برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین آلبوم مستقل «بهرام دهقانیار» بعد از سی سال منتشر می‌شود
بشنو از من؛ «بشنو از نو»
موسیقی ما - مراسم رونمایی از نخستین آلبوم موسیقی بهرام دهقانیار (آهنگساز نامدار و خاطره‌ساز موسیقی ایران) با نام «بشنو از نو»، روز جمعه یازدهم اسفندماه در «شهر کتاب دانشگاه» برگزار می‌شود.
 
بهرام دهقانیار که بعد از سه دهه فعالیت و ساخت معروف‌ترین موسیقی فیلم‌های دهه 60 و 70 (خانه سبز، پدر سالار، همسران، زیر گنبد کبود، خونه مادربزرگه و...) قرار است اولین آلبومش را منتشر کند درباره آن به «موسیقی ما» می‌گوید: «محتوای آلبوم «بشنو از نو» بر مبنای سه بخش است؛ تم‌های فولکوریک محلی، چهار قطعه از تصانیف قدیمی دوره پهلوی اول مثل «مرغ سحر» و قطعاتِ سازی که توسط آهنگسازهای ایرانی قدیمی اما معاصر ساخته شده و آنها را دوباره تنظیم کرده‌ام.»
 
در این مراسم که ساعت 16 در «شهر کتاب دانشگاه» برگزار می‌شود، علاوه بر پخش منتخبی از قطعات این آلبوم در یک فیلم کوتاه، مانی جعفرزاده و علیرضا میرعلی‌نقی نیز به عنوان منتقد سخنرانی خواهند کرد. دهقانیار در دعوتنامه این مراسم که البته حضور در آن برای عموم آزاد است نوشته: «در حوالی یک احساس ناب، رد پای تو را دنبال می‌کنم، با قصه بی‌تکرار نوای موسیقی مهمان من باش و بشنو از من، بشنو از نو.»
 
دهقانیار می‌گوید بسیاری از قطعات این آلبوم با سولوی پیانوی او آغاز می‌شود و در ادامه سازهای دیگر شروع به نواختن می‌کنند. او همچنین ادامه می‌دهد: «در تصانیف، سازها نقش خواننده را اجرا می‌کنند و هر کس می‌تواند آنها را زمزمه کند. فکر می‌کنم این آلبوم در نوع خود، با توجه به نگاه متفاوتی که من از دید هارمونیک به قطعات داشته‌ام و همچنین لحن اجرا، می‌تواند خاص و متفاوت باشد.»
 
این آلبوم اینسترومنتال برای سازهای پیانو، ویولن، گیتارباس و پرکاشن که کوارتت اصلی آن را تشکیل می‌دهند ساخته شده و بسته به نیاز و شرایط قطعات، در آن از سازهایی مثل فلوت، کلارینت، تار و نی هم استفاده شده که بر این اساس هنرمندانی چون همایون نصیری (پرکاشن و سازهای کوبه‌ای)، علی جعفری‌پویان (ویولن)، آرین کشیشی (گیتارباس)، آرین قیطاسی (فولوت)، ترگل خلیقی (تار)، پاشا هنجنی (نی) و سایوری شفیعی (کلارینت) در آن هنرنمایی کرده‌اند. میکس آلبوم «بشنو از نو» در استودیو «کرگدن» انجام گرفته و حامی حقیقی نیز مسترینگ آن را بر عهده داشته است و توسط نشر و پخش «جوان» نیز منتشر خواهد شد.
 
البته کار دهقانیار به همین‌جا ختم نمی‌شود و او که قصدش ترویج موسیقی سازی -این میراث گران‌بهای دوران- است قصد دارد بهار سال آینده، کنسرت این آلبوم را برگزار کند. علاوه بر این، دو مجموعه دیگر هم در دست انتشار دارد که یکی از آنها قطعات پیانویی او هستند و در دست تولید است و یکی هم با بهره از تم‌های موسیقی فیلم‌های قدیمی او ساخته شده و پیانو محور است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 15:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بشنو از من؛ «بشنو از نو» | موسیقی ما