برنامه یاد بعضی نفرات
 
مساوی شدن دربی «بی‌مزه» است
فرزاد فرزین: عاشق پرسپولیسم و امیدوارم فاتح دربی شویم
 موسیقی ما - بدون هیچ تردیدی می‌توان از فرزاد فرزین به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران در سال‌های گذشته نام برد.

خواننده‌ای که کنسرت‌هایش هم جمعیت بسیار زیادی را به سالن‌های محل برگزاری می‌کشاند و شاید اگر یک روز تصمیم بگیرد یک کنسرت را در ورزشگاه آزادی برگزار کند، قطعاً مورد توجه طرفدارانش قرار خواهد گرفت و بزرگترین استادیوم فوتبال ایران از جمعیت پر خواهد شد! فرزاد فرزین مثل بسیاری از هنرمندان و تقریباً اکثر مردم ایران علاقه بسیار زیادی هم به فوتبال دارد و معمولا اگر وقتش را داشته باشد تمام اتفاقات ریز و درشت فوتبال ایران را دنبال می‌کند. در آستانه دربی ۸۵ پایتخت هم فرصتی دست داد تا با این خواننده محبوب موسیقی پاپ درباره تقابل تیم‌های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال صحبت کنیم. دربی بهانه‌ای بود تا فرزاد فرزین این بار در مصاحبه‌اش فقط از فوتبال و تیمی که طرفدار آن است صحبت کند. اگر در دنیای اینترنت جستجو کنید به خوبی متوجه خواهید شد که این هنرمند قبلا هم در مصاحبه هایش اعلام کرده بود که طرفدار چه تیمی است. او پرسپولیسی است و مثل بسیاری از چهره‌های شناخته شده به خاطر ریزش طرفدار ترسی از مطرح کردن واقعیت ندارد. او جز آن دسته از هنرمندانی است که بحث فوتبال و دربی باشد، حرف‌های فوتبالی جالبی می‌زند.

فرزاد فرزین درباره طرفداری خود گفت: من پرسپولیسی هستم. از بچگی عاشق این تیم بودم و خوشحال هم هستم که از این تیم طرفداری می‌کنم. پرسپولیسی بودن از بطن زندگی و زمانی که خودم را شناختم با من بوده است. همه اینها را گفتم که بگویم پرسپولیسی و طرفدار رنگ قرمز بودن در خون من است. این خواننده پاپ وقتی با این سؤال که چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفت پرسپولیسی باشد هم این توضیحات را ارائه داد: همان طور که گفتم از کودکی طرفدار این تیم شدم. اتفاق خاصی هم رخ نداد. معمولاً هرکسی مثل من بر اساس علایق شخصی، نماد و تاریخ و فرهنگ باشگاه و رنگ و شرایطی که وجود دارد به سمت یک تیم گرایش پیدا می‌کند. خب من رنگ قرمز را خیلی دوست دارم و گرایشات اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی که برای طرفداری از پرسپولیس وجود دارد قطعا در طرفداری من هم تاثیرگذار بوده است. من با رنگ قرمز و پرسپولیس و طرفداری از این تیم از کودکی ارتباط بسیار نزدیکی داشتم و تمام این سال‌ها هم با پرسپولیسی بودن زندگی کردم. آن‌هایی که فرزاد فرزین را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که او فوتبالیست خوبی هم بوده و همین فوتبالیست بودن باعث شده او جز آن دسته از هنرمندان قرار بگیرد که برای فوتبال و تیم محبوب خود دغدغه دارند.

فرزاد این سوال که چرا فوتبالیست نشد را این گونه جواب داد: من فوتبالیست خوبی بودم و اگر به صورت جدی این حرفه را پیگیری می‌کردم فکر می‌کنم می‌توانستم به موفقیت‌هایی برسم. منتهی شرایط برای من جور دیگری رقم خورد. درست است که فوتبالیست بودم، اما موسیقی تاثیر بیشتری روی من می‌گذاشت و عشق من به موسیقی خیلی بیشتر از فوتبال بود. به همین ترتیب با مرور زمان وقت و تمرکز خودم را روی موسیقی گذاشتم و فکر هم می‌کنم که انتخاب درستی کردم. البته هیچ وقت فوتبال را فراموش نکردم و تقریبا هر زمان که وقت داشته باشم بازی‌های تیم ملی و پرسپولیس و تیم‌های خارجی محبوب خودم را دنبال می‌کنم. فرزاد فرزین درباره اینکه آیا می‌توان وجه اشتراکی بین فوتبال و موسیقی پیدا کرد هم می‌گوید: این دو حرفه و دو دنیای کاملاً متفاوت از هم هستند. همه چیز بستگی به نگاهی دارد که آدم‌ها دارند، اما از نظر من نمی‌توان وجه اشتراک خاصی را بین فوتبال و موسیقی پیدا کرد. برای خود من موسیقی و حرفه‌ام مهم‌ترین چیز است و طبیعتا زندگی‌ام برای موسیقی است. برای یک فوتبالیست هم همه چیز فوتبال است. یک طرفدار فوتبال وقتی تیم محبوبش گل می‌زند و پیروز می‌شود واکنشی احساسی و خاص همراه با شادی و پایکوبی و حتی فریاد از خود نشان می‌دهد. همین طرفدار، اما برای موفقیت‌های خود در زندگی شخصی شاید چنین واکنشی را نشان ندهد. فرزاد فرزین در واکنش به این موضوع و پاسخ به این سوال که اگر آهنگ موفقی بخواند مثل زمانی که تیم پرسپولیس گل بزند واکشن هیجانی و احساسی از خود نشان خواهد داد گفت: به هر حال فوتبال یک مسابقه کاملا هیجانی و غیر منتظره با میزان استرس بالا است. البته این هیجان خیلی هم زود‌گذر است و بلافاصله بعد از مسابقه تمام می‌شود. به خاطر این غیر منتظره بودن و هیجان بسیار بالا در تمام دنیا می‌بینیم که واکنش‌ها هم احساسی و هیجانی است. این مساله در تیم‌های پرطرفدار هم به خوبی مشهود است. به هر صورت موسیقی یک جور حس هیجان دارد و فوتبال هم شکلی دیگر. خود من هم وقت فوتبال که باشد و پرسپولیس بازی داشته باشد قطعا با جوش و خروش مثل همه مردم بازی را دنبال می‌کنم. این حقیقت طرفداری در فوتبال و رشته‌های پرهیجان بوده که باعث جذابیت‌های آن هم شده است.

