برنامه یاد بعضی نفرات
 
دریافت جایزه امسال، سخن‌رانی سال آینده
کشمکش‌های دیلن و نوبل ادامه دارد
موسیقی ما - به نظر می‌رسد ماجراهای «دیلن» و آکادمی نوبل همچنان ادامه دارد؛ بعد از آن همه اختلاف نظری که پس از دریافتِ این جایزه توسط یک موزیسین و ترانه‌سرا، پیش آمد، او مدت‌ها به تلفن‌های اعضای آکادمی پاسخ نمی‌داد تا اینکه سرانجام در این هفته اعلام کرد که تعهدات دیگرش مانع از حضور او در این مراسم می‌شود، حالا اما آکادمی نوبل می‌گوید که به این تصمیمِ او احترام می‌گذارد و جایزه را به او اعطا می‌کند،‌ همچنین اعضای این جایزه می‌گویند که او در سالِ آینده در این مراسم سخن‌رانی خواهد کرد.
 
آکادمی نوبل روز ۲۲ مهرماه نام «باب دیلن» را به خاطرِ «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» برنده‌ی این جایزه اعلام کرد؛ دیلن که تا مدت‌ها، تلفن اعضای این آکادمی را پاسخ نمی‌داد، بعد از مدتی در نامه‌ای اعلام کرد که تعهداتِ دیگرش مانع از حضور در این مراسم می‌شود؛ اگرچه به طرز باورنکردنی‌ای از کسبِ این جایزه مفتخر است. آکادمی سوئدی هم می‌گوید اگرچه این ماجرا امری غیرمعمول به شمار می‌رود، اما به تصمیم «باب دیلن» احترام می‌گذارد.
 
«دیلن» سال آینده سفری به استکهلم خواهد داشت که احتمالاً در همان سفر، درباره دریافت این جایزه نیز سخن‌رانی خواهد کرد.‌ «سارا دانیوس» دبیر دائمی آکادمی نوبل در مصاحبه با رادیو دولتی سوئد گفت: «قوانین بنیادی نوبل برای ایراد سخنرانی برندگان انعطاف‌پذیر است. «دیلن» می‌تواند سخنرانی‌اش را به شکل نوشته، حرف‌های بداهه، یک فیلم یا هر فرمت دیگری ارائه کند.» این در حالی است که امسال، هیچ سخن‌رانی دیگری انجام نخواهد شد. سخنرانی برندگان نوبل باید حداکثر تا شش ماه پس از مراسم، درباره موضوعی مرتبط با دلیل اعطای نوبل به برندگان ایراد شود.
 
«رابرت آلن زیمرمن» که خود نامِ «باب دیلن» را انتخاب کرد، متولد ۲۴ ماه مه ۱۹۴۱ است. او فعالیتِ هنری خود را از  کوچه پس کوچه های «گرینج و یلیج» که پاتوقِ هنرمندان بود، آغاز کرد. او از همان زمان، اشعارِ ترانه‌هایش را خودش می‌نوشت. نکته‌ای که همواره یکی از نقاطِ قوتِ کارش بود:‌ «تو را باور دارم از میان اشک‌ها و خنده‌ها/ تو را باور دارم حتی اگر از هم دور باشیم/ تو را باور دارم حتی صبح روز بعد/ مگذار زیاد دور شوم/ مرا پیش خود نگاه دار.»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1395 - 00:44

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کشمکش‌های دیلن و نوبل ادامه دارد | موسیقی ما