برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار قطعه «صدای قلبمه» و در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد
معین راهبر: قرار نیست همه آثارم را خودم تنظیم کنم
موسیقی ما - «معین راهبر» که از تنظیم‌کننده‌های فعال موسیقی پاپ است طی چند وقت اخیر فعالیت در زمینه خوانندگی را به شکل جدی دنبال می‌کند. این هنرمند جوان تا کنون چند تک‌آهنگ با صدای خودش را منتشر کرده و جدیدترین اثر او هم «صدای قلبمه» نام داشت که دو روز قبل به صورت اختصاصی از سایت «موسیقی ما» در اختیار مخاطبان قرار گرفت. اما قطعه جدید معین راهبر با آثار گذشته او یک تفاوت داشت. آن هم اینکه «صدای قلبمه»، این موزیسین را به گفتۀ خودش وارد فصل جدید فعالیت‌های هنری‌اش کرد. پس از انتشار این اثر که تا کنون بیش از 37 هزار دانلود در «تماشاخانه» داشته، دقایقی با معین راهبر گپ زدیم و او درباره روند جدیدی که از این به بعد دنبال می‌کند توضیحات جالبی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.
 
  • * آثاری که با صدای خودتان منتشر می‌کنید در نهایت به انتشار یک آلبوم ختم خواهد شد؟
قبل از قطعه «صدای قلبمه» آثاری را منتشر کرده بودم که صرفاً برای احساس خودم بود تا بتوانم صدای خودم را به گوش کسانی که دوست دارم برسانم. از این آهنگ به بعد به شکل جدی وارد عرصه خوانندگی می‌شوم و این موضوع را از طریق سایت «موسیقی ما» اعلام می‌کنم. خوشحال هستم که دنیای جدیدی را در کنار دوستان عزیزم تجربه خواهم کرد. امیدوارم بتوانم اتفاقات خیلی خوبی را رقم بزنم و دوستان عزیزم که همگی از خوانندگان درجه یک ایران هستند بتوانند پذیرای من باشند. همانطور که با موسیقی و تنظیم من همکاری‌های زیادی داشتیم امیدوارم بتوانم در عرصه خوانندگی هم قدمی با پشتوانه این دوستان بردارم.
 
  • * پس این اثر شروع فصل متفاوت کارهای «معین راهبر» است.
بله دقیقاً همین طور است. از این به بعد با اتفاقات جدیدی در عرصه موسیقی حاضر می‌شوم. سعی می‌کنم اتفاقاتی را رقم بزنم که شنونده‌ها دوست داشته باشند و به دلشان بنشیند. اول امید من به خدا است و سپس با لطف دوستانم و همراهی پرمهر مخاطبان در این مسیر قدم برمی‌دارم.
 
  • * شما به عنوان تنظیم‌کننده با خواننده‌های زیادی همکاری کردید. برخی کارهای شما شکست خوردند و برخی کارها هم هیت شدند و بازخورد زیادی داشتند. با توجه به همین مسأله چه استراتژی برای تولید آلبوم دارید که بیشتر کارهایش شنیده شود و همچنین واکنش‌های منفی که نسبت به تغییر فیلد کاری خواهید داشت کمتر شود؟
 اصلاً به خاطر هیت‌شدن کاری را نمی‌سازم. من در ابتدا خواننده بودم و بعد وارد عرصه تنظیم شدم. چون خیلی‌ها این گارد را دارند که معین راهبر تنظیم‌کننده است و وارد عرصه خوانندگی شده است. زمانی که به عرصه تنظیم وارد شدم برای سایر عزیزان هم کار ساختم و دوستان زیادی هم لطف دارند و ساخت و تنظیم آثارشان را به من می‌سپارند. اما نباید فراموش کنیم که معین راهبر از خوانندگی به تنظیم وارد شده و به همین دلیل در این بخش بی‌تجربه نیستم. حتماً برای جمع‌کردن آثار آلبوم با استفاده از تجربیات چند سال اخیر تلاش می‌کنم که آثار خوبی را در یک مجموعه گردآوری کنم تا اتفاقات خوبی رخ دهد. ولی بازار موسیقی قابل‌ پیش‌بینی نیست.
 
  • * به همکاری با سایر دوستان خواننده اشاره کردید. می‌خواهم بدانم از این به بعد حضورتان در زمینه آهنگسازی و تنظیم کمرنگ می‌شود؟
به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در آلبوم‌های جدید خواننده‌های زیادی حضور دارم. خوانندگی من سایر ابعاد کارم را کمرنگ نمی‌کند. در کنار بحث تنظیم که سعی می‌کنم به همراه سایر دوستان اتفاقات خوبی را رقم بزنم، یک مسیر جدید را باز کرده‌ام تا بتوانم صدایم را به گوش آدم‌هایی برسانم که شاید دوست داشته باشند یک صدای جدید را در بازار موسیقی بشنوند. همین است و از فعالیتم در زمینه تنظیم کم که نمی‌شود بلکه شاید این حوزه را پررنگ‌تر هم کنم.
 
