با آهنگسازی علیرضا دریایی
آلبوم موسیقی «کلام آخر» با صدای سالار عقیلی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «کلام آخر» جدیدترین اثر ارکسترال علیرضا دریایی با صدای سالار عقیلی منتشر شد. این اثر که با حمایت بانک آینده توسط موسسه «شرکت پرده هنر موسیقی » منتشر شده، با کلامی از احسان افشاری همراه است و 8 قطعه را شامل میشود.
اميرعباس ستايشگر (ناشر آلبوم) درباره اين اثر مي گويد: «یکی از مهمترین عوامل موفقیت تصانیف ارکسترال دهه ۴۰ و ۵۰ رویکرد همگرایی مثلث آهنگساز ، خواننده و شاعر بوده است. یعنی وقتی هر سه با تعامل کار میکردند نتیجه همیشه خوب مي شده است. اين موضوع در اين آلبوم براي بنده قابل توجه بود. فضای این آلبوم هم چنین دیدگاهی را شامل مي شود. جدا از اینکه هارمونی ها و تنظیم از یک سو و انتخاب واژه ها و ترانه سرایی از سويي ديگر رویکردی معاصر تر و امروزیتر دارد.»
نوازندگان این اثر ناصر رحیمی (فلوت)، حسام صدفینژاد (ابوا)، هومن نامداری (کلارینت)، فرشاد محمدی (فاگوت)، مهدیس گلزار کاشانی (پیانو)، علی جعفریپویان، مونیکا لران، احسان شامی، سهراب برهمندی (ویلن آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، رامین صفایی (سنتور)، بهزاد رواقی (تار)،گوهرناز مسائلی (تنبک)، روزبه زرعی (دف و سازهای کوبهای) و علیرضا دریایی (ویلن، ویلن آلتو و کمانچه) هستند.
اميرعباس ستايشگر (ناشر آلبوم) درباره اين اثر مي گويد: «یکی از مهمترین عوامل موفقیت تصانیف ارکسترال دهه ۴۰ و ۵۰ رویکرد همگرایی مثلث آهنگساز ، خواننده و شاعر بوده است. یعنی وقتی هر سه با تعامل کار میکردند نتیجه همیشه خوب مي شده است. اين موضوع در اين آلبوم براي بنده قابل توجه بود. فضای این آلبوم هم چنین دیدگاهی را شامل مي شود. جدا از اینکه هارمونی ها و تنظیم از یک سو و انتخاب واژه ها و ترانه سرایی از سويي ديگر رویکردی معاصر تر و امروزیتر دارد.»
نوازندگان این اثر ناصر رحیمی (فلوت)، حسام صدفینژاد (ابوا)، هومن نامداری (کلارینت)، فرشاد محمدی (فاگوت)، مهدیس گلزار کاشانی (پیانو)، علی جعفریپویان، مونیکا لران، احسان شامی، سهراب برهمندی (ویلن آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، رامین صفایی (سنتور)، بهزاد رواقی (تار)،گوهرناز مسائلی (تنبک)، روزبه زرعی (دف و سازهای کوبهای) و علیرضا دریایی (ویلن، ویلن آلتو و کمانچه) هستند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اسفند 1397 - 12:43
دیدگاهها
مثلث هنری برای خواننده ای که به صورت هفتگی داره آلبوم ارائه میده معنا و مفهومی نداره ضمن اینکه هرزه ساز ها و هرزه نوازهایی که همه جا و در تمامی محصولات صوتی موجود به نحوی نقش دارند ، نمی توانند به مانند مثلث های دهه های 40 و 50 عمل کنند. اینها بیشتر اُملت هنری نما هستند تا مثلث هنری.
آقای ستایشگر احتمالاً اگر کار را خودشان یک بار بشنوند به طور حتم نظرشان عوض خواهد شد ، اثر بسیار کلیشه ای و بازاری با حد اقل های هنری در ساختار و محتوا ، فقط شاید بشود از لحاظ کیفیت ضبط و اجرا سکوت اختیار کرد و به زحمت بی حاصل نوازندگان احترام گذاشت.
من آلبوم را اخیراً خریداری کردم و به نظر من یکی از بهترین کارایی بود که با صدای سالار عقیلی منتشر شد. هم فضای کارا جدید بود هم ردپای سنت دیده میشد. من تا الان کاری با آهنگسازی آقای دریایی ندیده بودم ولی از کارشون خیلی خوشم اومد
این کار بهترین کار سالار عقیلی بود،،، خیلی احساسی و زیبا بود،، خیلی افتخار کردم که موفق شدم سی دی رو در کنسرت سوئیس بخرم و از همون روز هزار بار گوش دادم و لذت بردم,,,,,
افزودن یک دیدگاه جدید