برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر کل دفتر موسیقی برای جشنواره‌ی موسیقی فجر پیام داد
فرزاد طالبی: جشنواره موسیقی فجر پرچم میراث گرانقدر این سرزمین را به دوش گرفته است
موسیقی ما- مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.
در متن پیام فرزاد طالبی آمده است: « هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و موسیقی، طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی انسان‌های منزه را در فراگیرترین و آشناترین ابزار، یعنی نغمه‌ها و آواها، نشان می‌دهد و گواه از حافظه تاریخ می‌گیرد که: ما همه اجزای آدم بوده‌ایم/ در بهشت این لحن ها بشنوده‌ایم. زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویاترین زبان، همین را گواهی می‌دهد و گوشزد می‌نماید که این هنر، بی‌نیاز به واسطه، رساترین پیام‌رسان و مؤثرترین زبان فرهنگیِ بی‌ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینه هویت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانه ایرانیان برای سایر ملل به شمار می‌رود.»
در ادامه‌ی این پیام آمده است: «از این رو، جشنواره بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینه شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال، شایسته و جامع‌تر از پیش به رشد و ارتقای خود بیندیشد. اندیشه‌ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزه «ایران فرهنگی» به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فرازها و تجربیات مفید موسیقی سایر کشورها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجه معتبر «باربد» و اینک «جشنواره موسیقی فجر» در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره هایی تازه بردارد اما یقینا دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می ماند.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1396 - 13:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد طالبی: جشنواره موسیقی فجر پرچم میراث گرانقدر این سرزمین را به دوش گرفته است | موسیقی ما