برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای پاییزی خواننده «آینه قدی» در برج میلاد برگزار شد
‌ مدلی‌های خاطره‌انگیز «مهدی یراحی» در شب غیبت «سرسام»
موسیقی ما سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران شامگاه پنجشنبه اول آذر میزبان جدیدترین کنسرت «مهدی یراحی» بود. خواننده‌ای که وارد شلوغی‌های این روزهای بازار موسیقی نشده و به قول خودش زمین متفاوتی را برای بازی انتخاب کرده است و دارد. شاهد این مدعا  هم روند کاری مهدی یراحی طی ده سال اخیر و خصوصاً چند سال گذشته است که نه کارهایش عاشقانه‌اش شبیه کارهای هیت بازار است و نه انتخاب‌هایش در حوزه کارهای اجتماعی عوام‌پسند است. آخرین نمونه آن هم قطعه «سرسام» بود که چندی پیش با یک موزیک‌ویدئو منتشر شد و اولین اثر آلبوم «سه گانه اجتماعی اول» است که به گوش رسید. اثری که به گفته یراحی قرار است طی دو ماه آینده در قالب یک صوتی و تصویری در اختیار دوستدارانش قرار بگیرد.
 
یکی از نکات کنسرت‌های مهدی یراحی این است که او معمولاً تلاش می‌کند تا در هر برنامه رپرتوار جدیدی را روی صحنه ببرد. او این‌بار هم برای شروع سراغ قطعاتی رفته بود که کمتر در کنسرت‌هایش اجرا شده بودند. اینتروی کنسرت یراحی با مدلی قطعات «پاییز» و «باید میشناختیم همو» بود. پس از آن به سرعت سراغ قطعه شاد «چشم تو» رفت که این اثر به همراه مدلی ریتمیک ابتدای برنامه و اکت‌های مهدی یراحی باعث شد تا کنسرت او با فضایی پرانرژی آغاز شود. سپس این خواننده از «مهرداد احمدزاده» که در ردیف اول کنسرت او نشسته بود نام برد. نوازنده‌ای که طی چند سال اخیر به صورت ثابت با ساز کیبورد و اجرای بک‌وکال، گروه مهدی یراحی را همراه می‌کرد اما به تازگی از این ارکستر جدا شده است. یراحی در اقدامی غیرمنتظره از مهرداد احمدزاده دعوت کرد تا برای همراهی بک‌وکال روی صحنه حاضر شود که این موضوع با تشویق حاضرین همراه شد و احمدزاده تا پایان برنامه به یاد اجراهای قدیم روی صحنه حضور داشت. در ادامه نوبت به اولین اجرای قطعه «صورتک» رسید. اثری که چندی پیش منتشر شد و اجرای آن با پخش موزیک‌ویدئوی این اثر به کارگردانی «سپهر وکیلی» همراه بود.
 
کنسرت سوم آذر در حقیقت شب مدلی‌های خاطره‌انگیز مهدی یراحی بود و او برای بخش بعدی برنامه‌اش مدلی قطعات «بهونه» و «مهم اینه» را اجرا کرد. آثار شادی که با تنظیم‌های جدید همراه بود و با همخوانی بالای دوستدارانش همراه شد. یراحی پیش از اجرای قطعه «چرا نمی‌رسی» گفت:«آهنگی که الان می‌خواهیم بخوانیم امشب کشته مرده می‌دهد.»
 
او سپس برای معرفی «سعید زمانی» گفت:«موزیسینی که خوش‌قلب است و همکاری‌هایی که با او در سال‌های اخیر داشتم برایم توفیقات زیادی داشت.» این خواننده همچنین برای معرفی «امیرعلی بهادری» به این توضیحات اشاره کرد:«خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرایی که همکاری با او در این سال‌ها باعث شد متفاوت پیش بروم و امیدوارم به زودی او را روی صحنه ببینم.» مهدی یراحی پس از قطعات «عطر تو» و «مثل مجسمه» که با تنظیم‌های جدید اجرا شدند گفت:«کار بعدی آلبوم سه‌گانه اجتماعی اول اثری است که مجوزهای آن را دریافت کرده‌ایم ولی شاید برایمان دردسرساز شود و تنظیم آن بر عهده هومن نامداری است. آلبوم سه‌گانه اجتماعی اول ربطی به بازار موسیقی ندارد ولی درد من و تو و ما است.» او همچنین از یک اتفاق مهم این آلبوم رونمایی کرد:«در اینجا می‌خواهم برای اولین‌بار از اتفاق مهم این آلبوم رونمایی کنم. آن هم اینکه در آلبوم سه گانه اجتماعی اول از حضور سرکار خانم «ژاله علو» که از بزرگترین اساتید هنر گویندگی و سینما هستند بهره‌ برده‌ایم و به زودی این آلبوم در قالب یک مجموعه تقدیمتان می‌شود.»
 
