برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از آلبوم «درناگهان» برگزار شد
امیراشکان غلامی: یکی از اهدافم آشتی دادن مخاطب با موسیقی غربی است
موسیقی ما - عصر روز جمعه 21 دی ماه، مراسم رونمایی از تازه‌ترین آلبوم امیراشکان غلامی با نام «در ناگهان» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد که با حضور اهالی موسیقی به صحبت درباره موسیقی راک و اجرای قطعاتی از این آلبوم با نوازندگی امیراشکان غلامی، کسری سبکتیکین، رضا تاجبخش و علی باغفر ختم شد.

در ابتدای این مراسم سبحان اکرامی (گوینده، دوبلور و مجری برنامه) با توضیح درباره پیشینه موسیقی امیراشکان غلامی گفت: «امیر اشکان خواننده‌ای است که از ابتدای فعالیت حرفه‌ای، سبک و سیاق خود را پیدا کرد و توانست خودش را در قالب این استایل به مخاطب عرضه کند. او تاکنون سه آلبوم «سایه‌ها» ، «پلاستیکا» و «مسافران مردد» را منتشر کرده و «درناگهان» چهارمین آلبوم رسمی این هنرمند است. غلامی در آثار خود همیشه به اشعار توجه ویژه‌ای دارد و طراحی‌های متفاوت آثار او از جمله نکات تمایزش نسبت به دیگران است.»
 
امیراشکان غلامی، کسری سبکتکین، رضا تاجبخش و علی باغفر هنرمندان حاضر روی استیج بودند و غلامی بعد از خوشامدگویی درباره آلبومش گفت: «قالب کلی این آلبوم سافت راک است اما در برخی قطعات به سمت جز هم رفته است. برای این آلبوم زحمات زیادی کشیدیم که امیدواریم مورد توجه دوستداران قرار گیرد.»
 
رضا تاجبخش در مورد نحوه آشنایی با امیراشکان غلامی گفت: «سال 90 از طریق مرحوم ناصر فرهودی با امیراشکان غلامی آشنا شدم و در آلبوم «پلاستیکا» همکاری با یکدیگر را آغاز کردیم. این آلبوم چون روال معمول بازار نیست از آن استقبال کردم. من کلاً خلاف جهت آب شنا کردن را دوست دارم و به نظرم تفاوت در این است. این آلبوم آلبومی است که از نظر تکنیکال و احساسی به آن علاقه دارم و امیدوارم سطح شنیداری مردم با گوش دادن به آلبوم‌هایی از این دست بهتر و بهتر شود.»
 
در ادامه علی باغفر گفت: «دوستی من و اشکان به سال‌ها پیش باز می‌گردد. وسواس و نظمی که اشکان در آثارش دارد باعث شده تا بتواند آلبوم بسیار خوب و یکدستی را جمع‌آوری کند. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم مورد استقبال واقع شود.»
 
امیراشکان غلامی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «اشعار این آلبوم بیشتر در قالب نیمایی است و در یک قطعه هم از اشعار حافظ استفاده کرده‌ام که نام قطعه هم «حافظ» است. یکی از اهدافم این است که مخاطبان را با موسیقی غربی آشتی دهم. موسیقی رایج این روزهای کشورمان یک کپی از موسیقی استامبولی است و رسالت هنر و هنرمند این است که در جامعه جریان‌سازی کند.»
 
او در مورد کنسرت و اجرای زنده هم گفت: «قرار بر این بود که 17دی در قالب فستیوال «موسیقی و آزادی» روی صحنه بروم که بنا به دلایلی آن فستیوال لغو شد. اما به احتمال فراوان اواخر بهمن یا اوایل اسفند کنسرتی را برگزار خواهم کرد.»
 
یکی از ویژگی‌های آثار اشکان غلامی گرافیک آثارش است که دراین‌باره هم گفت: «من به گرافیک اعتقاد خاصی دارم. در این آلبوم هم برای هر قطعه یک تصویر ساخته شده که پیشنهاد می‌کنم حتماً در هنگام گوش دادن به قطعات به تصاویر مربوط هم نگاه کنید.»
 
سپس سعید امیراصلانی (ترانه‌سرا) روی صحنه آمد و با اشاره به موسیقی راک گفت: «راک در موسیقی کشور ما جایگاهی ندارد و ریشه بومی موسیقی ما نیست. همان‌طور که اصلاً ژانری به اسم «پاپ» نداریم؛ پاپ در واقع یک رویکرد به موسیقی است. موسیقی پاپ در کشور ما مدیون ارامنه‌ای است که به ایران آمدند و موسیقی پاپ را وارد کشور ما کردند.»
 
او همچنین در مورد آلبوم «درناگهان» گفت: «اصلی‌ترین خلاء موسیقی راک از نظر من ترانه‌های سطح پایین اغلب آن‌ها است؛ اما ترانه‌هایی که در آلبوم امیراشکان غلامی شنیده‌ام بسیار پخته هستند. همچنین صدای امیراشکان در موسیقی راک یک صدای خاص محسوب می‌شود. در هر حال امیدوارم غلامی در همین مسیر به راه خود ادامه دهد و مرحوب بازار این روزهای موسیقی نشود و به عنوان هنرمند جریان مستقل به کار خود ادامه دهد.»
 
در انتهای برنامه امیراشکان غلامی، کسری سبکتیکین، رضا تاجبخش و علی باغفر قطعاتی از آلبوم «در ناگهان» را اجرا کردند و مراسم با جشن امضا و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دی 1397 - 13:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیراشکان غلامی: یکی از اهدافم آشتی دادن مخاطب با موسیقی غربی است | موسیقی ما