برنامه یاد بعضی نفرات
 
به مناسبت سالروز تولد استاد محمدرضا شفیعی کدکنی
مازیار شاهی تک‌آهنگ «دریا» را منتشر کرد
موسیقی ما - «مازیار شاهی» -آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار- به مناسبت تولد استاد «محمدرضا شفیعی کدکنی» قطعه‌ی «دریا» را با شعری از ایشان با خوانندگی «پوریا اخواص» منتشر کرد. در این اثر احمد مستنبط (تمبک)، سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، علیرضا جواهری (سنتور) و هوشمند عبادی (نی) و خود مازیار شاهی (تار و بربت و بم‌تار) نواخته‌اند.

«مازیار شاهی» در مورد تک‌آهنگ «دریا» به سایت «موسیقی ما» می‌گوید:« من همواره مجذوب ضرب‌آهنگ کلام در اشعار استاد شفیعی کدکنی بوده‌ام. ریتمِ کلمات در اشعار ایشان به‌شدت در خدمت معناست و هر بار اشعار استاد را می‌خوانم ارتباط جدیدی بین ضرب‌آهنگ و معنا پیدا می‌کنم. «دریا» نیز سال‌ها در حافظه‌ام بود و گاهی روی آن با خودم زمزمه می‌کردم. یکی از چندین زمزمه را ضبط کردم تا بتوانم به عنوان یک هدیه‌ی بسیار ناقابل به مناسبت تولد استاد تقدیم کنم. این هدیه‌ای است مشترک از من و پوریا اخواص و دوستانی که محبت کردند و نواختند.»

 او در مورد انتخاب پوریا اخواص برای اجرای آواز این قطعه توضیح داد: «در میان هم‌نسلانم، در پی صدایی بودم که وقتی بگوید «دریایم» باورپذیر باشد. وقتی می‌گوید «نیست باکم از طوفان»، شنونده بپذیرد. اجرای این شعر با صداهای پر ناز و عشوه‌ی امروزی مضحک می‌شد. دنبال خواننده‌ای بودم که صدایش جدی و استوار باشد. از طرفی در عین جدی‌بودن پر احساس باشد. در عین پراحساس‌بودن بیان هنری داشته باشد و در عین بیان خوب، درک درستی از اشعار استاد کدکنی داشته باشد. همه‌ی این فاکتورها در پوریا اخواص جمع بود و خوشحالم که «دریا» را با صدای ایشان می‌شنوم.»
او همچنین به این مساله اشاره کرد که امیدوار است سال آینده بتواند به مناسبت تولد استاد کدکنی، آلبومی با اشعار ایشان و صدای پوریا اخواص منتشر کند.

«پوریا اخواص» خواننده و کارشناس زبان و ادبیات فارسی، نیز در مورد این همکاری می‌گوید: «کار را به لحاظ فنی و ارکستراسیون بسیار دوست داشتم و سلیقه‌ی مازیار شاهی هم در بحث ارکستراسیون و خلاقیتی که در پیچیدگی‌های ریتمیک و ملودیک دارد من را برای همکاری ترغیب کرد. این اثر روی شعر اپیزودیک و کوتاهی از استاد شفیعی کدکنی است که بسیار روی آن تصویرگری شده و حالت ایماژ و تصویرگری این کار بیشتر من را ترغیب کرد تا آن را بخوانم و امیدوارم مورد پسند علاقه‌مندان قرار بگیرد. از آنجایی که رشته‌ام ادبیات بوده و همچنین عشق و علاقه و ارادتی که خدمت استاد محمدرضا شفیعی کدکنی دارم این اثر را خواندم تا عرض ارادت و ادبی باشد به ساحت مقدس و بزرگ ایشان. من هم به سهم خودم تولد ایشان را این‌گونه تبریک می‌گویم و از مازیار شاهی عزیز ممنونم که این فرصت را فراهم کرد.»

مازیار شاهی متولد 1360 مشهد، آهنگساز و نوازنده‌ی تار و سه‌تار است. او در دو گروه «عارف» به سرپرستی زنده‌یاد استاد پرویز مشکاتیان و گروه «شیدا» به سرپرستی زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی به عنوان نوازنده‌ی تار حضور داشته و جزو معدود نوازندگانِ جوانی است که با هر دوی این اساتید ممتاز موسیقی ایرانی همکاری داشته است. آلبوم‌های «مشق عشق»، «در مکتب عشق»، و «قافله‌سالار عشق» جزو آثار شخصی او، و نوازندگی در آلبوم‌های «وطنم ایران»، «یادواره‌ی عارف»، «سایه‌ی جان»، و «هنر گام زمان» در گروه «شیدا»ی استاد محمدرضا لطفی بخشی از فعالیت‌های هنری او هستند. این تک‌آهنگ پس از طی مراحل قانونیِ مجوز در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 15:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مازیار شاهی تک‌آهنگ «دریا» را منتشر کرد | موسیقی ما