تنظیم کننده های جوان موسیقی است که در سال 92 همکاری های متعددی با خوانندگان پاپ را تجربه کرد. او در آلبوم های «همین»، «اکسیژن» و «روبات» هم حضور داشت. همچنین تیتراژ سریال «عصر پاییزی» و چند تک قطعه دیگر با تنظیم معین راهبر شنیده شد. آخرین حضور وی در سال گذشته به قطعه «فصل بهار» باز می گردد. اثری که تیتراژ ویژه برنامه نوروزی شبکه سوم سیما با اجرای «احسان علیخانی» بود و شش خواننده با شش گویش متفاوت آن را اجرا کرده بودند. در سال جدید هم او دو قطعه را برای «نیما مسیحا» و «محمدرضا عیوضی» تنظیم کرد که مورد توجه قرار گرفت. چند دقیقه ای را با معین راهبر هم کلام شدیم و او برای ما از سال 93 و برنامه ها و البته سورپرایزهایی که دارد سخن گفت:
 
  • *این روزها مشغول همکاری با کدام خواننده ها هستید؟
در حال حاضر در آلبوم های چهار خواننده سرشناس موسیقی پاپ، به عنوان تنظیم کننده حضور دارم. اگر اجازه بدهید فعلا اسمی از این عزیزان برده نشود زیرا هنوز به قطعیتی بابت چیدمان قطعات نرسیده ایم و شاید تغییراتی حاصل شود. اما برای امسال دو سورپرایز بزرگ دارم! یعنی در تنظیم آلبوم های دو تن از چهره های مطرح موسیقی حضور دارم که با اتفاقات خوب و متفاوتی همراه خواهد بود. چندی پیش هم برای «نیما مسیحا» و «محمدرضا عیوضی» تنظیم هایی را انجام دادم که خدا را شکر با استقبال رو به رو شد. قطعه «نگاهتو ازم نگیر» با صدای محمدرضا عیوضی در قالب تیتراژ سریال «خط» از شبکه سه سیما پخش شد.
 
  • *این دو هنرمند خواننده جدید هستند یا قدیمی؟
از چهره های جدید هستند و مخاطبان موسیقی به این دو عزیز خیلی علاقه دارند. اسم این دو هنرمند را اجازه بدهید که سورپرایز باشد ولی اتفاقات خوبی در حال شکل گیری است. در کل هم اگر بخواهم خدمت شما از سالی که پیش رو دارم بگویم باید به این نکته اشاره کنم که سال 93 برای من سالی پرکار خواهد بود.
 
  • *شما نوروز امسال وظیفه تنظیم قطعه «فصل بهار» با حضور شش خواننده را بر عهده داشتید. ایده این قطعه چگونه شکل گرفت؟
«فصل بهار» یک فولک بندر عباسی است و قبلا توسط زنده یاد «ناصر عبداللهی» خوانده شد و آهنگ و شعر آن اثری از «حسن کریمی» بود. با طرح و ایده «مهدی یراحی» ما این خوانندگان را دور هم جمع کردیم. در مدت شش روز یا نهایتا یک هفته این کار را تنظیم کردم و بچه ها لطف کردند و خواندند. حتی من برای ساز «جفتی» و «عود» و سازهای ضربی و پوستی به بندرعباس سفر کردم و بعد از رکورد آنها به تهران بازگشتم. «کوشان حداد» در بخش مستر این قطعه حضور داشت و در زمینه کار هنری احساس ما به هم خیلی نزدیک است و با هم دوستان صمیمی هستیم. مستر قطعه هم بسیار خوب بود و مثل همیشه عالی بود و همه دوستان از این بخش تولید رضایت کافی داشتند.
 
  • *انتخاب و هماهنگی این شش خواننده توسط چه کسی انجام شد؟
همه خوانندگان از طریق مهدی یراحی در این مجموعه حاضر شدند اما خود من هم با تمامی این عزیزان دوستی صمیمانه ای داریم. اکثر وکال ها را خودم گرفتم و چند وکال هم نزد مهدی ضبط شد. نهایتا فکر می کنم آن نتیجه ای که می خواستیم از کار حاصل شد و مردم هم دوست داشتند. البته تولید این قطعه سختی های خاص خودش را هم داشت زیرا هماهنگی بچه ها برای اینکه به لهجه خودشان بخوانند یک مقدار سخت بود. آماده سازی شعر و پیاده سازی روی آهنگ در آن فرصت کم هم سختی های خاص خودش را داشت. در مجموع خروجی کار با رضایت تمامی عزیزان و مخاطبان همراه شد.
 
