برنامه یاد بعضی نفرات
 
جزییات کنسرت پیانیست ایتالیایی در تهران اعلام شد
لودوویکو اینائودی: موسیقی کیهان کلهر را دوست دارم
موسیقی ما - لودوویکو اینائودی (پیانیست ایتالیایی) که قرار است، سه شب در تهران روی صحنه برود و در تالار وزارت کشور اجرا کند، عصر سوم اردیبهشت در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

در ابتدای این نشست لودوویکو اینائودی گفت: دیروز وارد ایران شدیم و اولین بار است که به ایران می‌آیم. خوشحالم که می‌توانم هوادارانم را ببینم. موسیقی زبانی است که برای برقراری ارتباط از طریق آن نیاز به کلام نیست. اینجا هستم تا با طرفدارانم در ایران دیدار داشته باشم.

او ادامه داد: فردا نخستین کنسرتمان را اجرا می‌کنیم. طبق معمول پیانو در وسط صحنه است. گیتار الکتریک، ویلن و سازهای دیگر هم در صحنه هستند. این کنسرت براساس آلبوم «اِلمنت» اجرا می‌شو. همچنین آهنگ‌هایم که برای فیلم‌های مهمی ساخته و اجرا کرده‌ام نیز در این کنسرت اجرا خواهند شد.

این نوازنده پیانو تاکید کرد: در طول عمر هنری‌ام کنسرت‌های بسیاری اجرا کرده‌ام و در این مدت ایرانیان بسیاری در سراسر دنیا از من خواسته‌اند که به کشورشان بیایم. وقتی هم قرار شد که به ایران بیایم، تحقیق کردم تا ببینم کدام یک از آثارم در ایران طرفداران بیشتری دارد. به همین دلیل آثاری که انتخاب کرده‌ام، بدون شک در ایران طرفداران زیادی دارد.

اینائودی درباره قطعه‌ای که روی یخ‌های شناور قطب شمال اجرا کرده، گفت: این قطعه را در کنسرت ایران هم اجرا می‌کنیم. من از سال‌ها پیش نگران تغییرات آب و هوایی هستم. اگر همین طور پیش برویم نسبت ماهی‌های دریا‌ها با میزان زباله‌های موجود در اقیانوس‌ها یکی می‌شود و این بسیار نگران کننده است. اجرای این قطعه بر روی قطعه یخی شناور در قطب شمال، در حمایت از محیط زیست انجام شده و برای حمایت از محیط زیست با دولتمردان بسیاری صحبت و رایزنی کرده‌ام.

او ادامه داد: وقتی این قطعه را اجرا کردم، تابستان بود و یخ‌ها در حال آب شدن بودند. دوست داشتم که توجه مردم را به این موضوع جلب کنم تا به این موضوع کمک کنم. خوشبختانه کمیسیونی برای این کار انجام شد که البته فعالیت‌هایش را خیلی نمی‌پسندم.

اینائودی درباره شناختش از موسیقی ایرانی نیز اظهار کرد: موسیقی ایرانی را دوست دارم و موسیقی‌های محلی ایران را شنیده‌ام. از اینکه موسیقی در ایران رشد کرده، واقعا خوشحالم. موسیقی کیهان کلهر را دوست دارم.

او درباره نواختن ساز پیانو گفت: من سفر می‌کنم به تمام کشورهای دنیا و می‌خواهم تمام موسیقی‌های دنیا را بشنوم. برایم فرقی نمی‌کند که شما پیانو بنوازید یا گیتار الکترونیک. همه این‌ها به تجربه هنرمندان بستگی دارد. برای من نوع استفاده از موسیقی مهم است. از موسیقی‌های مختلف در فرم‌های گوناگونی که کار کرده‌ام بهره برده‌ام.

اینائودی ادامه داد: علاقمند به ریسک کردن در موسیقی هستم و از انواع مختلف موسیقی استفاده می‌کنم. به ندای قلبم گوش می‌کنم.

این نوازنده پیانو گفت: در طول فعالیت هنری‌ام، به دنبال معروف شدن و پاپیولار شدنِ موسیقی‌هایم نبوده‌ام. اما از این موضوع استفبال می‌کنم و برایم خوشحال کننده است که آثارم در میان مردم طرفداران زیادی داشته باشد.

اینائودی درباره دیدن شهرهای دیگر ایران تاکید کرد: دوست دارم شهرهای دیگر ایران را ببینم اما به دلیل برگزاری اجرا‌هایم در اروپا، این بار نمی‌توانم بعد از برگزاری کنسرت در ایران بمانم و بلافاصله پس از اجرای آخرین شب برنامه‌هایم در ایران، به برلین می‌روم تا در آنجا هم کنسرتم را برگزار کنم.

این هنرمند درباره جزئیات صدا و نور در سالن وزارت کشور گفت: تیم فنیِ گروه ما مشغول فعالیت هستند و به طور حتم چه از نظر نور و چه از نظر صدا، اجرایی متفاوت را خواهید دید. کنسرت‌هایی که ما اجرا می‌کنیم بخش نمایشی‌اش بسیار پر رنگ است.

او ادامه داد: وقتی مشغول تکنوازی پیانو هستم، بسته به اینکه در هر کجای جهان باشم، متفاوت است. اکنون که در ایران هستم، با توجه به احساسم در ایران قطعه‌هایم را می‌نوازم و این تکنوازی‌ها هدیه من به مردمان ایران است. در واقع تکنوازی پیانو در این کنسرت‌ها به صورت بداهه شکل می‌گیرد.

در بخش دیگری از نشست، مصطفی کبیری (تهیه کننده کنسرت لودوویکو اینائودی) در سخنانی مطرح کرد: قصد داریم در آینده ورک شاپ‌هایی برای نوازندگان ایران با حضور آقای اینائودی برگزار کنیم و به طور حتم این کار در برنامه‌های آینده ما جای دارد.

مهدی کاشی که یکی دیگر از تهیه کنندگان این کنسرت است، گفت: خوشبختانه حضور هنرمندان خارجی در ایران راحت‌تر شده و مسئولان حمایت‌های زیادی در این باره می‌کنند. گروه شیلر را که برای اجرا دعوت کرده بودیم، قیمت یورو ۵۲۰۰ تومان بود و الان هم که دلار گران شده، قیمت بلیت‌هایمان شبیه‌‌ همان بلیت‌های کنسرت شیللر است. ما سعی می‌کنیم شرایط را برای هنرمندان توضیح دهیم و متقاعدشان کنیم تا با دستمزد پایین تری به ایران بیایند.

کنسرت لودوویکو اینائودی در روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت از ساعت ۲۱: ۳۰ در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 10:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لودوویکو اینائودی: موسیقی کیهان کلهر را دوست دارم | موسیقی ما