برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جدیدترین جلسه این تشکل و پس از رأی‌گیری از اعضا صورت گرفت
هیئت مدیره جدید صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری معرفی شد
موسیقی ما - چهارمین جلسه سالانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری عصر دوشنبه ۲۵ تیرماه سال ۹۷ با حضور نماینده وزارت کشور در سالن شماره ۴ مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد و اعضای جدید هیات مدیره این نهاد صنفی انتخاب شدند.
از شما خواهش می کنم ناامید نشوید
بابک چمن آرا رییس هیات مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیت های هیات مدیره مجمع بیان کرد:«می دانم در روزگار سختی هستیم که هنر اولویت اول مصرف کنندگان نیست اما من از شما خواهش می کنم ناامید نشوید چرا که هنر همیشه ماندگار است و موسیقی هم به تبع آن از بین نمی رود. پاییز امسال تلاش برای تشکیل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری  ۱۰ ساله می شود و خوشحالیم که امروز اینجا هستیم و امیدوارم با کمک افراد مجمع و برنامه هایی که برای این حوزه در نظر گرفته ایم فعالیت های موثری داشته باشیم.»
بعد از صحبت های چمن آرا، هیات رییسه چهارمین جلسه سالانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری متشکل از غلام علمشاهی به عنوان رییس جلسه، محسن احتشامی به عنوان نایب رییس جلسه، محمد نصرتی و آرش وطن خواه روی صحنه آمدند و جلسه به طور رسمی آغاز شد.
 
مذاکره با حراست برای هنرمندان ممنوع الفعالیت
محسن رجب پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیت های مجمع در سال ۹۶ بیان کرد: ما در این ۱۰ سال تلاش خود را انجام دادیم که بگوییم هستیم. تعداد ما زیاد نیست اما همه اهل موسیقی هستیم و بیش از هشتاد میلیون از مخاطبان را با فعالیت هایمان پوشش می دهیم و حالا این صنف به ثمر رسیده و می تواند مسیر خود را در عرصه موسیقی ادامه دهد.
وی ادامه داد: آنهایی که در بخش برگزاری کنسرت فعالیت می کنند، می دانند که مشکلات بسیار زیادی در عرصه برگزاری کنسرت داشتیم و امروز خوشحالم که بگویم ما در چارچوب فعالیت های مجمع به توفیقات زیادی از جمله خروج آثار بی کلام از روند صدور مجوزها، برگزاری جلسات متعدد با وزیران اقتصاد دولت یازدهم و دوازدهم با همراهی دیگر اصناف مبنی بر معافیت مالیات بر ارزش افزوده درحوزه برگزاری کنسرت ها، صدور مجوزهای لازم برای فعالیت برخی از هنرمندان ممنوع الفعالیت با همکاری حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعامل با نیروی انتظامی برای کوتاه شدن پروسه اداری استعلامات و معافیت پرداخت خدمات انتظامی برای تالارهای پایین ۵۰۰ نفر توسط تهیه کنندگان دست پیدا کرده ایم.
 
اقدام جالب توجه برای خوانندگان کثیرالکنسرت
مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری بیان کرد: مجمع جلسات متعددی را برای رتبه بندی شرکت های موسیقی انجام داده است که امیدوارم در این زمینه به نقطه ای برسیم که شرکت های تولید موسیقی  بتوانند علاوه بر انجام کارهای موثر در این زمینه وظایف غیرحاکمیتی را نیز به عهده بگیرند. ما دنبال این هستیم که مجوز خوانندگان کثیر الکنسرت به صورت تک کنسرت صادر نشود و تهیه کنندگان بتوانند به صورت مدت دار مجوزها را دریافت کنند. در همین چارچوب قرار است فهرستی از این خوانندگان به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال شود که تهیه کننده برای تمدید یک کنسرت دوباره برای مجوز اقدام نکند.
رجب پور گفت: یکی دیگر از مواردی که طی یک سال گذشته در مجمع دنبال آن بودیم حل اختلاف تهیه کنندگان در مجمع قبل از مراجعه به مراجع قانونی است که خوشبختانه در این زمینه نیز اتفاقات خوبی افتاد و ما شاهد این بودیم که در مواردی پیش از دعوای قضایی ماجرا در خود مجمع به سرانجام رسید. ما در حوزه بررسی دانلودهای غیرمجاز نیز جلساتی با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم که در این زمینه برخی از سایت های غیرمجاز دانلود فیلتر شدند. البته من امیدوارم هیات مدیره بعدی بتواند در زمینه فروش دیجیتال، افزایش ارزش افزوده و سرقت آثار موسیقایی اقدامات موثری انجام دهد.
مجمع صنفی، وجاهت تهیه کنندگی و دیگران
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع نحوه عضویت در مجمع نیز اشاره کرد و افزود: ما در عضوگیری مجمع پیش از این ماجرا را به شکلی هدایت کردیم که مجمع یک عضو اصلی و یک عضو افتخاری داشته باشد اما طبق آخرین تصمیماتی که در هیات مدیره انجام گرفته، تصمیم داریم شکل عضوگیری را تغییر دهیم و ماجرا را از تهران به خارج از تهران نیز تعمیم بدهیم. به عبارتی ناشران شهرستانی نیز زیر پوشش فعالیت های مجمع باشند و ما بتوانیم از آنها نیز استفاده کنیم. در کنار این موضوع تصمیماتی برای عضوگیری اعضای هیات مدیره شرکت ها و افرادی که وجاهت تهیه کنندگی دارند نیز جزو برنامه های بعدی ماست که امیدوارم هیات مدیره جدید به این موضوع نیز توجه کند.
مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به نمایندگی از رامین صدیقی خزانه دار به ارایه گزارش مالی مجمع پرداخت و گفت: در طول سه سالی که از فعالیت مجمع می گذرد ما هزینه های مختلفی داشتیم اما شما بدانید که حتی یک ریال از حق عضویت اعضا برای هزینه های مجمع صرف نشده و هر آنچه به عنوان هزینه در این فضا پرداخت شده در قالب هدیه ای بوده که از سوی هیات مدیره برای کارها داده شده است.
بیست میلیون تومان پول داریم
وی اظهار کرد: ما در این مدت از مجموع ۴۰ عضو مجمع رقمی بالغ بر ۲۰ میلیون تومان در حساب بانکی داشتیم که خوشبختانه این رقم تا به امروز با در نظر گرفتن سود پولی که به این حساب تعلق گرفته رقمی بیش از بیست میلیون تومان اعلام شده است.
رجب پور در بخش پایانی صحبت های خود اعلام کرد: یکی از کارهای مهم هیات مدیره مجمع در سال گذشته ثبت عنوان مجمع در سازمان تجارت است و به زودی اولین اکسپوی موسیقی و تجهیزات موسیقی با همکاری خانه موسیقی ایران برگزار می شود.
علی عزیزی بازرس مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری نیز پس از صحبت های رجب پور گفت: چون هزینه مالی در مجمع انجام نگرفته و من تمامی گزارش های مالی در این زمینه را مورد بررسی قرار دادم هیچ اشکالی در روند کارها ندیدم بنابراین فقط امیدوارم همه موفق باشند.
پس از صحبت های عزیزی با رای گیری اعضای شرکت کننده در مجمع، روزنامه «حمایت» به عنوان روزنامه رسمی مجمع برای درج آگهی های حقوقی این مجموعه انتخاب شد.
 
