برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر ملی با رهبری «اسماعیل واثقی» روی صحنه رفت
شبِ شیدا در تالار وحدت
موسیقی ما - ارکستر ملی ایران با رهبری و تنظیمِ «اسماعیل واثقی» و خوانندگی «امیرمحمد تفتی» ۲۹ مردادماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

این کنسرت با اجرای قطعه‌ی «شیوه نوشین لبان» به آهنگسازی شیدا و بر اساسِ شعری از «فروغی بسطامی» آغاز شد و پس از آن قطعه‌ی «کیه کیه در می‌زنه» از همین آهنگساز به اجرا درآمد تا در قطعه سوم «علی عابدین» و «کاوان کریمی» تک‌نوازان سنتور قطعه‌ای را در چهارمضراب اجرا کنند. «قرار» و «اختیار دل» با آهنگسازی و شعرِ عارف قزوینی و «زلف شکن‌شکن» با آهنگسازی و شعر شیدا به پایان رسید.

بخش دوم کنسرت با قطعه فانتزی برای تار و ارکستر به آهنگسازی اسماعیل واثقی و سولوی تارِ «صبا طبخی» اجرا شد و  در ادامه قطعات «شب مهتاب» با آهنگسازی و شعر شیدا، «تمنای دل» با آهنگسازی شیدا و شعری از سعدی، «بت چین» با آهنگسازی و شعر شیدا و همچنین قطعه «ماتم سرو» با آهنگسازی و شعر عارف قزوینی اجرا شد.

ارکستر ملی با گروهی پنجاه و دو نفره با سازهایی از قبیل ویلن، آلتو، ویلنسل، فلوت، فاگوت، کلارینت، ابوا، نی، تار، سنتور، قانون، تنبک، کمانچه روی صحنه رفت؛ همچنین حسن سهرابی و معصومه سعدی به‌عنوان معاون تولید هنر و آموزش و مدیر داخلی ارکستر ملی در کنار ارکستر ملی بودند‌.
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 09:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شبِ شیدا در تالار وحدت | موسیقی ما