برنامه یاد بعضی نفرات
 
رییس مرکز موسیقی و سرود صداوسیما اعلام کرد؛
درِ صداوسیما به روی خوانندگان ممنوع‌الکار باز شد
موسیقی ما - رییس مرکز موسیقی و سرود صداوسیما به سؤالی درباره سیاست جدید این رسانه در قبال همکاری با برخی از هنرمندان ممنوع‌الکار که پیش‌تر با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری داشته‌اند، پاسخ داد. تقی‌پور گفت: اگر ما درِ مرکز موسیقی صداوسیما را به روی هنرمندان ببندیم، آن‌ها به ماهواره و شبکه‌های خارجی روی می‌آورند. در نتیجه از نگاه من هیچ هنرمندی ممنوع‌الفعالیت نیست.

حسین تقی‌پور، رییس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که آیا فاصله‌ی اختلاف سلایق در وزرات ارشاد و صداوسیما در دولت جدید و در قبال موسیقی به حداقل رسیده است؟ اظهار کرد: با نشست‌هایی که با دوستان در وزارت ارشاد داشته‌ایم، دایره اختلافاتمان درخصوص مجوز دادن به آثار تنگ‌تر شده و به کمترین حد خود رسیده است.

او در پاسخ به این پرسش که سیاست صداوسیما در قبال همکاری با برخی از هنرمندان که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته‌اند چیست؟ گفت: رسانه ملی متعلق به همه مردم و همه هنرمندان است. همه هنرمندان اگر واقعاً هنری دارند، دوست دارند که خودشان را در صدا و سیما ببینند و همچنین دوست دارند که مردم از هنرشان استفاده کنند. اگر ما درِ مرکز موسیقی را به روی هنرمندان ببندیم، آن‌ها به ماهواره و شبکه‌های خارجی روی می‌آورند. در نتیجه از نگاه من هیچ هنرمندی ممنوع الفعالیت نیست. حتی آن‌هایی که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته‌اند، گفت: رسانه ملی متعلق به همه مردم و همه هنرمندان است. همه هنرمندان اگر واقعاً هنری دارند، دوست دارند که خودشان را در صدا و سیما ببینند و همچنین دوست دارند که مردم از هنرشان استفاده کنند اگر ما در مرکز موسیقی را به روی هنرمندان ببندیم آن‌ها به ماهواره و شبکه‌های خارجی روی می‌آورند. در نتیجه از نگاه من هیچ هنرمندی ممنوع‌الفعالیت نیست. حتی آن‌هایی که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته‌اند و اکنون آمده‌اند و پشیمان هستند و می‌گویند که ما ندانسته این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: صداوسیما با گرفتن یک تعهد از هنرمندانی که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت می‌کرده‌اند، با آن‌ها همکاری خواهد کرد. این است که از خوانندگان جوان استفاده می‌کنیم، حال چه خواننده باشند و چه آهنگساز.

تقی‌پور درخصوص همکاری با برخی آهنگسازان ممنوع‌الکار نیز گفت: برخی از آهنگسازان ما به دلیل اینکه با شبکه‌های ماهواره‌ای و خارجی کار کرده‌اند، ممنوع‌الفعالیت هستند. این مساله خیلی مهم است که از روی علم با شبکه‌های ماهواره‌یی همکاری کرده‌اند و یا ندانسته، اگر این همکاری ندانسته صورت گرفته باشد، می‌توانند به مرکز موسیقی صداوسیما بیایند و ما استقبال می‌کنیم.

رییس مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص میزان وجه اختلافات با وزارت ارشاد در زمینه دادن مجوز به هنرمندان گفت: معیارهای ما در رسانه ملی با معیارهایی که در وزارت ارشاد جاری می‌شود، متفاوت است. آن‌ها آثاری که مجوز می‌دهند مخاطبان خیلی محدودی دارد. ولی رسانه ملی در معرض دید و قضاوت حداقل 20 میلیون مخاطب با دیدگاه‌ها و نگاه‌ها و سلائق مختلف قرار دارد. به همین دلیل معیارهایمان نسبت به ارشاد کمی تنگ‌تر و سخت‌تر است. اما با نشست‌هایی که با دوستان ارشاد داشته‌ایم دایره اختلافاتمان به کمترین حد خود رسیده و تنگ‌تر شده است.

حسین تقی‌پور در پایان گفت: در حال حاضر آثاری که ارشاد تولید می‌کند، به دست ما در مرکز موسیقی و سرود صداوسیما می‌رسد و معمولاً در اداره نظارت مجوز می‌گیرد و به پخش ارسال می‌شود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1393 - 01:21

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 25 خرداد 1393 - 11:56

یعنی چی؟؟
مگه میشه ندونسته برن با شبکه های ماهواره ای همکاری کنن؟!؟!؟
یه چیزایی آدم میشنوه!!
ممنون موسیقی ما ;)

یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:04

منظورشون اینکه برای یک خواننده ای آهنگ ساخته وتنظیم کرده باشن بعد اون خواننده بدون اطلاع آهنگساز وتنظیم کننده بره اثروتوشبکه های ماهواره ای پخش کنه.

یکشنبه 25 خرداد 1393 - 18:36
sepehr

مرسی...
ولی به نظر من بازم خیلی حرف جالبی نیست!!

2.177.140.142
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 16:22

خیلی جالبه ادم تیتر رو میبینه ،خوشحال میشه،بعد وقتی مصاحبه رو میخونه میبینه جای هیچ امیدی نیست مثلا این تیتر"درِ صداوسیما به روی خوانندگان ممنوع‌الکار باز شد"خب یعنی چی؟؟یعنی شامل کسایی هم میشه که تو ماهواره کلیپ دادن،بعد ایشون میگن نه! اگه کسی نادونسته این کارو انجام بده یا همکاری کنه مجاز میشه که تعداد این افراد انگشت شماره.
دیگه عادت کردیم دلمونو الکی به مجاز شدن کسی خوش نکنیم.

یکشنبه 25 خرداد 1393 - 17:18

یعنی ممکنه یه روز از تلویزیون خودمون صدای شادمهر رو بشنویم؟

دوشنبه 26 خرداد 1393 - 21:36
مهران

دیگه دیدنم محاله...
دیگه برگشتم خیاله...!

5.236.12.66
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 18:28

یه کم برای این حرف ها دیر نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
ما توی خونمون با این که ماهواره نداریم اما دیگه تلویزیون داخل رو هم خیلی نگاه نمیکنیم
نه از این ور بوم و نه از اون ور بوم بیفتید
برنامه های موسیقی محور تلویزیون ایران چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکیشون 7 ترانه ست و یکیشون هم ساعت 25 که هنوز یه دکور و مجری مناسب نداره

دوشنبه 26 خرداد 1393 - 15:37

عجب تا دیروز نمیدونستید اگر راه جوانها را ببندید میروند در خارج ازکشور؟!!!!!؟ حالا که مدیریت صداوسیما داره تغییر میکنه دون کیشوت بازی در میارین و یا از عذاب وجدان که سالها به جوونای هنرمند سخت گرفتید وسلیقه ای و محافظ کارانه رفتار کردید نگرانید؟!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درِ صداوسیما به روی خوانندگان ممنوع‌الکار باز شد | موسیقی ما