برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش اختصاصی «موسیقی ما» برای بررسی میزان فروش بلیت اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر
سولداوت غیرمنتظره کلاسیک‌ها و تلفیقی‌ها در برابر برخی اجراهای پاپ بدون یک بلیت فروخته شده!
موسیقی ما -  فروش بلیت‌های سی و سومین جشنواره موسیقی فجر هفته گذشته آغاز شد. این جشنواره از روز 20 دی و در شش سالن پایتخت آغاز می‌شود و قرار است علاوه بر گروه‌های موسیقی خارجی، خواننده‌ها و گروه‌های ایرانی در سبک‌های مختلف روی صحنه بروند. همچنین چند ارکستر و گروه مختلف کلاسیک و نواحی هم در جشنواره امسال اجرای برنامه دارند. یک هفته پس از شروع فروش بلیت‌های این جشنواره نگاهی اجمالی به وضعیت فروش بخش‌های مختلف جشنواره داشته‌ایم. در این گزارش ابتدا به سراغ کنسرت‌هایی رفته‌ایم که با فروش و استقبال خوب مواجه شده‌اند و اتفاقاً در این بخش با نتایج جالبی مواجه شدیم. در بخش بعدی هم سراغ اجراهایی رفتیم که فروش خوبی نداشتند و در این قسمت هم به نتایج عجیبی برخوردیم! این گزارش را تا پایان بخوانید:
 
  • *فراتر از حد انتظار
طی سال‌های گذشته همیشه بلیت‌های بخش‌هایی نظیر کلاسیک و تلفیقی به اقتضای مدل موسیقی که دارند بعد از کنسرت‌های پاپ به اتمام می‌رسید. اما امسال به شکل جالبی ورق به نفع آنها در جشنواره 33 برگشته است و دقیقاً پوستر همین اجراها با مهر قرمز سولداوت در سایت‌های بلیت‌فروشی همراه شده‌اند. ارکستر پارس به رهبری ناصر نظر، اجرای گروه دال و اجرای گروه «گره» سه کنسرتی هستند که تا این لحظه بلیت‌هایشان به اتمام رسیده است. در حالی که طی سال‌های گذشته اجراهای کلاسیک و تلفیقی جشنواره در مدت زمان بیشتری به اتمام می‌رسیدند. اجرای کر فلوت تهران به رهبری فیروزه نوایی هم در آستانه سولداوت قرار دارد.
 
  • *عجیب اما قابل پیش‌بینی
در حالی که فروش بلیت‌های سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از پنجشنبه هفته گذشته پنجم دی‌ماه آغاز شده، بخش پاپ کم‌فروش‌ترین قسمت جشنواره تا این لحظه بوده است. طی سال‌های گذشته بلیت‌های برخی اجراهای موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر در مدت زمان کوتاهی به اتمام می‌رسید، تا لحظه نگارش این گزارش که یک هفته از فروش بلیت‌های جشنواره سی و سوم می‌گذرد شنیده شده که چند اجرای بخش پاپ حتی یک بلیت هم نفروخته‌اند! این اتفاق عجیب در حالی رخ داده که اغلب خوانندگان جشنواره امسال از میان چهره‌های پرطرفدار انتخاب شده‌اند. از سوی دیگر خواننده‌هایی که معمولاً در طول سال بلیت‌هایشان در مدت کمتر از یک ساعت به پایان می‌رسد هم در جشنواره امسال توفیق چندانی نداشته‌اند. به عنوان مثال خوانندگانی که در این جشنواره هر کدام دو سانس اجرا دارند تا این لحظه بیش از یک سوم تا نیمی از بلیت‌هایشان به فروش نرفته است.
 
