برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسم اسکار 2019، «رامی ملک» برنده این جایزه شد
اسکار برای بازی در نقش خواننده افسانه‌ای گروه «کوئین»
موسیقی ما - شب گذشته (یکشنبه 24 فوریه) در جریان مراسم اسکار، جایزه بهترین بازیگر مرد به بازیگر فیلمی درباره موسیقی راک تعلق گرفت و به این ترتیب رامی ملک برای بازی در نقش خواننده افسانه‌ای گروه کوئین (Queen) یعنی فردی مرکوری برنده این جایزه شد.
 
در جریان برگزاری مراسم اسکار 2019، همان‌طور که انتظار می‌رفت رامی ملک، بازیگر فیلم  Bohemian Rhapsody که بیوگرافی فردی مرکوری و گروه موسیقی کوئین بود، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کند. او همچنین جایزه بفتا و گلدون گلوب را هم برای این نقش بدست آورده بود.

در نود و یکمین دوره از جوایز اسکار که امسال بدون مجری و متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شد، کریستین بیل برای فیلم Vice، بردلی کوپر برای فیلم A Star is Born، ویلیام دفو برای فیلم  At Eternity's Gate، رامی مالک برای فیلم Bohemian Rhapsody و ویگو مورتنسن برای فیلم Green Book نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بودند که رامی ملک توانست برای اولین‌بار برنده این جایزه شود.

رامی در سخنانی که بعد از قرار گرفتن روی استیج به زبان آورد از حمایت خانواده و حامیانش تشکر کرد و گفت: «مادر من جایی در همین نزدیکی‌ها است... دوستت دارم. پدرم اما شانس این را نداشت تا من را در این موقعیت ببینید اما فکر می‌کنم او اکنون من را از آن بالا نگاه می‌کند.»
 
رامی همچنین به این واقعیت اشاره کرد که او اولین بازیگری که برای این نقش در نظر گرفته شد نبوده و گفت: «ممکن است من یک انتخاب بدیهی نبوده باشم اما فکر می‌کنم نتیجه کار بد نشده است.»
 
علاوه بر این از فردی مرکوری فقید که یکی از نوازندگان عجیب و غریب و پیشگام موسیقی راک است و همچنین از گروه کویین (که اپنینگ مراسم اسکار را با خوانندگی آدام لمبرت افتتاح کرد) تشکر کرد که اجازه دادند جزئی‌ترین بخش از میراث فوق‌العاده آنها باشد و گفت: «همیشه مدیون شما هستم.»
 
او همچنین از لوسی بوینتون که نقش همراهش را در فیلم بازی می‌کند تشکر کرد و گفت: «تو قلب این فیلم هستی و فراتر از یک استعداد فوق‌العاده‌ای که توانستی قلب مرا بربایی. از تو ممنونم.»
 
فیلم بوهمین راپسودی به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن است و حوادثی را که در سال‌های ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ برای مرکوری و گروه کوئین رخ داد به تصویر می‌کشد. به غیر از ملک، مایک مایرز، بن هاردی، جوزف مازلو، تام هولندر و گیلیام لی نیز در فیلم ایفای نقش کرده‌اند. برایان می و راجر تیلور که دو نفر از اعضای گروه کوئین بودند، در ساخت فیلم و به خصوص سکانس‌های مربوط به اجرای کنسرت با سازندگان فیلم همکاری کرده‌اند.

این اثر به گفته منتقدانش سعی دارد معمولی و بی‌خطر عمل کند تا این‌که در تلاش باشد همانند موضوع مهمش، جسور و بی‌پروا پیش برود و در نهایت هم روی جاذبه رامی ملک در قالب فردی مرکوری تکیه کرده که به خوبی توانست در نقش این خواننده منحصربه‌فرد ظاهر شود.

رامی ملک بازیگری ۳۷ ساله و پسر پدر و مادری مصری و از مهاجران نسل اول به ایالات متحده آمریکا است که نخستین حضور او مقابل دوربین به عنوان بازیگر مهمان در سریال «دختران گیلمور» رقم خورد و در سال ۲۰۰۶ با حضور در فیلم «شب در موزه»، توانست حضور در یک فیلم جریان اصلی هالیوود را تجربه کند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 13:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسکار برای بازی در نقش خواننده افسانه‌ای گروه «کوئین» | موسیقی ما