برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت ترکیبی گروه «آیان» در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد؛
رونمایی از آلبوم «لامی» در کنسرت هژیر مهرافروز
موسیقی ما - کنسرت ترکیبی گروه «آیان» به سرپرستی و خوانندگی هژیر مهرافروز شامگاه یکشنبه ۲۰ مهرماه مصادف با عید سعید غدیر در مرکز همایش‌های برج میلاد به صحنه رفت. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنسرت گروه «آیان» بخشی بود که هژیر مهرافروز سازی به نام «نجوا» را به دست گرفت و به نجوا‌نوازی پرداخت. مهرافروز اوج هنر و قدرت نوازندگی خود را با تکنوازی ساز نجوا به مخاطبانش هدیه داد.

نجوا سازی است که از تکنیک‌های منحصر بفرد تنبور، سه تار و گیتار در آن جمع شده و قدرتش دراین است که علاوه بر حفظ زیبایی‌های سازهای سنتی ایرانی، با پوشش کاملی که روی فرکانس‌های زیر و بم ایجاد می‌کند این نقطه ضعف را پوشش داده است.

هژیر مهرافروز در سال ۱۳۹۱ با ساز نجوا در در فستیوال لوکارنو فولک سوییس شرکت کرده و مخاطبان بین المللی بسیاری را از این طریق به خود جلب کرده است.

سازنده «نجوا» حسین شکری است و گروه آیان از این ساز در دو آلبوم جدید «من خانه نمی‌دانم» و «لامی» استفاده کرده است.

در تازه‌ترین کنسرت گروه آیان همچنین از آلبوم «لامی» تازه‌ترین اثر گروه رونمایی شد که آهنگسازی و خوانندگی این آلبوم را هژیر مهرافروز برعهده دارد و اشعار متن آن از عباس زرونده است. تنظیم‌های این آلبوم را شاهد علیزاده انجام داده است. واژه «لامی» در زبان کردی به معنی فرزند معنوی است و موسیقی آلبوم «لامی» در سبک ترکیبی و ادامه آلبوم «آیان» شکل گرفته است.

سرپرست گروه آیان در خصوص سبک موسیقی این آلبوم اظهار داشت: ما از سال ۹۰ در کنار موسیقی ترکیبی، سبک موسیقی قلندری را رواج دادیم که در داخل و خارج کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بعد‌ها بر اساس بازخوردهایی که از کار‌ها گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که در اجراهای زنده و همچنین در آلبوم‌هایمان این دو نوع موسیقی را به طور جداگانه ارائه کنیم تا با جداکردن این دو فضا بتوانیم ذائقه‌های مختلف را پاسخگو باشیم. آلبوم «من خانه نمی‌دانم» در سبک موسیقی قلندری و مقامی است و آلبوم «لامی» به فرمی از موسیقی مقامی می‌پردازد که به سمت موسیقی قوالی گرایش دارد.

قطعاتی از آلبوم‌های «آیان» و «دل قلندر» از آلبوم‌های پیشین گروه، همچنین قطعاتی از دو آلبوم جدید «من خانه نمی‌دانم» و «لامی» در این کنسرت اجرا شد.

هنرمندانی چون مرجانه گلچین، دانیال حکیمی، شهره لرستانی، مجید مشیری، هانیبال یوسف و سعید مدرس همچنین همسر جواد ظریف وزیر امور خارجه، برخی از معاونان، مقامات ارشد و پرسنل وزارت خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد بانک گردشگری و مقامات عالی رتبه سفارت‌های سوئد و ترکیه در تهران مه‌مان ویژه کنسرت هژیر مهرافروز و گروه آیان بودند.
منبع: 
گزارش: هنرآنلاین - عکس‌های اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1393 - 09:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از آلبوم «لامی» در کنسرت هژیر مهرافروز | موسیقی ما