برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی علی قمصری و رهبری پویا سرایی
ارکستر موج نو روی صحنه رفت
موسیقی ما - «ارکستر موج نو» شب گذشته (6 بهمن 1395) با آثاری از «علی قمصری» -آهنگساز- و با رهبری «پویا سرایی» در تالار رودکی تهران روی صحنه رفت و تازه‌ترین آثار این هنرمند را اجرا کرد. ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌ است.
 
ساختار این ارکستر شامل سازهای موسیقی ایرانی است و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌ است. در این کنسرت برخلاف اجرای قبل، خوانندگان با فرمی شبیه اپرای ایرانی، در فرم‌های مختلفی مانند آوازخوانی، تصنیف‌خوانی و اجرای کُرال چندصدایی، ظرفیت‌های تازه‌ای را در موسیقی ایرانی نشان دادند.
 
خوانندگان کُر از میان بیش از ۶۵٠ شرکت‌کننده در آزمون ورودی موج نو، از سراسر ایران انتخاب شده‌اند؛ از آنجا که کلام، تنها راوی قمصری نیست، در این کنسرت، موسیقی بی‌کلام، نقشی موثر و تعیین‌کننده در روایت داستان داشت. در آهنگسازی این اجرا از قدیمی‌ترین و جدیدترین فرم‌ها و قالب‌های موسیقایی استفاده شده‌ است، طوری که «رِنگ» و «چهارمضراب» دیگر فرم‌ها، در رنگ‌آمیزی و بافت نوینی متجلی شده‌اند. هم‌چنین رهبری این ارکستر مانند سال گذشته برعهده‌ی پویا سرایی بود که چندی پیش دوره رهبری‌ ارکستر را در ارمنستان سپری کرد.
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1395 - 11:01

دیدگاه‌ها

جمعه 8 بهمن 1395 - 14:06

بسیار عالی اجرا شد. ارکستر موج نو با ملودی های زیبا و هنرمندانی جوان و آینده دار

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر موج نو روی صحنه رفت | موسیقی ما