برنامه یاد بعضی نفرات
 
کمپین هدیه آلبوم موسیقی به یکدیگر از تولد «مرکز موسیقی بتهون» تا «شب یلدا»
بابک چمن‌آرا: همه ما از موسیقی خاطره داریم، با هدیه دادنش این علاقه را یادآوری کنیم
موسیقی ما - امسال در 25‌امین روز از ماه آذر، «مرکز موسیقی بتهوون» با قدمت چندین ساله و چهره شناخته شده‌اش که می‌توان گفت شناخته شده‌ترین مرکز موسیقی، حداقل برای اهلش است، وارد 62 سالگی می‌شود. حالا بابک چمن‌آرا (مدیر مرکز موسیقی بتهون) که هر سال در این روز با جمع کردن افراد دور هم مراسمی را برای این مرکز موسیقی برگزار می‌کرد، این‌بار تصمیم گرفته این تولد را تبدیل به یک کمپین کند؛ آن هم کمپین خرید موسیقی و هدیه دادن آن به یکدیگر.

چمن‌آرا درباره این کمپین به «موسیقی ما» می‌گوید: «امسال به جای اینکه همانند هر سال برای فروشگاه بتهون، شکل معمول جشن تولد را برگزار کنیم، تصمیم گرفتیم از روز تولد فروشگاه بتهون تا شب یلدا (25 تا 30 آذر) کمپینی راه بیاندازیم تا مردم در آن به یکدیگر حداقل یک آلبوم موسیقی هدیه دهند و با اینکار هم لذت شنیدن موسیقی را یادآوری کنیم و هم از نشر موسیقی حمایت شود. البته این کمپین فقط مختص بتهون نیست و مرکز موسیقی بتهون فقط این پیشنهاد را مطرح کرده که همه فروشگاه‌ها و ناشران کمک کنند تا روزهای هدیه موسیقی به یکدیگر داشته باشیم. من مطمئنم که حضور چهره‌ها در این کمپین می‌تواند به موفقیت این طرح کمک زیادی بکند.»

حدودا یک ماه پیش طرحی تحت عنوان «کمپین خرید کتاب» مطرح شد که در آن چهره‌های سرشناس به چند کتاب‌فروشی رفتند و در آن روز به خصوص از این طرح حمایت کردند. حالا که این کمپین‌های فرهنگی در حال گسترش هستند، چمن‌آرا درباره اینکه آیا این کمپین هم در ادامه همان طرح کتاب‌خوانی می‌تواند باشد یا نه می‌گوید: «متاسفانه کمپین کتاب‌خوانی فقط در تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها و شهر کتاب‌هایی که ستاره‌های سینما حضور داشتند، رونق داشت که همان فروشگاه‌ها هم روزهای بعد به حالت قبلی خود برگشته بودند. در واقع یک روز نمادین برای فراموش نکردن کتاب که اتفاق بسیار خوبی هم بود اما از نظر من کمپین ناقصی بود. من فکر می‌کنم ما در موسیقی باید سعی کنیم فراتر از این کار کنیم و بتوانیم فروشگاه‌های بیشتری را با خود همراه سازیم. برای همین تصمیم گرفتیم به جای یک روز نمادین، چندین روز را به این طرح اختصاص دهیم. به هر حال موسیقی آمار مصرفی بیشتری دارد و در هر شرایطی می‌توان به موزیک گوش کرد. اما متاسفانه این‌روزها موسیقی از کانال‌های غیررسمی (دانلود و کپی کردن) توزیع می‌شود، که این کار به ما لطمه می‌زند و باعث شده هم تعداد آلبوم‌های تولیدی و هم تعداد فروش آلبوم‌ها پایین بیاید. حالا ما می‌خواهیم این موضوع را یادآوری کنیم که همه ما لحظات خوبی با موسیقی داشته‌ایم و از آن خاطرات زیادی داریم، پس برای این دوست داشتن احترام قائل شویم و با هدیه دادن موسیقی به یکدیگر این دوست داشتن و موسیقی را یادآوری کنیم.»

البته این کمپین برای افرادی که وقت سر زدن به فروشگاه‌های عرضه موسیقی را ندارند هم راه حل دارد که آن هم خرید نسخه دیجیتالی موسیقی است. بابک چمن‌آرا با بیان اینکه فروشگاه‌های دیجیتالی هم در این طرح به ما کمک می‌کنند می‌گوید: «حالا ما به نسبت کتاب، یک بازوی دیگر هم داریم آنهم اینکه ما در این کمپین فروشگاه‌های دیجیتال موسیقی را هم همراه کرده‌ایم. در این طرح افراد یا می‌توانند به فروشگاه‌ها بروند و سی‌دی موسیقی را به صورت فیزیکی تهیه کنند یا می‌تواند در خانه بنشیند و از روی سایت‌های رسمی مثل «بیپ تیونز» آلبوم‌ها را بخرند و لینک آن را برای دوستانشان هدیه بفرستند. این اتفاق می‌تواند تمام راه‌های عرضه را یک‌بار دیگر به مردم یادآوری کند که فکر می‌کنم این یادآوری قطعا تاثیرگذار خواهد بود. خود من هم قول می‌دهم این کار را انجام دهم و امیدوارم هنرمندان و ستاره‌های کشور هم در هر شاخه‌ای اعم از موسیقی، سینما، تئاتر، سیاست و... از این کمپین حمایت کنند؛ به هر حال چشم مردم به آدم‌هایی است که دوستشان دارند.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 - 14:25

دیدگاه‌ها

سه شنبه 24 آذر 1394 - 15:45

با سلام، سایت بی نظیری دارید.

سه شنبه 24 آذر 1394 - 16:39

"موسیقی ما" یه پیگیری بکن ببین آلبوم "مرتضی احمدی" شب یلدا منتشر میشه یا نه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک چمن‌آرا: همه ما از موسیقی خاطره داریم، با هدیه دادنش این علاقه را یادآوری کنیم | موسیقی ما