یراحی در ادامه برای معرفی «مونا برزویی» ترانه‌سرای قطعه «سرسام» گفت:«می‌گویند ایشان بانوی اول ترانه پس از انقلاب هستند.» اما این خواننده با وجود درخواست‌های مکرر مخاطبانش قطعه سرسام که هفته پیش منتشر شد را نخواند و صرفاً به اجرای بخشی از ترانه این کار بسنده کرد. اما یکی از مهمانان این کنسرت که در کمتر اجرایی حاضر می‌شود پس از قطعه «آینه قدی» معرفی شد. مهدی یراحی گفت:«ایشان یکی از بهترین فیلمنامه‌نویس‌های تاریخ سینمای ایران هستند و بازی‌هایشان را هم من بسیار دوست دارم و اگر بخواهم از فیلم‌ها و موفقیت‌هایشان بگویم تا صبح باید ادامه بدهم.» او با این توضیحات از «پیمان قاسم‌خانی» نام برد و استقبال دوستدارانش را به دنبال داشت.
 
در ادامه پس از قطعه ریتمیک «حیک» که عیدانه نوروز 97 مهدی یراحی به دوستدارانش بود او با نوازندگی گیتار خودش قطعه «از خودت خبر بیار» را خواند. سپس با همراهی گیتار عظیم روحانی و ساکسوفون مرسل وطنی قطعه «نفس» را خواند. یراحی بعد از اتمام این کار گفت:«همه با آهنگ ریتمیک ارتباط می‌گیرند اما همیشه دوست داشتم شنوندگان کارهایم از شنیدن کارهایی که عمق دارند اینگونه به وجود بیایند و خوشحالم که شما مخاطب من هستید.»
 
«تلقین» یکی دیگر از کارهای این کنسرت بود که همزمان موزیک‌ویدئوی آن به کارگردانی «فرید ناصری» هم پخش شد و نوبت یک مدلی دیگر از قطعات آخرین اسیر، آخرین دفاع، انفرادی و شالگردن رسید. این مدلی‌ها در رپرتوار چند وقت اخیر کنسرت‌های مهدی یراحی وجود نداشت و او در این برنامه عظیم روحانی را به عنوان تنظیم‌کننده قطعاتش معرفی کرد.
 
این خواننده در ادامه برای معرفی «سیامک عباسی» از عبارت خواننده‌ای که بازاری‌خوان نیست استفاده کرد. همچنین «امید افخم» را اینگونه معرفی کرد:«خواننده خوش‌آتیه‌ای که صدایش را دوست دارم و امیدوارم بیشتر بترکاند.»   یراحی همچنین برای معرفی «عبدالجبار کاکایی» ضمن اجرای بخش‌هایی از ترانه «کبوتر»، از این توضیحات استفاده کرد:«ایشان یکی از مشوقین من در زمینه خوانندگی بودند و از اساتید کار خودشان هستند و خوشحالم که در ارشاد حضور دارند. امیدوارم از جنس این افراد یا استاد محمدعلی بهمنی بیشتر در ارشاد داشته باشیم.» خواننده آینه قدی در ادامه با توضیحاتی راجع به همکاری‌های موفقی که با هومن نامداری داشته این تنظیم‌کننده را به حاضرین معرفی کرد.
 
در پایان هم مهدی یراحی اجرای خود را با قطعات بیست و یک روز بعد، آشوب، مدلی عربی و حیک به پایان رساند.
 
دکتر مسعود صابری، علی اوجی، سپهر وکیلی، جواد خواجوی، محسن ایزی، مژده لواسانی، امیر خوشنام، الهام جعفرنژاد و مینو قاسم‌پور هم از جمله مهمانان دو سانس این کنسرت بودند. همچنین در این برنامه حامد حمیدزاده (گیتاربیس)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، مجید رضاپور (درامز)، دانیال دانشور (پرکاشن) و عظیم روحانی (گیتار اسپانیش و تنظیم قطعات) اعضای گروه مهدی یراحی در این کنسرت بودند. «انوشیروان تربتی» هم عضو جدید گروه مهدی یراحی در این برنامه بود که پس از چند سال دوباره کنار این خواننده ساز کیبورد را می‌نواخت.
 
در ادامه می‌توانید عکس‌های «لیلی شاهوردی» از این کنسرت را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آذر 1397 - 00:01

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ‌ مدلی‌های خاطره‌انگیز «مهدی یراحی» در شب غیبت «سرسام» | موسیقی ما