برنامه یاد بعضی نفرات
 
هیچکدام از اهالی و چهره‌های موسیقی به مراسم تشییع پیکر این هنرمند نیامدند
«حامد هاکان» به سمت خانه ابدی بدرقه شد
موسیقی‌ما – پیکر خواننده جوان که درگذشت‌اش درروزهای گذشته واکنش‌های مختلفی را در پی داشته، سرانجام در قطعه 300 بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش «موسیقی ما»، پیکر حامد هاکان که خبر درگذشت‌اش در ساعات انتهایی روز چهارشنبه 12 مهر در فضای مجازی منتشر و به مرور واکنش‌های زیادی را نیز باعث شد، ساعت 10 صبح روز جمعه 14 مهر در میدان «عبدالعظیم» شهرری که نزدیک به منزل محل سکونت او بود تشییع شد و سرانجام با ساعاتی تاخیر در قطعه 300 بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

عدم حضور اهالی موسیقی و همکاران سابق این هنرمند در این مراسم بیش از پیش به چشم آمد و حامد هاکان روی دوش خانواده و دوستانش، بعد از حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به سمت بهشت زهرا بدرقه شد.
 
در این در فضای مجازی برخی اسناد و مدارک از آخرین قرارداد رسمی حامد هاکان در سال 1388 منتشر شده که حکایت از رقم 35 میلیون تومانی برای نخستین آلبوم رسمی او دارد. پس از انتشار خبر درگذشت «حامد هاکان» صحبت‌های گوناگونی درباره وضعیت آلبوم او و مراحل اخذ مجوزش اعلام شد. در سال ۹۳ هم خبری در سایت «موسیقی ما» منتشر شد مبنی بر اینکه مجوزهای شعر و موسیقی این آلبوم صادر شده است. در آن زمان شرکت «صوت آوای هنر» پیگیر مراحل اخذ مجوز البوم حامد هاکان بود و از روز اعلام خبر درگذشتش صحبت‌های زیادی درباره مقوله مجوز این خواننده به میان آمد. به همین دلیل با شرکت صوت آوای هنر تماسی داشتیم و مدیر تولید و روابط عمومی این شرکت درباره جزئیات مراحل اخذ مجوز آلبوم حامد هاکان به «موسیقی ما» گفت:

«در نهایت تأثر و تأسف و طلب آمرزش از خداوند برای این هنرمند فقید و صبور و عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و علاقه‌مندان هنر موسیقی و جامعه هنری به اختصار پیرو این پرسش مطالبی را عرض می‌نمایم. در ابتدا که با حامد هاکان برای تولید و انتشار یک آلبوم قرارداد منعقد نمودیم در جریان ممنوعیت فعالیت‌ این هنرمند فقید نبودیم و از سوی او هم در این مورد مطلبی به ما اعلام نشده بود. در جریان مراحل تولید آلبوم، تصویبیه‌های شعر و تاییدیه‌های موسیقی را اخذ کردیم و پس از تطبیق اثر، در مرحله صدور نامه ثبت و واسپاری کتابخانه ملی ممنوعیت فعالیت‌ کاری ایشان از دفتر موسیقی به ما اعلام شد. پس از چند نوبت مکاتبه طی ماه‌ها و مراجعات حضوری به همراه شخص ایشان به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع ذیصلاح، اعلام شد فعالیت ایشان در دست بررسی است و قرار بر اعلام نتیجه از آن اداره محترم شد. همچنین ایشان حدود یک سال و نیم پیش اعلام کردند که خودشان قصد دارند به همراه نماینده‌شان این مسئله را پیگیری کنند و از آنجا که این امور می‌بایست توسط خود شخص نیز پیگیری شود امیدواری رفع ممنوعیت ایشان بیشتر شد. حتی به ایشان همان موقع اعلام شد که موسسه هر کاری که به فعالیت رسمی ایشان کمک کند حاضر به انجام هست و حتی اعلام نمودیم اگر لغو قرارداد هم به ایشان کمک می‌کند که بتوانند سریعتر کار را جلو ببرند موسسه حاضر به همکاری است و ایشان با نماینده‌شان پیگیر کار از دفتر محترم موسیقی و مراجع ذیصلاح شدند و بعضاً هم اعلام می‌کردند که روند کار در حال پیشرفت است. اما با توجه به پیگیری امر توسط خود ایشان در نهایت نه از ایشان و دفتر موسیقی در این خصوص اعلامی صورت نگرفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.»
 
 خواننده‌ی بی حاشیه‌ای که در سال‌های دهه 80 و در همکاری با محسن یگانه و چاوشی به شدت آثارش موردتوجه قرار گرفت و به نظر می‌رسید تمام قابلیت‌های حضور حرفه‌ای در بازار موسیقی کشور را دارد ولی برخی مسائل کاری و حرفه‌ای مانع از حضورش در جرگه هنرمندان رسمی شد.
 
مجلس ختم مرحوم حامد هاکان هم روز یکشنبه (امروز) از ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

عکسهای امیر رسام مهر از تشییع پیکر این خواننده را در تهران می‌بینید:
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - 16:24

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 16 مهر 1396 - 20:49

متاسفم برای تمام ستاره های پوشالی موسیقی ایران
که فقط شومن بودنو یاد گرفتن
متاسفم براتون آقای صادقی
متاسفم براتون آقای فرزین
متاسفم براتون آقای بنیامین
و خیلی ویژه متاسفم برای شما آقای چاوشی

یکشنبه 16 مهر 1396 - 23:49

همیشه دوس داشتم مجاز شه.همه مجوز گرفتن حامد موند
یادش بخیر ... یه mp3 player ترکیده داشتم همه آهنگاش توش بود . همشو حفظ بودم
ناراحت کنندست . روحش شاد

دوشنبه 17 مهر 1396 - 08:10

چاوشی و یگانه چرا نیامدند ایا دفاعیه ای دارند

دوشنبه 17 مهر 1396 - 11:47

اهنگ فرشته زميني هم پخش شده

پنجشنبه 20 مهر 1396 - 11:39

سایت موسیقی دو سه تا کار اخیر حامد رو گذاشته بود تو تماشاخانه ولی چرا ترک «فرشته زمینی» رو نگذاشته.
این که مجوز شعر و آهنگ داشته...پس چرا نگذاشتید؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حامد هاکان» به سمت خانه ابدی بدرقه شد | موسیقی ما