برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور نابغه‌ی ویولون در سی‌وهشتمین فصل هنری ارکستر فیلارمونیک اسلواکی
«علی رهبری» بار دیگر با ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی روی صحنه می‌رود
موسیقی ما- «علی رهبری» برای سی و هشتمین فصل هنری،‌ ارکستر فیلارمونیک اسلواکی را با «یون هی کیم»‌ یکی از نوابغ نوازندگی ویولن در سالن طلایی شهر براتیسلاوا روی صحنه می‌برد.

پس از رهبری ارکستر دولتی آنتالیا که  در روز جمعه اول دی‌ماه وبا همراهی نوازنده‌ نامدار فلوت «مارتین کوفلر» برگزار شد، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲  دی‌ماه علی رهبری با اجرای کنسرتو ویولن خاچاطوریان و سمفونی فانتاستیک برلیوز با ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی در براتیسلاوا روی صحنه خواهد رفت. سمفونی فانتاستیک اثر هکتور برلیوزآهنگساز مشهور فرانسوی از زیباترین و مشکل‌ترین آثار موسیقی کلاسیک به‌شمار می‌رود. باید اشاره کرد که این سمفونی آخرین اثری بود که علی رهبری قبل از تر ک ایران در جشنواره ۱۳۹۴ فجر با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت به روی صحنه برد. نخستین اجرای سمفونی فانتاستیک در دسامبر 1830 و زمانی که برلیوز 26 سال داشت در کنسرواتوار پاریس به روی صحنه رفت.

«یون هی کیم» نوازنده‌ی جوان اتریشی- کره‌ای است که رسانه‌های بین المللی از او به عنوان یکی از نوابغ ویولون یاد می‌کنند،  «یون هی کیم»‌ در سن ۵ سالگی برای اولین بار در کشور مجارستان با ارکستر سمفونیک روی صحنه رفته است و در کارنامه‌اش موفقیت در چندین مسابقه  جهانی در اتریش ، ایتالیا  و کره جنوبی را داراست. او در سال ۱۳۹۳  به دعوت علی رهبری کنسرت‌هایی را با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا اجرا کرده است.  این هنرمند جوان  تا کنون با ده‌ها ارکستر مشهور ازجمله  کی بی اس سئول ، رویال فیلارمونیک لندن، فیلارمونیک پراگ، فیلارمونیک مونت کارلو، فیلارمونیک اشتوتگارت  و غیره و همچنین با رهبران نامدار جهان اجرا های موفقیت آمیزی داشته است.

 همکاری 38 ساله یک ارکستر با یک رهبر، از رویدادهای بسیار نادر در حوزه موسیقی کلاسیک است و در جهان، تعداد معدودی از رهبران برای چنین مدت طولانی به یک ارکستر دعوت می‌شوند. اقبال ارکستر سمفونیک چکسلواکی از نحوه کار علی رهبری  به سال‌های آغاز فعالیت وی در خارج از کشور برمی‌گردد. بعد از موفقیت چشم گیر او در سال 1356 با کسب نشان طلای مسابقات رهبری فرانسه و مدال نقره سوئیس در سال 1357،چکسلواکی در کنار کشورهای فرانسه ، اتریش وآلمان، از اولین کشورهائی بود که از رهبر ارکستر جوان ایرانی برای رهبری دعوت کرد. رهبری ده‌ها کنسرت، دریافت تیتر رهبر دائم، دریافت مدال طلای دوژاک و تورهای بین المللی و ضبط آثار مختلف از نتایج این همکاری 38 ساله بوده است.
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 - 13:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علی رهبری» بار دیگر با ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی روی صحنه می‌رود | موسیقی ما