  • * احتمالاً یک بخش از قطعاتی که در آلبومتان ارائه خواهید کرد در حال و هوای موسیقی جنوب و کارهای فولک باشد. درست است؟
من هرچه دارم از مردم سرزمینم دارم و در موسیقی به هر جایگاهی که رسیده‌ام اول لطف خدا، دوم محبت مردم شهرم و همراهی سایر دوستان عزیزم است. باید به مردم شهر خودم ادای دین کنم. علاوه بر ادای دین به لهجه، گویش و مردم جنوب علاقه دارم و می‌خواهم کارهای خوبی برای آنها تولید و منتشر کنم. در تک قطعاتم با گویش بندری خوانده‌ام و این روند را حتماً در آلبوم هم خواهم داشت تا رنگ و بوی شهرم را به گوش مردم ایران برسانم.
 
  • * برای آلبوم برنامه‌ریزی کرده‌اید که با کدام هنرمندان همکاری کنید؟
در قطعه «صدای قلبمه» برای اولین‌بار فقط به عنوان یک خواننده ظاهر شدم. دوست عزیزم «حسین قربانپور» آهنگساز کار بود و «نوید میرزایی» عزیز هم تنظیم را انجام داد. ترانه هم از سروده‌های «آصف بایرام‌زاده» بود. حتماً از حضور دوستانی که در حوزه‌ها و سبک‌های دیگر تخصص دارند بهره‌مند خواهم شد و چون خودم تنظیم‌کننده هستم قرار نیست همه آثارم را خودم تنظیم کنم. در بخش آهنگسازی و تنظیم هم قطعاً با بهترین‌های ایران همکاری خواهم داشت تا آثار خوبی را به گوش مخاطبان عزیز برسانیم.
 
  • * همکاری با تنظیم‌کننده‌های دیگر به نظر من یک ریسک محسوب می‌شود.
قطعاً من به نگاه خودم هیچ شکی ندارم چون تنظیم‌کننده هستم. دوستان دیگر به عنوان تنظیم‌کننده لطف خواهند کرد و در کنار من حضور پیدا می‌کنند اما سعی می‌کنم با تمام تفکرات و احساس خودم و همفکری دوستان قطعات را تنظیم کنیم.
 
  • * اما یکی دیگر از اتفاقاتی که طی این چند وقت داشتید حضور پررنگ در ماه مبارک رمضان بود.
افتخار این را داشتم که در کنار «محمد علیزاده» تیتراژ سریال «برادر» را تنظیم کردم. تنظیم‌کننده تیتراژ پایانی برنامه «جشن رمضان» با صدای «حسین توکلی» هم بودم که این اثر «منو ببخش» نام داشت. خوشبختانه تیتراژ سریال برادر با رأی اکثریت به عنوان بهترین تیتراژ ماه رمضان امسال شناخته شد و برای من افتخاری بود که توانستم در کنار مردم عزیزم باشم. از دوستانی که به این اثر رای دادند تشکر می‌کنم.
 
  • * به زودی تنظیم‌های شما را با صدای کدام خواننده‌ها می‌شنویم و چه آلبوم‌هایی که در آنها حضور دارید به انتشار نزدیکتر هستند؟
آلبوم‌های «محمد علیزاده»، «علی لهراسبی»، «حسین توکلی»، «سامان جلیلی»، «مهدی احمدوند» و «علی عبدالمالکی» از جمله مجموعه‌هایی هستند که در آنها حضور دارم. از این بین فکر می‌کنم آلبوم محمد علیزاده به انتشار نزدیکتر باشد. همچنین چند تک‌آهنگ را در نوبت انتشار دارم که با صدای خواننده‌های محبوب تولید شده‌اند و از شما اجازه می‌خواهم که این بخش سورپرایز باشد.
 
  • * و کلام آخر؟
مردم عزیز همیشه با محبتی که دارند من را خوشحال و ترغیب می‌کنند که مصمم‌تر قدم بردارم و قدردان لطف این عزیزان هم هستم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1395 - 09:45

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 23 تیر 1395 - 14:23

با عرض سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی کارکنان سایت موسقی ما همچنین اقای راهبر گل و دوست داشتنی این کار شما هم مثل کارهای قبلی فوق العاده بود ان شاا... به زودی شاهد کارهای فوق العاده و بی نظیری با صدای استثنایی و بسیار زبا و همچنین تنظیمهای فوق العادتون باشیم در پناه ایزد منان شاد و سربلند باشید

پنجشنبه 24 تیر 1395 - 06:53

در تنظم موفق تر هستید نا خوانندگی
صدا بسار قوی ای ندارید
واستون ارزوی موفقیت می کنم به امزد همکاری مجدد با صادقی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معین راهبر: قرار نیست همه آثارم را خودم تنظیم کنم | موسیقی ما