برنامه یاد بعضی نفرات
 
درباره ویکند و آلبوم «زیبایی در پس دیوانگی»
وقتی شیطان گریه کرد
موسیقی ما -  «زیبایی در پس دیوانگی» نام دومین آلبوم استودیویی ویکند (Weeknd) هنرمند کانادایی است که 28 اگوست 2015 توسط کمپانی ریپابلیک رکوردز و ایکس-او منتشر شد. این آلبوم 65 دقیقه و شامل 14 قطعه است. در این آلبوم لبرنت، اد شیرن و لانا دل‌ری به صورت مهمان حضور دارند و در تولید آن هنرمندان سرشناسی نظیر مایک دین، دنی بوی استایل و مکس مارتین همکاری کرده‌اند. همچنین هنرمند ایرانی علی پیامی هم در این آلبوم حضور دارد. او در سه قطعه مهم از این آلبوم یعنی قطعات «نمی‌توانم صورتم را حس کنم»، «بی‌شرم» و «در شب» هم در نوشتن قطعه و هم در تهیه کنندگی آن‌ها همکاری کرده است.

پیش از انتشار این آلبوم چهار قطعه از آن به صورت تک‌آهنگ به بازار عرضه شد؛ قطعه‌ی «اغلب» در تاریخ 31 جولای 2014، «تپه‌ها» در 27 می 2015، «نمی‌توانم صورتم را حس کنم» در 8 جون 2015 و نهایتا قطعه‌ی «در شب» در تاریخ 17 نوامبر 2015. قطعات «نمی‌توانم صورتم را حس کنم» و «تپه‌ها» هر دو در صدر جدول بیلبورد هات 100 قرار گرفتند. قطعه‌ی «Earned It» که 23 دسامبر 2014 به عنوان تک‌آهنگی از موسیقی متن فیلم «پنجاه سایه خاکستری» منتشر شد هم یکی دیگر از قطعات این آلبوم است.

ویکند خواننده و صاحب این اثر دهم سپتامبر 2013 اولین آلبوم خود را به نام «سرزمین بوسه» منتشر کرد آلبومی که سه قطعه از آن قبلا به صورت تک‌آهنگ منتشر شد و  «دریک» نیز در آن حضور داشت. «سرزمین بوسه» به طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان موسیقی دریافت کرد و با فروشی نزدیک به 100 هزار نسخه،  هفته اول انتشار خود را در جایگاه دوم جدول بیلبورد 200 سپری نمود. ویکند در همان سال در گفت‌وگویی با ام‌تی‌وی که در پی انتشار آلبومش صورت گرفته بود از تریلوژی اثر قبلی‌اش به عنوان فصل اول و از این آلبوم به عنوان فصل دوم زندگی‌اش یاد کرد.

صدای ویکند پس از منتشر شدن اولین آلبوم‌اش در بسیاری از موسیقی متن‌ها شنیده شد از جمله در موسیقی فیلم «هانگر گیم: آتش گرفتن». او در دو قطعه از این موسیقی متن حضور داشت؛ قطعه‌ی «شیطان هم ممکن است گریه کند» را خواند و در قطعه‌ی «قلب لاستیکی» اثر سیا فارلر همخوانی کرد. همچنین همکاری او در قطعه‌ی «بیشتر عاشقم باش» که دوئتی بود با آریانا گرانده نیز موفقیت زیادی کسب کرد.

آلبوم «زیبایی در پس دیوانگی» اما نقطه‌ی اوج این خواننده 25 ساله را رقم زد آلبومی که توجه منتقدان بسیاری را به خود جلب کرد و جوایز بسیاری را به خانه برد. متاکریتیک بر اساس 26 نقد که بر آلبوم در رسانه‌های معتبر نوشته شده 74 امتیاز به این آلبوم داده است و سایت‌های آل‌‌میوزیک با سه ستاره از پنج، ان‌ام‌ای با هفت امتیاز از ده، آبزرور با سه ستاره از پنج و مجله رولینگ استون با چهار و نیم ستاره از پنج، از ان استقبال کردند. همچنین این آلبوم در مجله رولینگ استون در لیست آلبوم‌ها محبوب قرار گرفت و مجله ان‌ام‌ای هم آن را در لیست بهترین آلبوم‌های 2015 قرار داد.

روز 31 اگوست 2015 مجله بیلبورد پیش‌بینی کرد که «زیبایی در پس دیوانگی» حدود 300 هزار نسخه در هفته‌ی اول انتشارش در امریکا فروش خواهد داشت اما فروش آلبوم از این پیش‌بینی هم فراتر رفت و 326 هزار نسخه فروخت مضاف بر اینکه اگر پخش استریم و فروش دیجیتال آن را هم در نظر بگیریم به رقمی حدود 412 هزار خواهیم رسید. این آلبوم بعد از آلبوم 1989 اثر تیلور سوئیفت اولین آلبومی بود که سه هفته اول انتشارش را در صدر جدول بیلبورد 200 گذراند. آلبوم ویکند طبق آمارگیری که دسامبر 2015 انجام شد 746 هزار نسخه در ایالات متحده امریکا فروش داشته و دارای گواهی پلاتیوم در کانادا و سوئد و گواهی طلا در امریکا، بریتانیا و بسیاری کشورهای دیگر است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 4 دی 1394 - 15:31

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی شیطان گریه کرد | موسیقی ما