برنامه یاد بعضی نفرات
 
"سفری به گذشته" با ارکستر ملی ایران / تالار وحدت میزبان کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین" شد
موسیقی ما - تازه‌ترین کنسرت ارکستر ملی ایران با عنوان "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین" به رهبری مهمان سهراب کاشف شب‌های ششم و هفتم شهریور در تالار وحدت برگزار شد.

در این کنسرت‌ها آثاری از محمدرضا علیقلی و بهرام دهقانیار دو آهنگساز مطرح موسیقی کشورمان در قالبی متفاوت برای مخاطبان اجرا شد.

در ابتدای این کنسرت سهراب کاشف که برای دومین بار به همراه ارکستر ملی به روی صحنه می‌رفت، با تشویق هواداران به روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به هواداران، گفت: قرار است یک شب فوق‌العاده را در کنار هم تجربه کنیم. من در سال‌های گذشته و در زمان تحصیلم و همچنین بعد از آن در وین پروژه‌ای را رهبری کردم که مختص کودک و نوجوان بود و این موضوع در کشورهای پیشرفته مرسوم است که ارکسترها و تیم‌های حرفه‌ای انرژی و زمان خود را برای کودکان که نسل آینده‌ساز کشور هستند صرف می‌کنند.

وی افزود: زمانی که این پروژه را رهبری می‌کردم، با خودم فکر می‌کردم که ‌ای‌کاش روزی در ایران این امکان فراهم شود که کنسرتی را با این عنوان برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم. خیلی خوشحالم که این امکان به وجود آمد که در کنار دو آهنگساز فوق‌العاده کشورمان و با همراهی ارکستر ملی بتوانیم روی صحنه برویم.

پس از صحبت‌های کاشف، ارکستر ملی در بخش اول قطعات محمدرضا علیقلی را در سه سوییت ارکستری با عنوان "سفری به گذشته" اجرا کرد. این قطعات بر اساس تم‌ها و موتیف‌هایی الهام گرفته از موسیقی فیلم‌های کودک از دهه 60 تا 80 از جمله برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی "پاتال و آرزوهای کوچک"، "گلنار"، "دزد عروسک‌ها"، "کلاه قرمزی" و "شهر موش‌ها" بود که پس از سال‌ها توسط این آهنگساز بازنویسی شد.

بخش دوم این کنسرت به آثار بهرام دهقانیار دیگر آهنگساز مطرح کشور اختصاص داشت و قطعات "فانتزی برای دخترم"، "خونه مادربزرگه"، "والس غنچه‌ها"، "زیر گنبد کبود" و "قصه‌های تابه‌تا" به آهنگسازی بهرام دهقانیار اجرا شد.

در بخش‌هایی از کنسرت نیز ارکستر ملی ایران حضار داخل سالن را با انواع سازهای زهی، بادی چوبی، سازهای ایرانی و همچنین سازهای کوبه‌ای آشنا کرد و هر کدام از نوازندگان این سازها لحظاتی به تک‌نوازی پرداختند.

اجرای مجدد قطعه "زیر گنبد کبود" پایان‌بخش این کنسرت بود.

مازیار ظهیرالدینی (کنسرت مایستر)، آرمین قضاتی، رائین نورانی، علیرضا خلج اسماعیلی، بهراد سوخکیان، آذین نصرتی، رمیصا نفیسی، هلیا محمدولی، سبا علیمحمدی و بردیا طراحی (ویولن یک)، آرش جامع، مونا لواسانی، بهنام آقاجانیان، نگین سمایی، محمدرضا نامجو، بهروز گلکار، فاطمه اسدی و نوشین معتمدی (ویولن دو)، هومن اتابکی جم، همایون هاشم زاده، پیمان ابوالحسنی، اشکان نظر، آریان زمانی و جاوید پناهی (آلتو)، محمدحسین غریبی، ارسلان علیزاده، علی آقاجانی، پروشات زند آیین، سینا آذرآباد، مسعود فیروزی نژاد، غزاله شیرازی و منا ایقانی (ویولنسل)، سروش کاکاوند، انوشا مصطفایی، محمدهادی اسماعیلی و محمد علیزاده (کنترباس)، شایان حاصلی و روشنک نوشی (فلوت)، غزاله میرزازاده (فلوت پیکولو)، حسام صدیقی نژاد و کیمیا شعربافیان (ابوا)، سایوری شفیعی و محمد ملک لی (کلارینت)، امیرحسین محمدیان و امیر ملکی زاده (فاگوت)، آرش رضویان و نرگس تقی پور (هورن)، کامیاب بهرودی (پیانو)، محمود منتظم صدیق (تیمپانی)، عرفان فرشی زاده، ماهان ببری، زهرا صبری، مژگان محمدحسینی و پوریا شیوا فرد (سازهای کوبه‌ای)، مسیح تحویلداری، صبا طبخی، مهسا لواسانی و مسعود آزین (تار) و علی عابدین (سنتور) اعضای ارکستر ملی را در این کنسرت تشکیل دادند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 شهریور 1398 - 01:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود "سفری به گذشته" با ارکستر ملی ایران / تالار وحدت میزبان کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین" شد | موسیقی ما