برنامه یاد بعضی نفرات
 
خالق ترانه «ثانیه» در گفتگو با «موسیقی ما» اعلام کرد
حسین غیاثی: تعامل بیشتر هنرمندان با رسانه‌ها به بهبود کیفیت آثارشان کمک می‌کند
موسیقی ما – به زودی باید منتظر ترانه‌های جدیدی از «حسین غیاثی» باشیم که با صدای خوانندگانی مطرحی نظیر «احسان خواجه‌امیری» و «رضا صادقی» و... منتشر می‌شود. این ترانه‌سرا با حضور در غرفه سایت «موسیقی ما» در نمایشگاه مطبوعات خبر فعالیت‌های جدید خود را برای اولین بار اعلام کرد. او همچنین در گفتگو با خبرنگار ما نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به سومین جشن سالانه «موسیقی ما» بیان کرد. بخش دیگر گفتگوی ما با حسین غیاثی درباره رسانه‌های موسیقی بود و او محاسن و معایب گسترش رسانه‌های این هنر را مورد بررسی قرار داد.
 
  • *امسال در جمع نامزدهای سومین جشن سالانه «موسیقی ما» حضور داشتید و دوست دارم نظرات و خصوصا انتقاداتی که نسبت به این برنامه دارید را برای ما بگویید.
جشن سالانه «موسیقی ما» اتفاق مبارکی برای موسیقی کشور است. در هر جشنواره رقابتی نقدهایی وجود دارد. به شکل رقابتی می‌توان نقدهایی را وارد کرد و آثاری که در نظرسنجی وجود داشت جامع و کامل نبود. از آثار خود من کارهایی مثال زده شده بود که بهترین‌های من نبود ولی در رای‌گیری قرار داشت. فکر می‌کنم به این دلیل باشد که در یک زمان محدود، حجم گسترده‌ای از آثار به دست «موسیقی ما» رسیده بود. به دوستان پیشنهاد دادم که بهتر است از همان ابتدای سال هر آلبومی که منتشر می‌شود، بخش ترانه‌اش را برای ترانه‌سرایان و بخش موسیقی را برای موزیسین‌ها ارسال کنند. من خودم در بخش موسیقی رای ندادم تا نظر اشتباهی عنوان نکرده باشم و تاثیری بر روی نظرسنجی نداشته باشد. پیشنهاد دیگری که دارم این است که مثلا امتیاز نظر ترانه‌سرایان در بخش ترانه چند برابر شود.
 
  • *منظور شما این است که کارشناسی‌ها تخصصی شود و هر کسی در بخشی که تخصص دارد نظر دهد؟
بله همینطور است. تنها نقصی که می‌توان به جشن «موسیقی ما» و جشنواره‌های بزرگ دنیا وارد کرد همین مورد است. اتاق فکر این برنامه هم باید در این زمینه وسواس بیشتری به خرج دهند وگرنه در بخش اجرایی و کیفیت و حضور آدم‌ها همه چیز درست و خوب بود. از سوی دیگر به نظر من طی این سه سال در تک تک بخش‌ها پیشرفت احساس می‌شود. از اطلاع‌رسانی و آغاز نظرسنجی تا نحوه انتخاب‌ها و برگزاری جشن در طول این سه سال پیشرفت داشتید. نکته دیگر این بود که در در سومین جشن سالانه «موسیقی‌ما» اسامی پاپیولار‌تر همه جوایز را کسب نکردند و این نشانگر سطح کیفی بالاتر نظرسنجی بود.
 
  • *شما علاوه بر ترانه در زمینه نقد و نوشتن هم دستی بر آتش دارید و می‌خواهم نظرتان را درباره رسانه‌های موسیقی بدانم و البته این موضوع که هر سال چند سایت خبری جدید به این حوزه اضافه می‌شود. آیا این روند افزایش رسانه‌های موسیقی به نفع این هنر است؟
باید امیدوار باشیم که این گسترش، آسیب‌رسان نباشد. در یک رسانه موسیقی باید همه افراد فعال، از مدیر مسئول تا خبرنگار، همگی حرفه‌ای باشند و ممکن است افرادی که صد در صد حرفه‌ای نیستند از طریق رسانه‌های جدید پا به عرصه بگذارند. همین مساله آسیب‌رسان است و پیامدهای خوبی به دنبال نخواهد داشت. گاهی اوقات سایت‌هایی برای مصاحبه به من مراجعه می‌کنند که از نوع سوالات و روند فعالیت آنها حس می‌کنم حرفه‌ای نیستند و از گفتگو امتناع می‌کنم. اما در نقطه مقابل همین که صفحات و سایت‌های بیشتری اخبار موسیقی را به اشتراک می‌گذارند یک حسن گسترش رسانه‌های این حوزه است. اما فعالان رسانه‌ای این بخش می‌توانند با افزایش سطح آگاهی خود در زمینه‌های مختلف به فعالان موسیقی بسیار کمک کنند.
 
