برنامه یاد بعضی نفرات
 
رییس هیات مدیره گزارش یک ساله داد
دومین نشست مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری برگزار شد
موسیقی ما - دومین نشست مجمع صنفی تولید کنندگان آثار شنیداری دوشنبه ۲۲ تیر با حضور تعدادی از اعضای این مجمع در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش سایت موسیقی ما، دومین نشست «مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری» عصر روز دوشنبه ۲۲ تیرماه با حضور محسن رجب‌پور، مهدی کاشی، بابک چمن آرا و امیر عباس ستایشگر اعضای هیات مدیره مجمع و حضور ۳۱ ناشر در سالن پردیس چارسو با موضوع انتخاب بازرس مرحله دوم، تعیین روزنامه کثیرالانتشار و حق عضویت سالانه اعضاءبرگزار شد.

در ابتدای این نشست اعضای هیات‌مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به پاره‌ای از توضیحات درباره فعالیت‌های صورت گرفته توسط مجمع در یک سال اول فعالیت پرداختند.

بابک چمن آرا، رییس هیات مدیره مجمع صنفی در ابتدای این نشست بیان کرد: پس از برگزاری اولین جلسه و انتخاب هیات مدیره، در تاریخ ششم مردادماه مدیرعامل مشخص شد و در بازه زمانی ۳۵ تا ۴۰ روز توانستیم اساسنامه را در وزارت کشور به ثبت برسانیم. در ادامه به‌رغم اینکه رسمیت قانونی مجمع پس از دریافت پروانه فعالیت و ثبت در اداره‌ ثبت شرکت‌های قوه قضائیه محقق می‌شد، اخذ پروانه مجمع حدود یازده ماه در وزارت کشور به طول انجامید و باعث نگرانی ما از جهت وجود مشکل در استعلام اعضا شد اما بعد متوجه شدیم مشکل از سمت وزارت کشور بوده است.

مهدی کاشی نایب رییس هیات مدیره مجمع صنفی نیز در ادامه صحبت‌های چمن آرا بیان کرد: کمیسیون احزاب متشکل از هفت نفر است که دو نفر از اعضای این کمیسیون جزو نمایندگان مجلس هستند که متأسفانه پس ازتصویباساسنامهٔ مجمع، باید برای جلسه نهایی کمسیون با حضور وزیر کشور می‌رفت که مشغله نمایندگان مجلس برای انتخابات باعث شد در این جلسات حضور پیدا نکنند همین امر صدور پروانه مجمع را به تعویق انداخت. البته در ۲۹ دی ماه سال ۹۴ این موضوع به تصویب رسید و صدور پروانه نهایی شد که پس‌ازآن به دلیل وجود یکسری ایرادات در پروانه صادرشده برای رفع ایرادات تا ۳۰ خردادماه امسال طول کشید.

چمن آرا با اشاره به اینکه هیات مدیره فعالیت‌های خود را موکول به تحقق صدور پروانه نکرد به ارائه گزارش فعالیت‌های یک ساله مجع صنفی تولید کنندگان آثار شنیداری پرداخت و گفت: ثبت وب‌سایت اینترنتی مجمع، طراحی لوگو، سربرگ، مهر و سایر موارد هویتی مجمع، برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی با دست‌اندرکاران حوزهٔ تولید و نشر و واجدین شرایط عضویت در مجمع در آذر ماه ۹۴، پیگیری و برگزاری مذاکرات با شورای شهر و شهرداری تهران که منجر به رفع موانع از ادامه فعالیت مربوط به صنعت موسیقی در اماکن اداری و تجاری و فک پلمپ آن‌ها شد از جمله مواردی است که ما در طول یک ساله اخیر برای انجام آن‌ها اقدام کردیم.

رییس هیات مدیره مجمع صنفی ادامه داد: انجام و پیگیری برخی اقداماتی که ناقض حقوق تهیه‌کنندگان توسط جشنواره سی و یکم موسیقی فجر و تلاش جهت استیناف حقوق مزبور که منجر به برگزاری جلسات حل اختلاف بین تهیه‌کنندگان و ستاد برگزاری جشنواره شد نیز از جمله اقدامان دیگر ما بود این در حالی است که برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولین اداره اماکن، پلیس امنیت و معاونت هنری در خصوص رفع موانع موجود در برگزاری کنسرت‌هاعلی‌الخصوص حذف مبالغ دریافتی برای کنسرت‌ها در سالن ۵۰۰ نفر و ممنوع الفعالیتی برخی از هنرمندان، برگزاری یک جلسه آزاد برای آشنایی مدیران موسسات و شرکت‌ها با رویه‌های قانونی امور مالیاتی، بررسی وضعیت قرارداد‌ها با موزعین دیجیتال و فروشنده‌های اینترنتی موسیقی، عقد قرارداد و استخدام وکیل برای پیگیری دعاوی مجمع صنفی، دریافت پروانه در تاریخ اول تیرماه ۹۵، افتتاح حساب بانکی و ثبت روزنامه‌ رسمی مجمع بلافاصله پس از دریافت پروانه هم از اقدامات دیگر ما طی این مدت بود. البته توافق با حراست معاونت هنری وزارت ارشاد در باره کوتاه کردن زمان استعلامات مربوطه و در‌‌نهایت حذف کامل آن‌ها نیز از جمله مواردی است که تاکنون پیرامون آن به نتایج مثبتی دست پیدا کردیم.

وی در پایان قرائت فعالیت یک‌ساله مجمع، توضیح داد: ازآنجایی‌که پروانه مجمع را دریافت نکرده بودیم، طبیعتاً افتتاح حساب و حق عضویت هم نداشتیم به همین خاطر گزارش مالی نداریم اما گزارش مالی داریم که با افتادگی در طول ۱۲ ماه فعالیت با وجود انتظار برای صدور پروانه جلسات ماهانه و تمام جلساتی که برگزار می‌شد و هزینه داشت با هزینه‌های شخصی هیئت مدیره و باافتخارتأمین‌شده که امیدوارم با رسمیت شناخته شدن مجمع و دریافت حق عضویت‌ها بتوانیم کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم.

امیرعباس ستایشگر عضو دیگر هیات مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری نیز در ادامه دستور جلسه را قرائت کرد تا با حضور هیات‌رئیسه دومین مجمع صنفی، بازرس قانونی انتخاب و روزنامه کثیرالانتشار و حق عضویت سالانه اعضا تعیین شود.

با رأی‌گیری از ۳۱ ناشر حاضر، روزنامه کثیرالانتشار «حمایت» به عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی و اعلامیه‌ها انتخاب و با پیشنهاد هیات مدیره برای مبلغ ۵ میلیون ریال حق عضویت سالانه اعضای مجمع موافقت شد و در آخر علی عزیزی برای دومین بار و با کسب بیشترین رأی به‌عنوان «بازرس اصلی» و محمود سراجی به عنوان «بازرس علی البدل» برای دوره یک‌ساله انتخاب شدند.

ناشرانی که حق عضویت را پرداخت کنند و به عضویت مجمع صنفی درآیند با دریافت کارت تهیه‌کنندگی از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1395 - 11:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دومین نشست مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری برگزار شد | موسیقی ما