  • *قطعاتی که دو یا چند خواننده دارند معمولا با استقبال رو به رو می شوند اما به نظر شما چرا این قبیل آثار در موسیقی ایران خیلی کم تولید می شود؟
یک مقدار این سوال سخت است! تولید این آثار در کشورهای دیگر خیلی زیاد است که حداقل دو خواننده با هم دوئت می خوانند. من خواننده نیستم و واقعا نمی دانم که چرا خواننده های کمتر به سراغ تولید این قطعات می روند. اما قطعاتی که دو یا چند خواننده دارند برای هنرمندان ما بسیار مفید است. زیرا ادغام احساس دو نفر باعث می شود که مخاطبان بیشتری به سمت شنیدن آن کار ترغیب شوند و طرفداران هر خواننده با سبک و احساس خواننده دیگر آشنایی بیشتری پیدا کنند.
 
  • *یکی از جدیدترین کارهای شما قطعه «احساس دل بستن» با صدای «نیما مسیحا» بود. از تولید این قطعه برای ما بگویید و اینکه در آلبوم جدید او حضور دارید؟
قطعه جدیدی را داریم و فکر می کنم تا چند روز آینده منتشر شود. آن اثر ریتمیک تر است قطعا بیشتر شنیده می شود. قطعه «احساس دل بستن» هم شعر و ملودی بسیار خوبی داشت و از همان ابتدا مطمئن بودیم که با موفقیت و استقبال همراه می شود. احتمال همکاری من با «نیما مسیحا» در آلبوم جدیدش هم وجود دارد ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 10:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 11:02

ایشون در البوم علی عبدالمالکی هم حضور دارن
امیدوارم بازم مث زمستون شاهکار خلق کنن

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 11:53

منتظر شاهکار های علیرضا افکاری در موسیقی هستیم .

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 12:11

معين راهبر امسال در آلبوم هاي علي عبدالمالكي و مرتضي پاشايي عزيز حضور داره... كه هر دو اينها نسبت به بقيه خواننده ها جديد هستند... كه هم سرشناس هستند ( خواننده ي گمنام نيستند) و هم مخاطبان به اين دو عزيز خيلي علاقه دارند ( خواننده هاي پر طفداري هستند ) ... انشاالله كه شاهد آلبوم خوبي باشيم تا به دور از تعصب بتونيم پس از يكي دو سال ركود چند تا آلبوم زيبا بشنويم... آلبوم علي عبدالمالكي و محسن چاوشي و مرتضي پاشايي و سامان جليلي و كاش محسن يگانه هم بتونه امسال آلبوم بدن...

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 18:54
سيروان

الان بهت ميگم به هيچكدومشون اميدوار نباش مخصوصا مقلداي ش ع ومخصوصا وسعت صداي ايران كه نميدونم كي اين لقبو بهش دادصدا تنظيم وموزيك درحد متوسطه نه خوب چه برسه به وسعت

2.184.178.68
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 20:29
سعید ابراهیمی

آقا سیروان کسی راجع به لقب دیگران از شما نظر نخواسته. خیلی هم شایسته علی عبدالمالکیه. کور بشن حسورا...

109.122.236.97
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:07
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

سعید جان جواب این اقارو نده بزار با نظرات خودش حال کنه....اینا هم واسه خودشون یه دنیایی دارن دیگه.

37.63.224.203
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:15
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

این سیروان گیر داده به اهنگسازی و تنظیم کنندگی . اخه برادر من اهنگسازی و تنظیم کنندگی چه ربطی به لقب وسعت صدای ایران داره؟!!!نمیفهمی شما یا خودتو به اون راه میزنی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!و اینکه چرا به علی عبدالمالکی این لقب رو دادن تو پستای قبلی جوابتون رو دادم و فکر میکنم درک شما از صدا بسیار پایینه که این لقبو به زور میخوای بچسبونی به سیروان جونت.در مورد البوم هم بگم که وقتی اومد میبینی که چطوری گل میکنه. از کسی که سیروان خسروی رو بالاتر از ابی و شادمهر میدونه بیشتر از این نمیشه انتظار داشت.