  • *این روزها دیدگاهی در بین اهالی موسیقی و خصوصا خواننده‌ها ایجاد شده که صفحه «اینستاگرام» و کانال «تلگرام» را به عنوان تنها رسانه خود در نظر می‌گیرند و اظهار بی‌نیازی از سایر رسانه‌ها می‌کنند. این دیدگاه را قبول دارید؟
باید این هنرمندان ببینند که از مخاطبان خود چه انتظاری دارند. برای اغلب سوپراستارهای ما، گردش مالی در برگزاری کنسرت و حضور روی استیج است. اگر خواننده‌ای به خوبی به مخاطبان معرفی شده باشد و از شهرت خوبی برخوردار باشد، با همین صفحات مجازی شاید بتواند کنسرت‌های خود را پر کند و نیازی به رسانه نداشته باشد. اما در زمینه مسائل تخصصی، رسانه با صفحه شخصی هنرمند قابل مقایسه نیست و تعامل بیشتر هنرمندان با رسانه‌ها به بهبود کیفیت آثارشان کمک می‌کند. مثلا شاید زیر شعر من در صفحه شخصی خودم فقط دو درصد نظر منفی داشته باشیم. اما اگر شعر من را سایت دیگری منتشر کند، شاید نظرات منفی بیست درصد شود. هنرمند باید در معرض نقد درست باشد و رسانه‌های موسیقی می‌توانند این نقد و بررسی را انجام دهند. البته اغلب خواننده‌ها چنین تعاملی را دارند و هر کدام با چند رسانه در ارتباط هستند. شاید آن افرادی که فقط صفحه اینستاگرام و تلگرام را مدنظر قرار می‌دهند فقط به دنبال همان بحث اقتصادی و استیج هستند. اما همین افراد هم در صورتی می‌توانند از این شکل اطلاع‌رسانی انجام دهند که همه طرفدارانشان در آن صفحه حضور داشته باشند و سوپراستار واقعی باشند.
 
  • *و از فعالیت‌های این روزهای خود چه خبرهای جدیدی برای ما دارید؟
من بیشتر با آهنگسازها در ارتباط هستم. آثار زیادی را در مرحله تولید دارم و برای اغلب آنها هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است. اما به شکل مستقیم با «احسان خواجه‌امیری»، «رضا صادقی»، «شهاب رمضان» و «بهنام صفوی» مشغول به کار هستم. «علیرضا افکاری» و «مهرداد نصرتی» هم از جمله آهنگسازانی هستند که همکاری با آنها را دنبال می‌کنم. فعلا هم برای دوره جدید کارگاه ترانه تصمیم نگرفته‌ام ولی هماهنگی‌هایی با برخی از دوستان ترانه‌سرا انجام داده‌ایم تا بتوانیم در شهرستان‌هایی که علاقه‌مندان ترانه دارد حضور پیدا کنیم. مثلا به زودی در یزد و کاشان برنامه‌هایی خواهیم داشت. به شکل کارگاه نیست که ثبت‌نام کنند و هزینه‌ای به ما بپردازند ولی بیشتر به دنبال برنامه‌های کوتاه هستیم تا کلیات مباحث ترانه را با علاقه‌مندان در میان بگذاریم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آبان 1394 - 15:52

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 27 آبان 1394 - 18:08

وای خود سلطانم تو اینستاگرام اعلام کرد داره رو آلبوم کار میکنه...
از این بهتر مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟
بی صبرانه منتظریم تا بهترین آلبوم سال از سلطان خواجه امیری کبیر رو بشنویم.البته هنوز معلوم نیس چه سالی میاد و از احسان سابقه نشون داده که یکی دو سالی طول میکشه تا بیاد ولی هر زمانی بیاد باز بهترین آلبوم سال میشه.
واقعا این علیرضا افکاری و احسان خواجه امیری یه دستی به موسیقی پاپ کشیدن.
اسطوره ی تاریخ موسیقی ایران:احسان خواجه امیری

چهارشنبه 27 آبان 1394 - 21:28

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای غیاثی عزیز فقط خواستم با عرض معذرت از شما سوال کنم که ایا در البوم اقای چاووشی حضور دارید یا نه؟

پنجشنبه 28 آبان 1394 - 00:00

montazer album shahab aziz ba tarane haye bi nazir shoma hastim

پنجشنبه 28 آبان 1394 - 06:29

وای چه شود آهنگ های آلبوم جديد احسان عزيز

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین غیاثی: تعامل بیشتر هنرمندان با رسانه‌ها به بهبود کیفیت آثارشان کمک می‌کند | موسیقی ما