برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد فیروزی داور بخش نوازندگی عود:
جشنواره موسیقی جوان به معرفی موسیقی خوب کمک می‌کند
موسیقی ما - روند جشنواره سال به سال بهتر می‌شود و برگزاری آن تاثیر بسیار موثری در معرفی موسیقی خصوصا موسیقی ایرانی خواهد داشت. به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره موسیقی جوان، محمد فیروزی داور بخش نوازندگی عود این جشنواره گفت: طی سالهای اخیر ساز عود خیلی پیشرفت کرده و نوازندگان زیادی به نواختن این ساز روی آورده‌اند به گونه‌ای که بداهه نوازی و تکنوازی این ساز در رتبه خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این جشنواره شرکت کنندگان بسیار خوب درخشیدند و با توجه به امکانات ناچیز شهرستان‌ها در عرصه موسیقی نوازندگان این جشنواره خوب ظاهر شدند.

این نوازنده عود با اشاره به روند برگزاری این جشنواره افزود: روند جشنواره سال به سال بهتر می‌شود و برگزاری آن تاثیر بسیار موثری در معرفی موسیقی خصوصا موسیقی ایرانی خواهد داشت چرا که تبلیغات در این زمینه بسیار کم است و ساز ایرانی دیده نمی‌شود بر این اساس چنین جشنواره‌ای می‌تواند تبلیغ خوبی برای موسیقی باشد.

فیروزی بیان داشت: جشنواره موسیقی جوان به جوانان انگیزه می‌دهد که با کار بیشتر سال به سال پیشرفت کنند.

سعید نائب محمدی دیگر داور این بخش گفت: اجراهای بخش عود خیلی خوب بود به خصوص اینکه ساز عود یک مقدار نسبت به دیگرسازهای ایرانی به خاطر کم بودن رپرتوارش متفاوت‌تر است و از آنجایی که قدمت کمتری نسبت به دیگر ساز‌ها دارد کمتر نوازنده‌ای به آن روی برده اما این جشنواره امسال به ما نشان داد که نوازندگان عود بسیار زیاد شده‌اند.

وی افزود: سطح نوازندگی شرکت کنندگان به قدری خوب بود که گاهی انتخاب را برای ما سخت می‌کرد و این در حالی است که ۱۰ الی ۱۵ سال پیش ارکستر‌ها به خاطر نبود نوازنده عود با مشکل مواجه بودند.

نائب محمدی ادامه داد: در حال حاضر نوازنده خوب ساز عود زیاد شده که به خوبی در جامعه هنری فعالیت می‌کنند و در چنین جشنواره‌ای سطح کیفی کارشان سنجیده می‌شود.

داور بخش نوازندگی عود هشتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: با توجه به عدم فضاهای لازم برای برگزاری کنسرت توسط جوانان و نوجوانان این جشنواره فضای خوبی است برای ارائه نوازندگی این نسل تا بتوانند در سالنهای خوب کشور به نوازندگی بپردازند بر این اساس فرصت خوبی است تا بتوانند مهارتهای خود را در حضور به نمایش بگذارند.

هشتمین جشنواره موسیقی جوان امشب با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 02:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره موسیقی جوان به معرفی موسیقی خوب کمک می‌کند | موسیقی ما