37.63.224.203
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:38
MOHAMMAD91 ( ALI ABDOLMALEKI) VOSATE 3DA

سيروان جان تو ديگه چي ميگي؟؟!!!
چه خوش گفت فردوسي پاكزاد... كه رحمت بر آن تربت پاك باد...
رضا صادقي با اين حرفش اتمام حجت كرد و دمش گرم:
«سیروان یکی از باهوش ترین تنظیم کننده هاست اما نمی توانم او را خواننده تصور کنم و به همین دلیل او را وارد چارت کاری خودم نمی کنم. در فضای حرفه ای خودم یعنی خوانندگی، سیروان را خواننده نمی دانم و به همین دلیل هم با او مسئله و بحثی ندارم.»
عشق است وسعت صداي ايران علي عبدالمالكي...
موسيقي ما لطفا تاييد كن...

2.187.86.70
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 23:32
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

محمد جان به موضوع خوبی اشاره کردی . نتنها رضا صادقی عزیز بلکه خیلی از خوانندگان خوب کشورمون سیروان رو به عنوان خواننده قبول ندارن ولی استعداد و نبوغش رو تو تنظیم نمیشه نادیده گرفت.

37.63.224.203
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 10:19
سيروان

دوستان كلا باخودتون درگيريد بهتون حق ميدم چون آلبوم وسعت صدا قراره به سرنوشت آلبوم خوشبختي عسكري دچار بشه ورضا صادقي كه روز به روز داره نزول ميكنه حق داره درمورد سيرواني كه روز به روز پيشرفت ميكنه اين حرفا رو بزنه سيروان خيلي وقته از مشكي پوش جلوزده وسعت صداي ايران آقاي خاص سلطان سيروان خسروي

2.184.178.45
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 13:39
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

ماشالله چقدر البوم جاده ی رویاهای سیروان خسروی گل کرده بودا...چقدر شنیده شده بود واقعا....اینا همه به کنار چقدر فروشش بالا بود میلیونی فروش داشت....سیروان جان بس کن تورو خدا سیروان کجاش درحال پیشرفته؟!!!الان خوبی شما؟!!!سیروان اگه تنظیم کننده ی خوبی نبود باید میرفت سر چها راه گل میفروخت..چیه لقبارو پشت سر هم بستی مطمئنی چیزی رو جا نزاشتی؟؟؟اها یکی رو جا گذاشتی (سلطان احساس) . خجالت هم خوب چیزیه بخدا . کاش البوم خدانشناس و نامسلمون وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی اون سالها با مجوز میومد بیرون و........... حیف واقعا حیف پر دانلود ترین البوم سال 86 و 87 و پدیده ی موسیقی اون سال ها کسی که به عنوان بهترین خواننده ی غیر رسمی انتخاب شد و لقب وسعت صدای ایران رو به او دادن . کسی که نظر بزرگان موسیقی رو به خودش جلب کرده بود . ای خدا چی بگیم میترسیدن که مجوز بدن به علی ما . ولی دیگه اوضاع فرق کرده این البوم دیگه مجازه و به بازار میاد فقط بشین و ببین چطور استقبال میشه ازش همنطور که از البوم های بدون مجوز علی که اینترنتی پخش شده بود به طرز غیرقابل توصیفی استقبال شده بود . علی عبدالمالکی قبل از کار رسمیش سنتی هم میخونده و کسی که باید بیاد واسه ما شاخ بشه امثال شجریانها هستن نه...........و درضمن سیروان شمارو مافیا بالا کشیدن عزیز اوفتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...............وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی......................

37.63.242.198
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 14:01
MOHAMMAD91 ( ALI ABDOLMALEKI) VOSATE 3DA

عزيز دلم من يه حرفي از رضا صادقي نقل كردم كه بايد رو طلا حك بشه و قاب الماس براش بگيرن...
ثانيا رضا صادقي اين حرفو تو روزاي اوجش يعني بعد از آلبوم فوق العاده ي وايسا دنيا گفت...
بعضي از خواننده ها هستن كه صداي خوبي دارن ولي صداشون وسعت آنچناني نداره...
سيروان خسروي كه كلا صدا نداره...
عشق است وسعت صداي ايران علي عبدالمالكي...

