برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین تک‌آهنگ گلاب پس از آلبوم «قله» منتشر شد
روایت علی بحرینی از همکاری جدیدش با امیرعباس گلاب
موسیقی ما - آهنگ و ویدیوی جدید «امیرعباس گلاب» به نام «بماند» امشب منتشر شد.

امیرعباس گلاب که درست یک ماه پیش اولین آلبوم رسمی خود با نام «قله» را منتشر کرده بود، اولین اثر خود پس از این آلبوم را در قالب موزیک‌ویدیو منتشر کرده؛ ویدئوی که چندی پیش تصویربرداری آن در هندوستان انجام شد.

گلاب در این اثر برای ششمین بار با «علی بحرینی» همکاری کرده و بحرینی نیز با نوشتن یادداشتی، روند شکل‌گیری این همکاری را توضیح داده است. او در یادداشت خود درباره «بماند» چنین نوشته است:

«اوایل پاییز نود و شش، ترانه‌ای نوشتم به‌نام «بماند». آن را به بابک مروی سپردم تا برایش، یک‌ملودی ریتمیک بسازد. آن‌روزها از «سادس» استقبال شده بود و به‌همین خاطر تصمیم گرفتم بعد از آماده‌شدن ملودی «بماند»، آن را به امیرعباس گلاب پیشنهاد بدهم. ماکت را برایش فرستادم؛ خوشش نیامد.

زمستان نود و شش، آن ترانه و ملودی را به مهدی یغمایی پیشنهاد دادم؛ دوستش نداشت.

اواخر تابستان نود و هفت، از من خواسته شد ترانه‌ای را برای صدای خواننده‌ای تازه‌‌کار آماده کنم. با یکی از نزدیکان او حرف زدم و قرار شد من واسطه شوم تا امیرعباس روی ترانه‌ام، آهنگ بسازد و تنظیم را هم بسپاریم به مهیار رضوان. صدای آن‌خواننده را که شنیدم، یاد «بماند» افتادم. بخش‌هایی از ترانه را تغییر دادم و آن را پس از تأیید خواننده برای امیرعباس فرستادم. چند روز بعد، با ملودی شگفت‌انگیزی مواجه شدم و مهیار رضوان تنظیم را آغاز کرد؛ پروژه طولانی شد. تنظیم مثل ترانه‌نویسی و ملودی‌سازی، یک‌اتفاق جوششی نیست و به زمان و کوشش نیاز دارد. من مهیار را می‌فهمیدم اما قرار نبود که سفارش‌دهنده هم شبیه من باشد.


اواسط پاییز نود و هفت، پس از چند روز ناهماهنگی و جور نشدن زمان برای حضور خواننده در استودیو، به این‌نتیجه رسیدیم که بهتر است قید همکاری را بزنیم. آن‌بخش از دستمزدمان که پرداخت شده بود را به سفارش‌دهنده برگرداندم و برای‌ یکدیگر آرزوی موفقیت کردیم.

اوایل زمستان نود و هفت، امیرعباس تماس گرفت و گفت «بماند» را خودم می‌خوانم! خوشحال شدم. مهیار رضوان تنظیم را جلو برد و نهایتاً با قطعه‌ای مواجه شدیم که خیلی دوستش داشتیم. البته قصه‌ی ما ادامه داشت: من چند کلمه از ترانه را تغییر دادم. گلاب با حمایت و تشویق‌ مهیار ضمیری، برای ضبط ویدئوکلیپ به هند رفت. رضوان هم با انگیزه بالا تنظیمش را کامل کرد.

و بیستم تیر نود و هشت، «بماند» منتشر شد. درباره ترانه‌ای که نوشته‌ام توضیح خاصی ندارم. امیدوارم بعد از پنج ترانه ریتمیکی که روی ملودی‌های امیرعباس نوشتم (سادس، بازم رفت، شاه قلبم، کودکانه و دعوا)، حالا که او روی کلامی غیرریتمیک از من آهنگ ساخته، اتفاق جدیدی بیفتد.

متشکرم از مهدی فلک‌بلند و فرهاد نیکپور برای ساخت ویدئوکلیپ «بماند»؛ در غربت، غوغا کرده‌اند.»

 

تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 تیر 1398 - 22:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایت علی بحرینی از همکاری جدیدش با امیرعباس گلاب | موسیقی ما