فرزاد فرزین درباره دربی پیش رو هم صحبت‌های جالبی دارد. او تاکید کرد: همه با هیجان بالا منتظر شروع بازی و مشخص شدن این نتیجه هستند. این بازی تمام می‌شود و همه ما صبر می‌کنیم با گذر زمان نوبت به برگزاری یک دربی دیگر برسد. با این جال همه دوست دارند یک بازی جذاب تماشا کنند. در همین دربی قبل درست است که پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ باخت و همه ما ناراحت شدیم، اما از تماشای یک دربی جذاب لذت بردیم. برای خود باختن با ارائه یک عملکرد فوق العاده تماشاگر پسند و خوب از پرسپولیس لذت‌بخش‌تر از مساوی‌های کسل کننده است. مساوی واقعا بی مزه است. به هر صورت همه ما می‌دانیم که در فوتبال برد و بخت وجود دارد. پرسپولیس سال گذشته یک دربی را با هم با نتیجه ۴ بر ۲ برنده شد که آن هم از بهترین خاطرات ما بود. ولی من از عملکرد پرسپولیس در هر دو دربی گذشته که یکی را برد و دیگری را باخت واقعا خوشحال بودم. پس کاملا مشخص است که الان هم دوست دارم این دربی برنده داشته باشد. ترجیحا پرسپولیس! فرزین: من عاشق پرسپولیسم /فوتبالیست خوبی بودم و اگر این حرفه را پیگیری می کردم موفق می شدم این هنرمند موسیقی درباره پیش‌بینی خود از دربی ۸۵ هم به این شکل صحبت‌هایش را ادامه داد: دربی بازی بزرگی است و واقعا حساس است. برگزار شدن یک فوتبال جذاب هم احترام به مخاطب و مردم است. همان طور که ما در حرفه خودمان مثلا در زمان کنسرت باید بهترین عملکرد را داشته باشیم تا مردم لذت ببرند. طبیعت فوتبال این است که پرسپولیسی‌ها دوست دارند الان این تیم ببرند و استقلالی‌ها هم می‌خواهند تیم خودشان پیروز دربی باشد. البته به من ثابت شده است که هیچ چیزی از قبل قابل پیش بینی نیست. حداقل در دربی این طور است. در همین دربی قبلی که پرسپولیس بازنده بود اگر در نیمه اول ضربه سر مهدی طارمی در موقعیت بسیار مناسب چند دقیقه بعد از گل اول وارد دروازه می‌شد، ممکن بود پرسپولیس با نتیجه عجیبی بازی را ببرد. اما استقلال در چند دقیقه سه گل زد و همه چیز برگشت و در نهایت هم پرسپولیس در روزی که شایسته باختن نبود باخت.

فرزین با توجه به شرایط دو تیم در آستانه این دربی ادامه داد: الان هم روی کاغذ پرسپولیس بهترین دوران خود را سپری می‌کند و واقعا با حضور برانکو شرایط خوبی دارد. استقلال هم رقیب ما و تیمی کاملا قابل احترام است. شرایط جدول تاثیری در اتفاقات دربی ندارد. با این حال پرسپولیس به نظر من این آمادگی را دارد که با برنده شدن در دربی پیش‌رو طرفدارانش را خوشحال کند. این تیم به تا یک قدمی فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با مشکلاتی که داشت پیش رفت، اما در بازی رفت به خاطر در اختیار نداشتن چندین بازیکن اصلی‌اش باخت بدی داشت. پرسپولیس از نظر مهره و شرایط تیمی به مراتب وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارد و من امیدوارم این برتری به پیروزی این تیم هم در دربی منجر شود.
منبع: 
خبرگزاری میزان
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1396 - 11:19

دیدگاه‌ها

جمعه 5 آبان 1396 - 02:39

درود بر شما فرزاد پرسپولیسی عزیز..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد فرزین: عاشق پرسپولیسم و امیدوارم فاتح دربی شویم | موسیقی ما