2.187.90.16
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 14:20
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

ماشالله چقدر البوم جاده ی رویاهای سیروان خسروی گل کرده بودا...چقدر شنیده شده بود واقعا....اینا همه به کنار چقدر فروشش بالا بود میلیونی فروش داشت....سیروان جان بس کن تورو خدا سیروان کجاش درحال پیشرفته؟!!!الان خوبی شما؟!!!سیروان اگه تنظیم کننده ی خوبی نبود باید میرفت سر چها راه گل میفروخت..چیه لقبارو پشت سر هم بستی مطمئنی چیزی رو جا نزاشتی؟؟؟اها یکی رو جا گذاشتی (سلطان احساس) . خجالت هم خوب چیزیه بخدا . کاش البوم خدانشناس و نامسلمون وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی اون سالها با مجوز میومد بیرون و........... حیف واقعا حیف پر دانلود ترین البوم سال 86 و 87 و پدیده ی موسیقی اون سال ها کسی که به عنوان بهترین خواننده ی غیر رسمی انتخاب شد و لقب وسعت صدای ایران رو به او دادن . کسی که نظر بزرگان موسیقی رو به خودش جلب کرده بود . ای خدا چی بگیم میترسیدن که مجوز بدن به علی ما . ولی دیگه اوضاع فرق کرده این البوم دیگه مجازه و به بازار میاد فقط بشین و ببین چطور استقبال میشه ازش همنطور که از البوم های بدون مجوز علی که اینترنتی پخش شده بود به طرز غیرقابل توصیفی استقبال شده بود . علی عبدالمالکی قبل از کار رسمیش سنتی هم میخونده و کسی که باید بیاد واسه ما شاخ بشه امثال شجریانها هستن نه...........و درضمن سیروان شمارو مافیا بالا کشیدن عزیز اوفتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...............وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی......................موزیک ما حتما تایید شه.

37.63.250.244
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 20:27
طهورا مشکی پوش ( Only Reza Sadeghi )

شماها به رضاصادقی چیکار دارید ؟؟؟؟ این همه از سیروان نقد شده خوشتون میاد از حاشیه و جنجال ؟؟؟؟
ببخشید روزای اوجش ؟؟؟؟ پس الان رضا کجاست ؟؟؟ رضاصادقی بهترین پاپ همیشه تو اوجه
رضاصادقی گفته :(( سیروان بهترین نسل جوان موسیقی پاپ است اون باهوش ترین و حرفه ای ترین تنظیم کننده ی نسل جوانه سیروان اگر بخواهد کسی را با ذهنش بالا ببرد میتواند ))
واقعا واسه کسانی که میخوانم ذهن هواداران سیروان رو از رضاصادقی دور کنن متاسفم
هوادران سیروان رضاصادقی همیشه سیروان رو تحسین کرده
و رضاصادقی که 20 ساله تو موسیقی هیچوقت به سیروان حسودی نمیکنه حرف دهنتو بفهم

موسیقی ما خواهشا تائید کن خواهشا ...

2.178.75.249
جمعه 2 خرداد 1393 - 14:35
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

خانوم طهورا مشکی پوش ( Only Reza Sadeghi ) کسی قصد نداشت ذهن هوادارای سیروان رو از رضا صادقی عزیز دور کنه!!!!!!اینجا یه مطالب بیربطی توسط یکی از هوادارای متعصب و غیر منطقی سیروان خسروی زده شده که باید جواب داده میشده . اون حرف رو هم خود اقای صادقی زدن و کاملا هم درسته . سیروان خسروی یکی از بهترین ها در عرصه ی تنظیمه ولی در خوانندگی حرفی برای گفتن نداره . رضا صادقی خواننده ی قابل احترام و با اخلاقیه اگر از نظر شما نباید این حرف اینجا گفته میشد ببخشید . ولی باید جواب امثال سیروان داده بشه که دور برندارن....موزیک ما حتما تایید بشه....

37.63.249.21
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 12:57

کاش تو آلبوم عماد طالب زاده هم حضور داشته باشه

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 13:07

اقا کارت خیلی درسته.

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 13:35

معین راهبر در آلبوم جدید علی عبدالمالکی حضور داره
ایشالا آلبوم علی عبدالمالکی بهترین آلبوم سال با حضور معین راهبر باشه...

