برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد
محمد حسین ایمانی خوشخو: امیدواریم با تصویب سند موسیقی ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود
موسیقی ما - جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند موسیقی با حضور معاون امور هنری وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه، پیش نویس سند موسیقی مرور شد و «سیدمجتبی حسینی»  معاون امور هنری، محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادهای خود را درباره پیش نویس سند موسیقی طرح کردند و مقرر شد پس از جمع بندی نظرات، سند تدوین و نهایی و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

محمدحسین ایمانی خوشخو، ریی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: «امیدواریم با تدوین سند موسیقی، سند سینما و موسیقی در شورای عالی بررسی و تصویب شود و با تصویب سند موسیقی ناهماهگی هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود. »

این در حالی است که «هوشنگ کامکار» استاد برجسته‌ی موسیقی ابتدای سال جاری در نخستین جلسه‌ی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نکته اشاره کرد که تا زمانی که تکلیفِ موسیقی در کشور مشخص نشود، مشکلاتِ آن حل نخواهد شد. 

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به جشنواره زدگی در هنر گفت: «یکی از آسیب های امروز هنر، جشنواره زدگی و تعدد جشنواره هاست اما در میان این جشنواره های فراوان، رویدادها و جشنواره هایی هستند که بسیار اهمیت دارند و برای هنر مؤثرند. جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از این جشنواره هاست که در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک است و بیش از 100 هنرمند و استاد شاخص داور جشنواره هستند. حضور حدود 800 جوان در این جشنواره نشان می دهد فردای موسیقی روشن و درخشان است. جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز از جمله این رویدادهاست که به صورت کارگاهی باحضور هنرمندان جوان کشور برگزار می شود و از رویدادهایی است که به آینده هنر ارتباط دارد.»‌

نوزدهمین جشنواره نمایش های آیین سنتی نیز از جشنواره هایی است که به آیین های نمایشی بومی و ایرانی می پردازد و رویدادی است که با محور هویت فرهنگی برگزار می شود. این سه جشنواره در مرداد و شهریورماه امسال برگزار می شوند و از جمله مهمترین جشنواره های هنری هستند.

حمیدرضا نوربخش نیز در این جلسه گفت: «جشنواره ملی موسیقی جوان از جدی ترین و معتبرترین جشنواره هاست و از مهمترین رویدادهای استعدایابی است.»

در این جلسه، مدیر مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

اوایل مردادماه نیز جلسه‌ای تشکیل شده بود که پیش‌نویس سندی که سه سال پیش در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت تعدادی از هنرمندان موسیقی تهیه شده، دوباره طرح شد و اعضای کمیسیون و مدیرکل دفتر موسیقی نظراتی را درباره آن بیان کردند.

 
 
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1398 - 11:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد حسین ایمانی خوشخو: امیدواریم با تصویب سند موسیقی ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود | موسیقی ما