حق عضویت یک میلیون تومانی برای اعضای یک صنف
موضوع میزان حق عضویت اعضا بحث دیگر جلسه سالانه مجمع بود که بابک چمن آرا رییس هیات مدیره دوره فعلی گفت: در روزگاری هستیم که مبلغ پانصد هزار تومان برای حق عضویت زیاد است اما شما بدانید تاکنون هرچه در مجمع به عنوان هزینه پرداخت و یا اقدام دیگری در رابطه با فعالیت ها شده یا از جیب اعضای هیات مدیره بوده یا به دلیل ارتباطات هرکدام از اعضا به شکل دوستانه انجام گرفته است زیرا اگر قرار بود ما در این مورد وکیل استخدام کنیم پول ها تمام می شد. من بر این باورم که ما صندوق بزرگتری می خواهیم به همین دلیل پیشنهاد می کنم یا  میزان حق عضویت را بیشتر کنیم یا هرکدام از اعضا به صورت دلی به مجمع مبالغی را به صورت هدیه پرداخت کنند.
بعد از صحبت های چمن آرا اعضای شرکت کننده در مجمع با اکثریت آرا نسبت به افزایش مبلغ حق عضویت اعضای با رقم یک میلیون تومان موافقت کردند.
سرنوشت هنری تولیدکنندگان آثار شنیداری، ثبت عنوان «ناشر موسیقی» در کتاب کسب و پیشه شهرداری تهران، تلاش برای جذب مخاطب موسیقی از سوی تهیه کنندگان و ناشران موسیقی از جمله مباحثی بود که توسط اعضا دراین جلسه مطرح شد.  
 
پس از پایان این بخش نوبت به معرفی کاندیداهای هیات مدیره مجمع صنفی تولید کنندگان آثار شنیداری رسید که اردوان جعفریان مدیر موسسه «پردیس موسیقی معاصر»، محسن رجب پور مدیرعامل شرکت «ترانه شرقی»، مهدی کاشی مدیرشرکت «نای و نی»، کیارش حسن زاده شرکت «آوا مهر میهن»، امیرعباس ستایشگر مدیرشرکت «پرده هنر موسیقی»، سید افشین معصومی مدیر شرکت «نغمه حصار»، صدرالدین حسین خانی مدیرشرکت «ایران گام»، علی عزیزی مدیر شرکت «آوا بیستون»، کامران همت پورمدیرشرکت «آوای حنانه» به معرفی برنامه های خود پرداختند. بابک چمن آرا مدیرشرکت «آوا خورشید» و امیر حسین سینکی مدیرشرکت «آینه آماج هنر» به عنوان کاندیداهای بازرس هیات مدیره معرفی شدند.
پس از شمارش آرا به ترتیب آرا محسن رجب پور با ۲۵ رای، اردوان جعفریان با ۱۸ رای، امیرعباس ستایشگر با ۱۷ رای، مهدی کاشی با ۱۵ رای وصدر الدین حسین خانی با ۱۴ رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و سید افشین معصومی با ۱۲ رای عضو علی البدل اول و بابک چمن آرا با ۲۲ رای به عنوان بازرس اصلی  و اول و امیرحسین سینکی عضو علی البدل بازرس انتخاب شدند.
 
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 - 12:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیئت مدیره جدید صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری معرفی شد | موسیقی ما