برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نخستین جلسه مجمع سالیانه این انجمن
شناسایی جوانان فعال در دستور کار انجمن موسیقی قرار گرفت
موسیقی ما - نخستین جلسه مجمع سالیانه انجمن موسیقی ایران با حضور رؤسای شعب از استان های مازندران، سمنان، گیلان و تهران در محل این انجمن برگزار شد.
 
این جلسه با حضور بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، رضا دادویی معاون اجرایی این انجمن،تقی ضرابی رییس انجمن موسیقی استان تهران، رامین صبری رییس انجمن موسیقی استان سمنان، علی احمدی‌فر رییس انجمن موسیقی استان گیلان و سامان بیژن رییس انجمن موسیقی استان مازندارن برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه بهرام جمالی ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو و تشکر از حضور به موقع رؤسای شعب استانی حاضر در جلسه با اشاره به اهداف انجمن موسیقی ایران با بررسی کارنامه انجمن در سال گذشته به تشریح برنامه‌ها و چشم‌اندازهای این انجمن در سال 96 پرداخت و در ادامه هریک از رؤسای شعب استانی در دو نوبت صبح و عصر ضمن تشریح گزارش عملکرد سال 95 به ارائه برنامه‌های خود در سال 96 پرداختند و از برگزاری نخستین مجمع سالیانه انجمن موسیقی ایران که در این دوره از فعالیت انجمن برای اولین بار اتفاق افتاده ابراز خرسندی کردند.
 
شناخت هرچه بیشتر سرمایه‌های موسیقی استان‌ها و فعال نمودن این سرمایه‌ها، بررسی راهکارهای جذب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در برنامه‌های سالانه، تدوین راهکارهای توسعه روابط بین‌الملل در حوزه موسیقی با تأکید بر سرمایه‌های موسیقی استان‌ها، تدوین شیوه‌نامه اجرایی همکاری‌های مشترک شعب استانی انجمن موسیقی ایران، بررسی راهکارهای ارتقاء سطح ذائقه موسیقایی در سطح کشور از طریق فعالیت‌های پژوهشی، اجرایی، ارائه راهکارهای عملیاتی برای برخورداری عموم مناطق کشور از موسیقی طراز اول و هویتی، ایجاد الگو و نمونه‌سازی با آفرینش آثار موسیقایی برجسته بر اساس ظرفیت‌های استانی در عرصه موسیقی کشور، بررسی راهکارهای تأمین زیرساختارهای لازم جهت ماندگاری گونه‌های مختلف موسیقی محلی، بومی و نواحی کشور، شناسایی و معرفی هنرمندان جوان و فعال در بخش‌های مختلف موسیقی در سطح استان‌ها، تجلیل از پیشکسوتان موسیقی نواحی کشور از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.
 
تقی ضرابی، رییس انجمن موسیقی استان تهران، در مورد نشست رؤسا با یکدیگر و رویکرد آنها در موسیقی گفت: «برگزاری چنین جلساتی و دیدار رؤسای انجمن‌ها باعث می‌شود از پتانسیل و توانایی‌های استان‌های یکدیگر باخبر شویم. همچنین اتفاقات موسیقایی هر استان معرفی می‌شود. برای مثال فرض کنید قطعه‌ای از استان خراسان و خوزستان و یا استان‌های دیگر ایران سمفونیک شود و به اجرا دربیاید و این قطعات می‌تواند به عنوان فرهنگ موسیقی ملی ما صادر شود. همچنین هر انجمنی در استان خود با تجلیل از هنرمندانی که برای موسیقی آن استان زحمت می‌کشند آنها را به مسیری که در جهت ارتقاء موسیقی کشور انتخاب کرده‌اند دلگرم می‌کند.»
 
او همچنین توضیح داد: «این جلسه خیلی من را دلگرم کرد، برای این‌که نمی‌دانستم در استان‌ها این‌همه توانایی موجود است. کارهای خوبی در استان‌ها در حال انجام است. همین جلسات باعث می‌شود از فعالیت‌ها و رویکردهای یکدیگر باخبر شویم و با آگاهی بیشتری به فعالیت در این زمینه ادامه دهیم.»
 
