برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دومین آلبوم از مجموعه دوازده‌تایی «روایت‌ها»
حسام اینانلو، پویان بیگلر و پریچهر خواجه، راوی «اصفهان» می‌شوند
موسیقی ما - دومین آلبوم از مجموعه دوازده‌تایی «روایت‌ها» که در قالب دستگاه‌ها و آوازهای ردیف موسیقی ایران اجرا می‌شوند با عنوان «روايت اصفهان» ١٢ مردادماه منتشر خواهد شد و اين در  حالي است كه راويان اين اثر در همين تاريخ در تالار رودكي روي صحنه خواهند رفت.

امیرعباس ستایشگر (مدیر موسسه پرده هنر موسیقی و ناشر اثر) در این باره توضیح داد: آلبوم «روايت اصفهان» طي روزهاي آتي منتشر خواهد شد و هنرمنداني كه در اين اثر با ساز خود روايتي از  مايه اصفهان ارائه كرده اند، شامگاه ١٢ مردادماه در تالار رودكي روي صحنه خواهند رفت و قطعات آلبوم را براي مخاطبان اجرا خواهند كرد. خدا را شكر استقبال خوبي هم از اين اجرا شده و بليت ها رو به اتمام هستند.

او درباره هنرمندان آلبوم «اصفهان» نيز گفت: حسام اينانلو با ساز كمانچه، پريچهر خواجه با ساز قانون و پويان بيگلر با ساز تار هر كدام برداشت شخصي و موسيقايي خود را از مايه آواز اصفهان ارائه كرده اند. در اجراي روز جمعه هم هر نوازنده (به ترتیبِ مشخص شده کمانچه، تار، قانون)حداکثر ۱۵ دقیقه برداشت خود را  از مایه آواز اصفهان روایت می كند. هر نوازنده در انتخاب کوک، نوع ورود به ضربی ها، تعداد ریتم های اجرا شده، سرک کشیدن به گوشه های مختلفِ مُدِ اصفهان و... آزادي کامل دارد.

ستايشگر درباره معيار دعوت از هنرمندان در پروژه دوازده تايي «روايت ها» نيز گفت: تجربه در تکنوازی و سولیست بودن، بیان شخصی داشتن، صاحبِ سونوریته بودن و داشتن تعاریف مشترک از چگونگی اجرای موسیقی دستگاهی معيار ما براي همكاري با نوازندگان مختلف در پروژه روايت هاست. هرچند كه اين موضوع متصل به سلیقه شخصی خودم نيز هست. 

مجموعه «روایت‌ها» از اوایل سال 94 توسط موسسه «پرده هنر موسيقي» راه‌اندازی شد. اولین آلبوم اين مجموعه در پاییز همان سال با عنوان «روایت ابوعطا» منتشر شد و محمدرضا ابراهیمی با ساز عود، احسان ذبیحی‌فر با ساز کمانچه، سیامک جهانگیری با ساز نی و اميرعباس ستايشگر با ساز سه‌تار هر کدام روایت شخصی خود را از ابوعطا ارائه كردند. این پروسه در حالی طی ميشود که هیچ‌کدام از هنرمندان اثر، قطعه یکدیگر را تا قبل از انتشار نشنیده اند. مجموعه «روایت‌ها» یک مجموعه دوازده‌تایی خواهد بود و هر آلبوم سه تا چهار اجرا از هنرمندانی را دربرمی‌گیرد که رها از قید هر غرضی به روایت خود از آنچه می‌اندیشند، می‌پردازند. این روایت‌های شخصی و گوناگون تنها یک مشخصه ثابت دارند و آن هم روند دستگاه انتخابی برای هر اجراست.

علاقمندان براي حضور در اجراي «روايت اصفهان» مي توانند براي تهيه بليت به وبسايت تيوال مراجعه كنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 15:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام اینانلو، پویان بیگلر و پریچهر خواجه، راوی «اصفهان» می‌شوند | موسیقی ما