برنامه یاد بعضی نفرات
 
تولد یک ارکستر سمفونیک خصوصی
موسیقی ما - مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و دست اندرکاران ارکستر سمفونیک «حافظ» در نشست رسانه‌ای که روز سه شنبه دهم اردیبهشت در خبرگزاری فارس برگزار شد جزئیات اولین اجرای رسمی خود را اعلام کردند.

** حوزه هنری و اقدامی به نفع سیل‌زدگان
میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ابتدای این برنامه با اشاره به تلخی‌هایی که جاری شدن سیل برای مردم کشور در آستانه سال نو داشت، گفت: خوشبختانه تمام هنرمندان ما نیز در قبال این اتفاق واکنش‌های خوبی داشتند. برخی از هنرمندان تقاضای کمک کرده و مردم را برای یاری رساندن دعوت کردند. بعضی هم دست به کار شده و با ورود به مناطق سیل زده تلاش کردند با کمک‌های فرهنگی از این آلام و دردها کم کنند. برخی از هنرمندان هم با برگزاری مراسم و به حراج گذاشتن آثارشان سعی کردند کمک‌هایی را انجام دهند.
وی افزود: در همین زمینه ما شاهد برگزاری نمایشگاه «سیل مهربانی» توسط حوزه هنری با مرکز هنرهای تجسمی بودیم. در حوزه موسیقی نیز مرکز موسیقی حوزه کنسرت‌های خیریه‌ای را برگزار کرد که پیش از برگزاری کنسرت پیش رو، برنامه‌هایی به خوانندگی اشکان کمانگری و علیرضا افتخاری انجام شد.

** موسیقی انقلاب اسلامی و فریاد درد مردم
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری افزود: برپایی کنسرت ارکستر سمفونیک «حافظ» هم به نوعی بزر گ ترین کنسرت مرکز موسیقی حوزه هنری در زمینه کمک رسانی به مردم عزیز سیل زده است. به هر حال سیاست ما این بود که علاوه بر دعوت از گروه‌های معتبر موسیقی برای کمک رسانی به سیل زدگان به نوعی پذیرای حضور مجموعه‌های ارزشمند هم باشیم که در این حوزه، ارکستر «حافظ» پیش قدم شده و برای برپایی کنسرتی در این زمینه اقدامات قابل توجهی را انجام داد. این ارکستر با تمام وجود پای کار به نفع سیل‌زدگان عزیزمان آمد تا به سهم خود بتواند کارهای خیرخواهانه‌ای را انجام دهند.
عرفان پور موسیقی انقلاب اسلامی را موسیقی مردمی خواند باید به یاری مردم آمده و فریاد آنها را نیز بفهمد و افزود: ما دنبال موسیقی هستیم که درد مردم را فریاد زده و ضمن بیان انتقادات به یاری و کمک مظلوم بیاید. این موضوع به طور حتم در حوزه موسیقی می‌تواند دیده شود.
وی افزود: در دوره‌های گذشته مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری نگاه‌های مختلف و متنوعی حاکم بوده؛ اما یک نگاه واحد در این مجموعه وجود داشته و آن توجه به موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی است. ما در این دو حوزه جدا حضور فعالی داشتیم و کارهای خوبی هم در این زمینه تولید کرده ایم.

** شهرستان ادب و موسیقی ارکسترال
امیرحسین سمیعی مدیر دفتر شعر و موسیقی مؤسسه «شهرستان ادب» ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی «شهرستان ادب» و ارائه جزئیاتی درباره نحوه تشکیل ارکستر «حافظ» پس از برگزاری آزمون نوازندگی، گفت: در ادامه فعالیت‌هایی که درباره موسیقی داشتیم نیاز به ارکستر برای اجرای زنده احساس شد تا فعالیت‌هایمان نمود بیرونی و ثمر بخش تری داشته باشد.
وی با اشاره به این که ارکستر سمفونیک «حافظ» که از سال گذشته در این حوزه تأسیس شده تلاش می‌کند تا اجراکننده تمام فرم‌های موسیقی باشد، افزود: اتفاقی هم که در این کنسرت می‌افتد اجرای آثار برجسته شاعران انقلاب در حوزه ارکسترال است که امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که اجرای قابل توجهی باشد.
وی همچنین از مردمی که آگاه از اهدای عوائد کنسرت به سیل‌زدگان در چند روز گذشته تمامی بلیت‌ها را خریداری کرده اند، قدردانی کرد.

** اجرای بدون دستمزد از یک ارکستر بزرگ
حمید خزاعی یکی از خوانندگان ارکستر سمفونیک «حافظ» هم در این نشست رسانه‌ای با اشاره به اینکه هیچکدام از هنرمندان ارکستر دستمزدی را بابت حضورشان در کنسرت دریافت نکرده‌اند، گفت: تشکیل یک ارکستر در ایران کار بسیار دشوار و پیچیده ای است اما اینکه ارکستری بتواند به صورت ثابت روی صحنه بماند نیازمند پشتیبانی جدی است که خوشبختانه مؤسسه «شهرستان ادب» در این زمینه همکاری و حمایت بسیار خوبی با ما داشت. البته ما مشغول برنامه ریزی های دیگری برای کنسرت‌ها بودیم اما به محض اینکه ماجرای ناگوار سیل اتفاق افتاد تصمیم گرفتیم تا در زمان بسیار کم موضوع افتتاح ارکستر را با برگزاری یک کنسرت خیریه به نفع سیل زدگان طراحی کنیم.

**«حافظ» یک ارکستر دینامیک است
آرمین تاجبخش رهبر ارکستر سمفونیک «حافظ» در این نشست گفت: تمام تمهیدات برای اینکه ارکستر سمفونیک حافظ یک ارکستر کامل از تمامی سازها باشد اندیشیده شده است و این ارکستر ماهیتی کاملا دینامیک دارد. در این راه استاد کریم قربانی واقعاً همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشت تا برای سیل‌زدگان عزیزمان کنسرتی را برگزار کنیم و امیدوارم گام موثری در این زمینه برداریم.

**اردشیر رستمی، از شهریار تا حافظ
«ارکستر حافظ» روز پنجشنبه 12 اردیبهشت روی صحنه می‌رود. این کنسرت به همت «شهرستان ادب» و با مشارکت مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می‌شود. امیرحسین سمیعی و حمید خزاعی خوانندگان این کنسرت خیریه هستند که تمام عواید آن صرف کمک به سیل‌زدگان خواهد شد.
رهبری ارکستر بر عهده آرمین تاجبخش خوهد بود و علیرضا دریایی مایستر ارکستر سمفونیک حافظ خواهد بود است. اردشیر رستمی نیز در این اجرا به دکلمه اشعار می‌پردازد. اردشیر رستمی گرافیست با سابقه ایرانی است که با ایفای نقش روزگار جوانی محمد حسین شهریار در سریال تلویزیونی شهریار بیش از پیش مشهور شد. تمامی بلیط های این کنسرت خیریه در ساعات اولیه از طریق سامانه «تیوال» پیش فروش شده اند.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 01:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تولد یک ارکستر سمفونیک خصوصی | موسیقی ما