رامین صبری، رییس انجمن موسیقی استان سمنان در مورد اهمیت برگزاری نشست رؤسای انجمن استان‌ها گفت: «جلسه با رؤسای انجمن‌های موسیقی استان‌ها اتفاق بسیار خوبی است. در این جلسات، آشنایی با روش دیگر رؤسا و تجاربی که در این زمینه به‌دست آورده‌اند مطرح می‌گردد و مسیر برای نیل به اهدافی که برای انجمن‌ها تعریف شده کوتاه می‌شود. برگزاری چنین جلسه‌هایی نشان از اهمیت اهداف انجمن‌ها، و ارزش قائل‌شدن برای کار هنرمندان دارد.»
 
او در مورد تأثیر هر چه بهتر در برگزاری چنین جلساتی تصریح کرد: «در درجه‌ی اول، راه‌کارها و رویکردها باید یکسان باشد و سلیقه‌ای عمل نشود، و دوم اینکه انجمن‌های استان‌ها می‌بایست دائماً در ارتباط باشند و در مورد مسائل مرتبط با انجمن بحث و تبادل نظر کنند.»
 
سامان بیژن ، رییس انجمن موسیقی استان مازندران نیز در این رابطه گفت: «لازمه‌ی تعامل و پیگیری و ارتقاء جایگاه انجمن‌های موسیقی این است که گروه‌ها و انجمن‌ها دیدار داشته باشند و فعالیت‌ها و اهدافی که درنظر دارند را با یکدیگر مطرح کنند. این همایش‌ها به‌نوعی در بازتولید، ارتقاء و فعالیت ‌انجمن‌ها اثر بسیار بالایی خواهد داشت. باید به اعتبار انجمن‌ها هویت داد، هرچه انجمن‌ها در استان خودشان دارای هویت پُربارتر و جامع‌تری باشند آن‌دسته از رویدادهای هنری که زیر نظر انجمن‌ها برگزار می‌شود باعث می‌شود مدیران استانی نگاه مثبتی به انجمن‌ها داشته باشند.»
 
علی احمدی‌فر، رییس انجمن موسیقی استان گیلان نیز در مورد اهمیت این گردهمایی گفت: «انجمن موسیقی ایران، همان‌طور که از اسمش مشخص است، انجمن کشوری است و شعبات استان‌ها جزو بدنه‌ی انجمن هستند. امیدوارم این جلسات ادامه داشته باشد و مطمئنم با حضور آقای جمالی استمرار نیز خواهد داشت و بدنه‌ی انجمن پویاتر و فعال‌تر حرکت خواهد کرد و پتانسیل‌هایش را بهتر خواهد شناخت.»
 
او ادامه داد: «ما کشوری در حال رشد هستیم، جوان‌های باسوادی در داخل و خارج از کشور داریم. باید آنها را در کشور خودمان متمرکز کنیم و به آینده‌ی روشن بیندیشیم و با جمع‌کردن تجارب، و پتانسیل‌های موجود حرکت روبه جلو داشته باشیم.»
 
احمدی‌فر در پایان در مورد اصلی‌ترین رویکرد انجمن‌ها تأکید کرد: «یکی از موضوعاتی که در این جلسه بحث شد این بود که باید فعالیتی بکنیم که برای قشر موزیسین و همکار و حتی خود مردم فعالیت‌های انجمن موسیقی ملموس باشد. این فعالیت‌ها آموزنده، استعدادیاب و فعالیت‌هایی است که اغلب بخش خصوصی را به‌دلیل انگیزه‌های مادی جذب نمی‌کند و دقیقاً نهادی مثل انجمن موسیقی اینجا متبلور می‌شود و کارهایی را انجام می‌دهد که برای بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و از عهده‌ی آن خارج است. تجارب استان‌ها باید با یکدیگر ردوبدل و ارتباط بین آنها بیشتر شود و تصمیماتی برای بهبود موسیقی کشور در همه‌ی زمینه‌ها گرفته شود.»
 
جلسات مجمع سالیانه برای 34 شعبه انجمن بر اساس زمانبدی اعلام شده در هفته‌های آتی برگزار می شود. همچنین گزارش این جلسات از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن موسیقی ایران منتشر خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1396 - 16:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شناسایی جوانان فعال در دستور کار انجمن موسیقی قرار گرفت | موسیقی ما