برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد معتمدی در اصفهان می‌خواند
صدا و سیما در اقدامی غیرمنتظره به عیادت خواننده‌ی نامی رفت
موسیقی ما - بعد از خبر بیماری «محمد معتمدی» - آوازخوان موسیقی سنتی ایران- به دلیل آنچه بیماری قلبی خوانده شد، این هنرمند مدتی است فعالیت‌های هنری خود را از سر گرفته و قرار است سی‌ویکم اردیبهشت ماه در اصفهان به اجرای برنامه بپردازد و علاوه بر آن خود را برای برگزاری کارگاهِ آموزشی آواز نیز آماده می‌کند؛ اما در این میان صدا و سیما در اقدامی غیرمنتظره، به  عیادت از این آوازخوان سنتی رفت و به مدت 4 دقیقه با او یک گفت‌وگوی تصویری انجام داد.

به گزارش سایت موسیقی ما، «محمد معتمدی» اواخر فروردین ماه سال جاری مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شد که خود در شرح آن نوشت:‌ «اواخر زمستان سال گذشته درست قبل از آغاز تور اروپا و امریکا برای بنده مشکلی ایجاد شد که پزشک محنرم بنده از من خواستند با توجه به علایم و شرایط جسمی از این سفر طولانی صرف‌نظر کنم و بلافاصله تحت نظر قرار گیرم؛ این برای من تصمیم بسیار سختی بود، هر چند در آن زمان چندان حالم مساعد نبود؛ ولی با پذیرفتن مسوؤلیت تمامی عواقب، تصمیم به سفر و انجام تور کنسرت گرفتم. پس از بازگشت دوباره ساز قلبم ناکوک شد. مشکل طبق آنچه پزشکان تشخیص داده‌اند؛ بلاک شدن یکی از عصب‌های قلب است که کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و موجب برهم ریختگی شدید ریتم قلب می‌شود.»

اما صدا و سیما که معمولا نسبت به اتفاقاتی از این دست بی‌توجه است، در برنامه‌ای چهار دقیقه‌ای با او، درباره‌ی بیماری و همچنین شرایط موسیقی با او گفت‌وگوی کوتاهی کرد. صدا و سیما از این خواننده‌ی نامی، به عنوان جوانی از دیار سهراب یاد کرد و در این میان بخش‌های کوتاهی از قطعه‌ی «ایران، ای سرای امید» او را در کنسرتِ مشترکش با زنده‌یاد «محمدرضا لطفی» پخش کرد؛ همچنین از او به عنوان یکی از ستاره‌های موسیقی ایران آن هم در شرایطی که سبک‌های وارداتی بر اصالت موسیقی سایه انداخته است، یاد کرد. «معتمدی» نیز در این برنامه با بیان این مطلب که این روزها حال جسمانی‌اش بهبود یافته، گفت: « بعضی موسیقی‌ها نقش آدامش گوش را بازی می‌کنند؛ اما موسیقی متعالی روی اندیشه انسان تاثیر می‌گذارد و انسان را از حال بد به حال خوب می‌رساند و موسیقی ایران ذاتا چنین قدرتی دارد.»

به هر روی این خواننده، قرار است سی‌ویکم اردیبهشت ماه در تالار رودکی اصفهان، قطعاتی از «سیامک بهبهانی» را اجرا کند. در این کنسرت، محمدمعتمدی همراه با «همنوازان رهاب» و نوازندگی فرشاد شیرانی(آلتو)، مسیح مردیها(ویلنسل)، پویاجهانمردی-حسن اکبریان(ویلن)، سیامک بهبهانی(پیانو)و بنیامین عارفن(فلوت) قطعاتی را اجرا خواهد کرد. این برنامه قرار بود هفدهم اردیبهشت ماه برگزار شود که با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال گذشته، مجوز آن صادر نشده و به سی‌ویکم اردیبهشت ماه رسید.

این خواننده همچنین قرار است یک کارگاه آواز در تهران و شهرستان‌ها برگزار کند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1395 - 12:24

دیدگاه‌ها

شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 00:09

آرزوی بهبودی برای ایشان و تمام بیماران

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صدا و سیما در اقدامی غیرمنتظره به عیادت خواننده‌ی نامی رفت | موسیقی ما