برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت چند موزیسین صورت گرفت؛
بازسازی اولین کنسرت ایران در کاخ گلستان
موسیقی ما - جمعه‌ای که گذشت، در کاخ گلستان، اولین کنسرتی که در ایران برگزار شده بازسازی شد. هنرمندانِ موسیقی جای هنرمندان گذشته را گرفته‌ بودند. «علیرضا میرعلی‌نقی» در نقش مفخم ، «پویان آزاده» در نقش مشیرهمایون شهردار، «بهرنگ آزاده» در نقش تقی دانشور، «سلمان سالک» در نقش والا آذر،‌ «پیمان ناصح‌پور» در نقش دکتر تجریشی حضور داشتند تا با کارگردانی «آزاده اخلاقی» و عکس‌برداری «محمود کلاری» کنسرتی را که در جشن نصرت ملی در سال 1288 در خانه‌ی ظهیرالدوله برگزار شده بود بازسازی کنند.

این کنسرت، جزو اولین کنسرت‌های برگزار شده در ایران است و اخلاقی تلاش کرده تا فضاهایی شبیه به آن دوران را اجرا کند. «آزاده اخلاقی» در این  باره می‌گوید: «سعی کردم با حداکثر شبیه‌سازی، فضای آن دوره را بازسازی کنم. این تجربه را پیش از این در «به روایت یک شاهد عینی» تجربه کرده بودیم و این بار نیز تلاش شد تا به آن فضا نزدیک شویم.»

دکتر پویان آزاده نیز به این مساله اشاره دارد که در این بازسازی تلاش شده تا همه چیز به شکل کاملاً واقعی روایت شود. «ظهیرالدوله»، -مؤسس انجمن اخوت- در منزل خویش و باغ‌های شمال تهران جشن‌هایی برگزار می‌کرد که در این جشن‌ها کنسرت نیز برگزار می‌شد و ریاست ارکسترهای انجمن اخوت را درویش‌خان برعهده داشت. آزاده اخلاقی متولد ۱۳۵۷، عکاس، و کارگردان، فارغ‌التحصیل دانشگاه R.M.I.T. ملبورن استرالیا است. او در پروژه «به روایت یک شاهد عینی» صحنه مرگ اشخاصی چون فروغ فرخزاد، میرزاده عشقی، کلنل محمدتقی پسیان، محمد مصدق و… را به تصویر کشیده که از صحنه مرگ آنها هیچ گونه تصویری ثبت نشده است. اخلاقی نمایشگاه‌های مختلفی در ایران، ترکیه و استرالیا برگزار کرده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1395 - 14:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازسازی اولین کنسرت ایران در کاخ گلستان | موسیقی ما