برنامه یاد بعضی نفرات
 
اظهارنظر رهبر ارکستر ملی پس از نشر خبر استعفای مدیرعامل بنیاد رودکی
فریدون شهبازیان: از مدیرانی تا این حد کارآمد، باید حمایت شود
موسیقی ما - مدیر هنری و رهبر ارکستر ملی به خبر استعفای مدیرعامل بنیاد رودکی واکنش نشان داد.

به گزارش «موسیقی ما»، فریدون شهبازبان در واکنش به خبر استعفای مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: «زمانی که رهبری و مدیریت ارکستر ملی به من پیشنهاد شد دقیقا زمانی بود که آقای صفی‌پور به بنیاد رودکی آمدند. به عنوان کسی که سال‌ها در موسیقی کشور فعال هستم و سال‌های سال در تالار وحدت حضور داشتم با آقای صفی پور مذاکره کردم و پذیرفتم که ارکستر ملی را اداره کنم. تنها چیزی که برای من خیلی اهمیت داشت این بود که آقای صفی پور تمام حرف ها و پروتکل‌هایی که برای برپایی ارکستر به ایشان ارائه دادم لحاظ کردند حرف‌ها را با گوش جان شنیدند. من هم هرچیزی که از آیین نامه‌ها و قوانین ارکسترداری در سراسر جهان می‌دانستم برایشان مطرح کردم و گفتم به این ترتیب پذیرفته شد که من رهبر ارکستر باشم.»

شهبازیان افزود: «چون من گذشته همه ارکسترها و نوازنده‌هایشان را مطالعه کرده بودم و می‌دانستم قبلا بنیاد رودکی نمی‌توانسته ماه به ماه حقوق آن‌ها را بپردازد و حتی بیمه هم نبودند و مشکلات فراوانی برای نوازنده ها ایجاد شده بود. اعضای ارکسترها همه این مسائل و آئین نامه و قوانین و خواست هایشان را با آقای صفی‌پور در میان گذاشتند و ایشان با سعه صدر فراهم کردند و همه از شرایط کنونی راضی هستند. من خودم از نوازنده‌های جوانی در ارکستراستفاده کردم که قبلا در این ارکستر بودند وبه شدت مورد بی مهری قرار گرفته اند. ولی همه این بچه ها الان از شرایط پیش آمده به شدت راضی هستند و خود من هم به عنوان مدیر هنری و رهبر ارکستر ملی از این موضوع و حضور ایشان راضی هستم که توانستم در کنار این جوان ها و موزیسین های جوان و خوب ارکستر قوی ای را تشکیل بدهیم و حالا پس از 7،8 ماه فعالیت مستمر و قوی واقعا حیف است که این همتی که به خرج داده شده برای برپایی و بازگشت قوی ارکستر ها، از بین برود. چرا این اتفاق باید بیفتند و آقای صفی پور باید از بنیاد بروند؟ ایشان در بهترین حالت ممکن بنیاد را اداره و مدیریت کرده‌اند و برای ارکسترها شدیدا و از دل و جان زحمت کشیده اند. احساسم این است که آقای صفی‌پور توانسته‌اند این مجموعه را بار دیگر به بهترین شرایط خود برسانند و از آن بهره برداری‌های درست و حرفه‌ای داشته باشند».

آهنگساز باسابقه و قدیمی موسیقی در کشور گفت: « من به عنوان کسی که سالهای زیادی را در این حوزه کار کرده‌ام، وظیفه‌ام این است که از چنین مدیر کارآمد و قوی‌ای حمایت کنم و همیشه شخصیت‌ام جوری بوده که از اتفاقات درست و ارزشی حمایت کرده‌ام. خوشحالم که آقای صفی پور در این مدت در بنیاد بودند و آرزو می‌کنم که ایشان در سمت کنونی ابقا شوند و همچنان در کنار ما باشند. من بیش از 50 سال در موسیقی این مملکت فعالیت داشته‌ام. معتقد‌ام حیف است مدیرانی که با این خلوص نیت و البته قدرت و جسارت توانسته‌اند به این میزان قوی و درخشان فعالیت نمایند را از دست دهیم و از وزیر محترم ارشاد و شخص رئیس جمهور تقاضا دارم در جهت حفظ و ابقای آقای صفی‌پور و ارکسترهای وابسته به بنیاد رودکی اقدامات لازم را مبذول فرمایند.»
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 15:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فریدون شهبازیان: از مدیرانی تا این حد کارآمد، باید حمایت شود | موسیقی ما