برنامه یاد بعضی نفرات
 
25 مهر در برج آزادی اتفاق می‌افتد؛
اولین کنسرت «داماهی» در تهران
موسیقی ما - گروه «داماهی» جمعه ۲۵ مهرماه در سالن برج آزادی روی صحنه می‌رود.

گروه داماهی به سرپرستی دارا دارایی پس از پشت سرگذاشتن اجرای موفقی در بندرعباس راهی تهران شده است و جمعه این هفته برای اولین بار در تهران اجرای زنده خواهد داشت.

داماهی متشکل از دارا دارایی (گیتار باس، آهنگساز)، رضا کولغانی (خواننده)، حمزه یگانه (کیبورد و آهنگساز)، ابراهیم علوی (گیتار، عود و آهنگساز) و شایان فتحی (درامز) هفته گذشته در حضور گسترده علاقمندان موسیقی در سال ۷۰۰ نفره شهید آوینی روی صحنه رفت و اینگونه اولین اجرای رسمی خود را با موفقیت پیشت سرگذاشت.

وحید حسن رضایی از نوازندگانی بومی سازهای کوبه‌ای و حسین شاعری (نوازنده ۸ ساله ساز پیپه) در یک قطعه گروه داماهی را در بندرعباس همراهی کردند. این اجرا طبق برنامه و بدون وقفه ادامه پیدا کرد. اجرا آن‌ها به دلیل ضرباهنگ سریع و به مدد توان بالای نوازندگانشان در بندرعباس بسیار مورد توجه قرار گرفت و اینگونه شروع موفقی برای این گروه رقم خورد.

داماهی برای آغاز فعالیت‌هایش شهر بندرعباس را انتخاب کرد چون بخشی از موسیقی این گروه وام دار موسیقی محلی جنوب ایران است و در عین حال دو عضو این گروه هم اهل بندعباس هستند؛ علوی و کولغانی.

تمام قطعاتی که در کنسرت بندرعباس اجرا شده و همچنین در تهران اجرا می‌شوند، قطعات متعلق به داماهی هستند و بعد از این کنسرت‌ها در آلبوم اول آن‌ها منتشر می‌شوند.

سبک موسیقی ‌این گروه را می‌توان تلیفقی از موسیقی جنوب با موسیقی مدرن امروز جهان دانست. البته منبع الهام آن‌ها تنها موسیقی جنوب نیست و آن‌ها نیم نگاهی هم به موسیقی دیگر مناطق ایران دارند.

حضور شایان فتحی در این گروه که به عنوان نوازنده‌ای طراز اول در اروپا مشغول به کار است هم از اتفاق‌های بسیار مهم درباره فعالیت‌های این گروه و این اجرا است.

گروه داماهی در طی پروژه «دو-ر-می-فا-صلح» در حاشیه جام جهانی فوتبال در برزیل شکل گرفت واین نوازندگان پس از بازگشت به ایران تمرین‌های خود را آغاز کردند. اجرای بندر عباس اولین اجرا رسمی آن‌ها بود.

 گروه داماهی آخر این هفته مصادف با ۲۵ مهرماه در برج آزادی روی صحنه می‌رود. بلیت‌های این اجرا ۴۰ و ۵۰ هزار تومان هستند.

عکس های مهرداد متجلی از کنسرت گروه داماهی در بندرعباس را اینجا ببینید
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1393 - 13:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین کنسرت «داماهی» در تهران | موسیقی ما