برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشنواره موسیقی فجر با اجرای آریا عظیمی‌نژاد خاتمه یافت
تلفیق نغمه‌های نواحی و راک در پروژه «بوم و بر»
موسیقی ما - آریا عظیمی‌نژاد در ادامه فعالیت‌هایش در حوزه موسیقی مقامی ایران، آخرین کنسرت سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی با اجرای متفاوتی از قطعات موسیقی مقامی کردستان، مازندران، هرمزگان، ترکمن‌صحرا و ... روی صحنه برد.

آریا که برای اولین‌بار با چنین آنسامبلی به اجرای موسیقی می‌‌پرداخت، در این برنامه با قرار دادن موسیقی‌های نواحی مازندران، کردستان، هرمزگان، خراسان شمالی و جاشوای بندر امامی در کنار موسیقی راک که با حضور نوازندگانی چون نیما رمضان (گیتار الکتریک)، بردیا امیری (درامز) و آرش سعیدی (گیتارباس) اتفاق افتاد، توانست دست به تجربه جدیدی بزند که آن را با تمامی اجراهای دیگر عظیمی‌نژاد متفاوت می‌کرد.

در این اجرا که تمامی قطعات براساس آوازها شکل گرفته بودند، از آوازهای اساتیدی چون استاد اسحاقی و استاد خالو قنبر راستگو و... به صورت پلی‌بک استفاده شده بود. در گفت و گویی که عظیمی‌نژاد با سایت موسیقی ما داشت، عنوان کرده بود که هر یک از این قطعات در یک روز ساخته شده‌اند و در تمرین گروهی کامل شده‌اند. در این بین اجرای موسیقی متن سریال «پایتخت» که فقط تم اولیه آن حفظ شده بود و تنظیم آن به کلی تغییر یافته بود، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. علاوه بر آن، «بوم و بر» با اجرای یک قطعه و تقدیم آن به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو، یاد آنها را گرامی داشت.

دکتر محمد اصفهانی که در این سال‌ها همکاری بسیاری با عظیمی‌نژاد داشته است، حمیدرضا نوربخش (مدیر جشنواره)، پویا نیک‌پور، فرزاد فخرالدینی، آرش پاکزاد و اهورا ایمان از مهمانان این کنسرت بودند.

حالا گروه «بوم و بر» قرار است پس از این اجرا که به نوعی رونمایی از موسیقی آنها محسوب می‌شد، در جهت تبلیغ موسیقی مقامی ایران در فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف بین‌المللی نظیر فستیوال برلین روی صحنه برود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 - 08:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلفیق نغمه‌های نواحی و راک در پروژه «بوم و بر» | موسیقی ما