برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با سالروز درگذشت قیصر امین‌پور
«وحید تاج» در «شبِ قیصر» می‌خواند
موسیقی ما - همزمان با سالروز درگذشت مرحوم دکتر «قیصرامین پور» -شاعر و غزل‌سرای نام آشنای ایرانی- شنبه هشتم آبان، آیین بزرگداشتی با همکاری دفتر شعر جوان و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. در این برنامه «وحید تاج» قطعاتی از اشعار قیصر امین پور را اجرا می‌کند. این خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران، با همراهی گروه تهران آنسامبل به آهنگسازی حمید خوانساری و یاشار اطاعتی، به تازگی در یازدهمین فستیوال بین‌المللی موسیقات کشور تونس به اجرای موسیقی ایرانی پرداخت که مورد توجه مخاطبان خارجی قرار گرفت.
 
در این مراسم با حضور خانواده‌ی این شاعر، شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری،شاعران و اهالی فرهنگ و هنر به ایراد سخن خواهند پرداخت. قیصر امین‌پور در روز دوم اردیبهشت ۱۳۳۸ در روستای گتوند از توابع شهرستان شوشتر در استان خوزستان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۶۳ در رشته زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه رفت و این رشته را تا مقطع دکترا گذراند و در سال ۱۳۷۶ از پایان‌نامه دکترای خود با راهنمایی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان «سنت و نوآوری در شعر معاصر» دفاع کرد. این پایان‌نامه در سال ۱۳۸۳ و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.
 
امین پوراولین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۶۳ منتشر کرد. اولین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزلها و حدود بیست شعر سپید او را در بر می‌گرفت. این کتاب از سوی انتشارات حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید. امین پور هیچ گاه اشعار فاقد وزن نسرود و در عین حال این نوع شعر را نیز هرگز رد نکرد.
 
دکتر قیصر امین‌پور، تدریس در دانشگاه را در سال ۱۳۶۷ و در دانشگاه الزهرا آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۹ در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. وی همچنین در سال ۱۳۶۸ موفق به کسب جایزه نیما یوشیج، موسوم به مرغ آمین بلورین شد. دکتر امین‌پور در سال ۱۳۸۲ به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد. وی در سال ۱۳۸۶ بر اثر بیماری کلیه و قلب دار فانی را وداع گفت.
 
برنامه «شب قیصر» شنبه 8 آبان ساعت 19در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 - 14:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «وحید تاج» در «شبِ قیصر» می‌خواند | موسیقی ما