برنامه یاد بعضی نفرات
 
سومین مراسم نکوداشت هنرمندان موسیقی ایران با حضور هنرمندان صاحب‌نام در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد
حسین علیزاده: مراسم «سال نوا» در چهل سال اخیر کم‌نظیر است
موسیقی ما - سومین دوره مراسم «سال‌نوا» که برای نکوداشت هنرمندان موسیقی ایران برگزار می‌شود، روز شنبه چهارم آذر، با مدیریت هنری علی جعفری‌پویان و حضور تعدادی از هنرمندان صاحب نام کشور، در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار شد.
 
سید عباس سجادی (مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران) در ابتدای مراسم گفت: «امشب قلب موسیقی ایران در نیاوران می‌تپد زیرا بناست جمعی از شاگردان، از کسانی که در موسیقی و تربیت هنرجو زحمت کشیده‌اند تشکر کنند. در روزگاری که توهم استادی بالا است، باید سنت نیکویی که شاگردان مقابل استادانشان زانوی ادب بر زمین می‌زنند را پاس بداریم.
 
تجلیل از محسن الهامیان (مدرس، مترجم و آهنگساز) مینا افتاده (نوازنده و مدرس سنتور)، محسن افتاده (نوازنده و مدرس فاگوت)، بهروز همتی (مدرس و نوازنده تار) و همایون رحیمیان (مدرس و نوازنده ویولن)، بخش دیگری از مراسم «سال نوا» بود.
 
حسین علیزاده در این بخش از برنامه گفت: «برگزاری چنین مراسمی ثابت می‌کند که ما اهالی موسیقی نباید انتظار داشته باشیم، دولت‌ها برای ما کاری کنند و روابط ما از آن‌رو که یک رابطه هنری و صنفی است، نیازی به کسی ندارد. این مهم را هنرجویان هنرستان امشب به خوبی نشان دادند و ما از آنها درس می‌گیریم.»
 
او با گلایه از روند حال حاضر موسیقی گفت: «متاسفانه در این سال‌ها هنرمندان از هم فاصله گرفته و یکدیگر را حس نمی‌کنند و با وجود همه علاقه‌ای که به هم داریم، شرایط به گونه‌ای شده که شوق دیدار همدیگر را از دست داده‌ایم. در حالی‌که  به نظر من هر روز باید استادانی مثل فرهاد فخرالدینی یا احمد پژمان را دید؛ کسانی که زمانی که در هنرستان اسم‌شان می آمد به احترام‌شان خبردار می‌ایستادیم. به هر ترتیب برگزاری این آیین در چهل سال اخیر، بی‌سابقه و کم نظیر است و این اتفاق برای ما پیشکسوتان هم آموزنده است.»
 
این هنرمند با قدردانی از تلاش‌های بهروز همتی (نوازنده پیشکسوت تار) گفت: «بهروز همتی یکی از استادن و از چهره‌های بی‌ادعای روزگار است. وقتی در فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف، پرونده نوازنده‌های برگزیده و جوان را می‌بینم، نام بهروز همتی به عنوان استاد در کارنامه آنها دیده می‌شود که این مهم نشان می‌دهد او به خوبی از پس تربیت هنرجویانش برآمده است.»
 
پخش نماهنگی به یاد آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی، علیرضا خورشیدفر و بابک بیات که هر چهار هنرمند در کنار هم آثار ماندگاری را خلق کرده بودند، بخش بعدی این مراسم بود.
 
علی جعفری‌پویان نوازنده ویولن و دبیر اجرایی سومین «سال نوا» نیز پس از این بخش گفت: «متأسفانه در سال‌های اخیر، حرفه موسیقی در جامعه به شوخی گرفته شده و بسیاری از همکارانم را دیده‌ام که بی‌کار بوده‌اند و هیچ حمایتی از آنها نشده است. «سال نوا» تمرین اتحاد بین اهالی موسیقی است که هر سال بیشتر از قبل خواهد شد. ما نشان دادیم که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم. البته من امیدوارم طی سال‌های آینده مثل همه هنرهای دیگر در تقویم رسمی، روز موسیقی داشته باشیم. به هر حال من از ۲۰۰ نفر از اهالی موسیقی که در برگزاری این برنامه سهیم بودند، صمیمانه سپاسگزارم.»
 
قدردانی از خانواده‌های آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی، علیرضا خورشیدفر و بابک بیات و رونمایی از آلبوم موسیقی زنده یاد کامران داروغه که به همت علی تفرشی تنظیم شده است، پایان بخش سومین دوره سال نوای موسیقی ایران بود.
 
ناصر چشم آذر، فرهاد فخرالدینی، فواد حجازی، مجید انتظامی، احمد پژمان، آذرنوش صدرسالک، هنگامه اخوان، شراره دولت‌آبادی، محمدرضا چراغعلی، علی بوستان، محمد سلمانی، وارطان ساهاکیان، پیمان سلطانی، آذر هاشمی، سینا جهان‌آبادی و... از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 15:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیزاده: مراسم «سال نوا» در چهل سال اخیر کم‌نظیر است | موسیقی ما