در سال‌های گذشته همیشه از اجراهای بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر که به بخش جنبی معروف بود با عنوان منبع درآمد اصلی این رویداد موسیقایی یاد می‌کردند و بیشترین میزان جذب مخاطب در سالن‌های آنها بود. اما از حدود دو سال پیش رفته رفته میزان استقبال از اجراهای پاپ کمتر شد تا اینکه امسال و پس از یک هفته برخی اجراهای بخش پاپ در زمینه جذب مخاطب و فروش، بسیار کم‌فروغ ظاهر شده‌اند. این روند شاید نیاز به ریشه‌یابی داشته باشد تا طی سال‌های آینده جایگاه بخش پاپ جشنواره بیش از این متزلزل نشود. از سوی دیگر زمانی که جدول اجراهای جشنواره سی و سوم اعلام شد نام چند خواننده و گروه جوان و پرفروش پاپ باعث شد تا مخاطبان و منتقدان از آنها با عنوان رقیب جدی و شانس اول فروش جشنواره یاد کنند ولی این اتفاق رخ نداد و حتی چهره‌های تازه نفس هم کمکی به فروش بسیار ضعیف بخش پاپ نکردند.
 
البته روند کنونی فروش بلیت‌های بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر قابل پیش‌بینی هم بود. به دلیل اینکه اصولاً سطح کیفی این کنسرت‌ها از لحاظ زمان اجرا، تعداد قطعات، اتفاقات بصری و هیجان و... به مراتب پایین‌تر از اجراهای شخصی خوانندگان پاپ در طول سال است. بازتاب این مسائل در رسانه‌ها و مطرح‌شدن نقد در میان طرفداران خواننده‌ها باعث شده تا آنها ترجیح بدهند در شرایطی که قیمت بلیت‌های کنسرت‌های جشنواره با سایر اجراها یکسان است، به سراغ خرید بلیت برنامه‌های مستقل خواننده‌های محبوبشان بروند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1396 - 22:57

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 14 دی 1396 - 13:38

چي شده؟!؟

پنجشنبه 14 دی 1396 - 20:01

جالبه

پنجشنبه 14 دی 1396 - 20:01

چه امیدوار کننده!

پنجشنبه 14 دی 1396 - 20:01

از تلویزیون زنده پخش شود!!!!!!! مثل بقیه دنیا????????

پنجشنبه 14 دی 1396 - 20:01

آخه بلیتها دست تهیه کننده هانیست که کیلو کیلو بدن به ارگانها و سازمانها هشت سانس هشت سانس سولداوت شه?

جمعه 15 دی 1396 - 22:46

پارسال کنسرت سیروان خسروی رفتیم تو جشنواره 75 دقیق بود کلا !!!!

شنبه 16 دی 1396 - 14:03

اونایی که هشت سانس رو‌یه ربع سولداوت میکردن(قبل از اغازبلیت فروشی بلیت هارو‌بهزیستی؛ارگان های دولتی؛مراکز تجاری و...تقسیم میکردن) الان چه جوابی دارن؟؟خواننده ایی که‌هشت سانس تو یه ربع سولداوت میکرده الان که بلیت ها دست تهیه کننده اش نیست چه طور بعد یه هفته نتوسته یک سوم حتی یک سانس رو بفروشه؟؟متاسفم برا رسانه ملی که خواننده هایی که با تبلیغات حعلی بالا میان رو میاره تی وی وبه عتوان خواننده پرطرفدار به زور میکنن تو حلق جامعه..‌امار دروغین دانلود،،بلیت های مجانی وسانس وساعت های درپغین بلیت فروشی ها سیاست تهیه کننده ها ومافیای موسیقی هست که باهاش دارن خواننده معروف میکنن،،جای تاسف داره برا فضای رسانه ایی کشور که تخت تاثیر این جریان هست ...

شنبه 16 دی 1396 - 14:03

چه خبر خوبی.

شنبه 16 دی 1396 - 14:03

سالن اجراهای پاپ خیلی دوره،تو زمان امتحانای دانشگاهم هست?

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سولداوت غیرمنتظره کلاسیک‌ها و تلفیقی‌ها در برابر برخی اجراهای پاپ بدون یک بلیت فروخته شده! | موسیقی ما