مرسی از وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی و معین راهبر

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 14:05

مطمئنن در البوم جدید وسعت صدای ایران گل میکاره

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 18:49
سيروان

محمد جان تو واسه هر موضوعي نظر داري خودشيفتگي هم حدي داره

2.184.178.68
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:06
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

جناب سیروان من جواب شما رو در پست های قبلی دادم . ولی اینو بدونید کسی که خود شیفته هست شمایی نه کس دیگه . خیال کردی نظرات تخریبی امثال شما ها کسی رو پایین میاره؟؟!!!انقدر حرف بزن تا خسته شی...چیزی که ثابت شده دیگه حرفی واسه گفتن نداره. واقعا باید با حال امثال شما تاسف خورد..جناب سیروان خسروی باید به خودش بباله با همچین هوادارای . دیگه هم با شما حرفی ندارم شما به کارت ادامه بده تا همه به شما بخندن هه..........................وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی.....................

37.63.224.203
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 17:23
بابک مخاطب موسیقی

سیروان درست میگه اخه این صدایی که شما بهش میگید وسعت صدا...یه صدای معمولیه وزمستونش یک کارفوقالعاده ضعیف مخصوصاازبابت ترانه کاملابی محتوی اون

37.254.91.210
پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 19:07
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

جناب babak alibeigi علی عبدالمالکی سنتی و پاپ سنتی هم میخونه . شما اگه میخوای به درکی از وسعت صدای علی عبدالمالکی برسی برو کلیپ اجرای زنده ی قطعه ی پاپ سنتی *یاد تو می افتم*و *اوار* که در کنسرت های اخیر ایشون اجرا شده رو ببین و بعدا اظهار نظر کن . بعدشم قرار نیست خواننده تو هر اهنگی از حجم بالای صداش و تحریر های انچنانی استفاده کنه که اونم تو موسیقی پاپ . اهنگ زمستونم شعرش بسیار خوب بوده و در نوع خودش هم حرف بسیاری داشت درک شما بسیار پایینه............وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی...............موسیقی ما تایید حتما

37.63.250.29
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 14:57

چه مصاحبه ی پر محتوایی...

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 15:08

تنظیم " عصرپاییزی " فوق العاده بود

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 16:28

برداشت از خواننده جديد زياده اما من شك ندارم يكيشون منظورش سامان جليليه تو اين آلبوم تركونده با هر دوشون در بارش صحبت كردم به قدري از اين كار تعريف كردن كه نگو... يه ترك تنظيم كرده كه خيلي زوووود مياد اسمش "شعله دار" با موزيك ويديوش مياد ميتركونه منتظر باشيد شاهزاده منفجر ميكنه...

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 17:17

کاش در البوم علی عبدل مالکی باشد

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:18
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

هستش محمدجان. تنظیم گنندگان البوم علی اینا هستن:کوشان حداد و مهران عباسی و معین راهبر و امیر فتحی و امیر بهادر دهقان و خود علی.

37.63.224.203
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 17:20

الهی که توی البوم وصعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت صدای ایران باشه

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 22:21
محمد سحابی(طرفدار وسعت صدای ایران)

جواد جان تو البوم وسعت صدای ایران حضور داره و منظور معین راهبر از سورپرایز البوم علی خودمونه که توش حضور داره . هر کی با علی کار کرده ازش راضی بوده از همه نظر.

37.63.224.203
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 18:49

واقعا کاراشو میپسندم.. خیلی کاربلده با اینکه سنشون زیاد نیست خیلی پر تجربه و پختس تنظیماش.. براشون آرزوی موفقیت میکنم... فکر کنم یکی از اون سورپرایزایی که گفتن در آلبوم جدید علی عبدالمالکی باشه.. امیدوار شدیم ،چون حرفاشون اینو میرسونه که یک مجموعه ی قوی برای آلبومه علیه عزیز بسته شده..همین.یاعلی

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 - 18:53

تنظیم کننده اصلی البوم پرتگاه با صدای سامان جلیلی

پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 00:46

کارش خیلی خوبه
واقعا آینده داره!

پنجشنبه 1 خرداد 1393 - 22:33

کارش درسته .من اینو تو آهنگ زمستون عبدلمالکی فهمیدم
هر گوش نداده بره میفهمه

جمعه 2 خرداد 1393 - 09:02

Afarin mr moin.mosighii mahlii lengeii yadet nare

جمعه 2 خرداد 1393 - 19:20

تشکر از سایت موسیقی ما بابت این مصاحبه خوب ، بدون شک معین راهبر بهترین تنظیم کننده حال حاضر موسیقی ایرانه ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معین راهبر: برای امسال دو سورپرایز بزرگ دارم! | موسیقی ما